Jump to content


Photo

Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread)

Skins

  • Please log in to reply
1881 replies to this topic

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1821 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 July 2011 - 21:12

je kan proberen alphatest te veranderen in alphablend.


Dank voor de tip!
alphatest="blend" veranderd in alphablend="blend".
Maar na Enigma restart is er helaas niets veranderd/images/smiley/sad.gif


ff in de code gekeken, 'alphatest' kan als waarden 'off', 'on' en 'blend hebben.
Dus alphatest="on" is alphatest,
alphatest="blend" is alphablend.

het hoofdprobleem is dat de hardware geen alphatest of alphablend wil doen, dus moet het in software.
En alphatest is dan makkelijker dan alphablending, dus dat maakt een kans.
(durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het ook echt gaat werken, te lang geen vu+ gebruikt)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1822 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 27 July 2011 - 00:09

je kan proberen alphatest te veranderen in alphablend.


Dank voor de tip!
alphatest="blend" veranderd in alphablend="blend".
Maar na Enigma restart is er helaas niets veranderd/images/smiley/sad.gif


ff in de code gekeken, 'alphatest' kan als waarden 'off', 'on' en 'blend hebben.
Dus alphatest="on" is alphatest,
alphatest="blend" is alphablend.

het hoofdprobleem is dat de hardware geen alphatest of alphablend wil doen, dus moet het in software.
En alphatest is dan makkelijker dan alphablending, dus dat maakt een kans.
(durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het ook echt gaat werken, te lang geen vu+ gebruikt)


Dank voor de moeite.
Heb alle alphatest waardes uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1823 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 4 August 2011 - 11:15

Ik heb bij Magic-HD kleuraanpassingen gemaakt,Kijk wat je er van vind.Wel even de map Magic-HD-Common overschrijven.want daar zitten ook een paar veranderingen in.

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1824 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 August 2011 - 11:24

Als dit in een ipk gepakt kan worden dan kan ik het eventueel aanbieden als 3rd party plugin...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1825 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 4 August 2011 - 12:17

Ik heb een verzoek aan de Magic-HD-Light skin bouwer.
Kan aub Nederlands weggelaten worden. Gewoon engels/wereldtaal aanhouden.

De aanduiding van FTA (free to air) staat nu als "Vrij te ontvangen" in beeld.(in bar onderin beeld als je op ok drukt of zapt).

Ik heb alle systemen in huis in Engelse taal, dit is ontstaan omdat veel softwarebronnen(met name beta software) eerst in Engels is(US-Eng) is en daarna mogelijk-of nooit- in nederlands.
Dus vandaar dat ik alles Engels heb. En nu merk ik ineens Hollands op M'n DM8000, vreselijk /images/smiley/pfft.gif

Of is het een xml bestand ergens die ik zelf snel kan editen, zodat Hollands meuk van skin af is?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1826 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 August 2011 - 12:34

Ik heb een verzoek aan de Magic-HD-Light skin bouwer.
Kan aub Nederlands weggelaten worden. Gewoon Engels/wereldtaal aanhouden.

Bij voorbaat ingewilligd: in de skin komt nagenoeg geen tekst voor, en waar dat toch het geval is, is dat Engels.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1827 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 4 August 2011 - 13:42

Ik heb een verzoek aan de Magic-HD-Light skin bouwer.
Kan aub Nederlands weggelaten worden. Gewoon Engels/wereldtaal aanhouden.

Bij voorbaat ingewilligd: in de skin komt nagenoeg geen tekst voor, en waar dat toch het geval is, is dat Engels.

Bedankt. (ouwe Vantage HD8000s gebruiker) <-onderons grapje. /images/smiley/grin.gif

Binnenkort in de openpli 2.1 feed als update?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1828 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2011 - 00:04

Vandaag de dreambox geupdate. (laatste update was van vorige week (toen was het flash naar 2.1))
Maar ik heb nu naast de dB waardes ook een percentage staan.
Wat is dit voor percentage ? (op kanaal waar ik 14dB ontvangt heb, krijg ik 30% ernaast ?)

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1829 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 August 2011 - 00:12

Dat klopt... VU+NL heeft dat al gefixt in de expirimental branch van ViX waar de skin source codes nu staan. Omdat we de Magic-HD skins nu uit de release banch trekken loopt het nog achter en is het nog niet gefixed...

Als je de skin even zelf edit (als dat lukt, staat op /usr/share/enigma2/Magic-HD-...) en de regels met het - teken verwijderd dan is het opgelost.

    <widget source="session.FrontendStatus" render="Label" position="1100,137" size="75,22" backgroundColor="secondBG" transparent="1" zPosition="1" foregrou
	 <convert type="FrontendInfo">SNRdB</convert>
    </widget>								
-    <widget source="session.FrontendStatus" render="Label" position="1144,137" size="75,22" backgroundColor="secondBG" transparent="1" font="Regular;19" zPos
-	<convert type="FrontendInfo">AGC</convert>  
-   </widget>									   


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1830 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 7 August 2011 - 00:21

Ok fixed, agc was het dus.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1831 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 13 September 2011 - 16:35

Weer even bijgewerkt de Magic-HD en de Magic-EHD.Kleurrijk geheel.

Attached Files



Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1832 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 13 September 2011 - 16:35

Weer even bijgewerkt de Magic-HD en de Magic-EHD.Kleurrijk geheel.

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1833 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 15 September 2011 - 00:13

Ik heb problemen met de achtergrond weergave van transparante picons, dit zijn picons zonder achtergrondkleur.
Posted Image
De picon verschijnt links, maar niet op de juiste wijze. Hij moet normalitair hetzelfde zijn als de rechter eurosport picon.
En hieronder de piconregel in de skin.xml:

<widget source="session.CurrentService" render="Picon" position="30,50" size="100,60" zPosition="1" alphatest="blend" transparent="1" backgroundColor="transpBlack">
<convert type="ServiceName">Reference</convert>
</widget>

Om te testen heb ik dezelfde eurosport picon aan de rechterzijde toegevoegd als een ePixmap regel. En dan gaat het wel goed.
<ePixmap pixmap="dreamTV-HD/test.png" position="700,50" size="100,80" zPosition="1" alphatest="blend" />

De transparante picons verschijnen wel direct goed op de Vti image. Dus is er iets in Openpli veranderd dat de picon weergave beinvloed? Want met de Magic skin gaat het ook al mis.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1834 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 15 September 2011 - 08:27

Milo is daar mee bezig, dus even geduld nog. Je zult met de komende updates wel verbetering zien...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1835 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 15 September 2011 - 08:34

Probeer het vandaag na de upgrade nog eens...

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1836 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 15 September 2011 - 16:44

je kan proberen alphatest te veranderen in alphablend.


Dank voor de tip!
alphatest="blend" veranderd in alphablend="blend".
Maar na Enigma restart is er helaas niets veranderd/images/smiley/sad.gif


Staat bij jou deze regel ook zo? op deze manier is de achtergrond zwart.
<widget source="session.CurrentService" render="Picon" position="60,90" size="100,60" alphatest="blend" backgroundColor="secondBG" transparent="1" zPosition="1">
<convert type="ServiceName">Reference</convert>
</widget>

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1837 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 15 September 2011 - 18:04

Moet dat ook niet alphatest="on" zijn?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1838 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 15 September 2011 - 18:41

De bovenstaande transparante Eurosport picon verschijnt wel goed op Vti en Blackhole.
Maar met Openpli is het na de update nog steeds hetzelfde..

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1839 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 15 September 2011 - 19:10

alphatest="on" geeft ook geen verbetering.
Wat me opviel is dat in de skins van Vti en Blackhole wel alphatest="on" wordt gebruikt.
Of komt dit probleem door de (grijze glanzende)Dream multimedia defaultpicon dat altijd bij zenders zonder picon verschijnt.
Waar kan ik die (glanzende)Dream multimedia defaultpicon vinden, want deze staat niet in de skin folders (/usr/share/enigma2)

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Aanpassen skin door leek? (Magic HD skin thread) #1840 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 September 2011 - 19:51

ik denk dat de vu's geen hardware alphablending ondersteunen, terwijl e2 denkt dat ze dat wel kunnen (omdat ze geen fout rapporteren)



Also tagged with one or more of these keywords: Skins

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users