Jump to content


Photo

Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start

VU+DUO

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2010 - 12:38

Na softwareupdate van hedenmorgen 18sept, start mijn Vu+Duo niet meer op. Althans hij blijft "hangen".
M'n backup erop vanaf de USB-stick en een prima draaiende Vu+Duo.

Is er iets niet in de haak met de laatste update ? en/of zijn er meerdere die na de laatste update problemen hebben ?

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2010 - 12:59

Vanmorgen ge-update en geen enkel probleem. Wat gebeurt er precies of wat juist niet en heb je een crashlog op je HDD. Misschien iets langer wachten?

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #3 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2010 - 13:18

Zojuist opnieuw geprobeerd een update op te halen en wederom een hanger. (bij bootlogo)

Ik zal de crashlog functie eens aanzetten en de log hiervan plaatsen, maar dat doe ik morgen pas daar ik nu weg moet. (Jawel met het vrouwtje, het is dan ook zaterdagmiddag)

De Vu+Duo doet het prima met de software/update van gisteren 17 sept, dus ik zit niet "omhoog"

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 18 September 2010 - 15:06

Welke skin gebruik je? Als je skin het AudioSelection scherm aanpast dan kan het fout gaan.

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #5 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2010 - 20:14

De Vu+Duo blijft hangen iets voor het moment dat de bootlogo de bekende spinner wilt laten zien.

Met de update van 17 september geen problemen, met de update van 18 sept gaat het mis.
Crashlog verteld hetvolgende;
[2000/01/01 01:00:37, 0] /dreambox/oe.openpli/build-vuduo/tmp/work/samba-3.0.24-r2/samba-3.0.24/source/lib/pidfile.c:pidfile_create(104)
ERROR: smbd is already running. File /var/run/smbd.pid exists and process id 268 is running.
[2010/09/18 14:11:49, 0] lib/util_sock.c:get_peer_addr(1229)
getpeername failed. Error was Transport endpoint is not connected
[2010/09/18 14:11:49, 0] lib/util_sock.c:get_peer_addr(1229)
getpeername failed. Error was Transport endpoint is not connected
[2010/09/18 14:11:49, 0] lib/util_sock.c:write_data(562)
write_data: write failure in writing to client 0.0.0.0. Error Connection reset by peer
[2010/09/18 14:11:49, 0] lib/util_sock.c:send_smb(769)
Error writing 4 bytes to client. -1. (Connection reset by peer)

Wat kan dit zijn ????, alle mounts doen het keurig met de software van 17 sept.

Voor de andere vraag/reactie, ik draai op BrushedaluHD omdat daar iedereen aan gewend is en dit probleemloos draait op m'n Topfields PVR7700/Vizcam.

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #6 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2010 - 20:22

Plaats je hele crashlog eens als bijlage bij een bericht

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #7 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2010 - 20:53

Zie bijlage zoals gevraagd

Attached Files

  • Attached File  smb.log   995bytes   2 downloads


Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #8 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2010 - 21:00

Dat is niet de log die we zoeken, er moet ook een crashlog staan op je HDD in de root van je schijf (als het goed is tenminste)

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #9 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2010 - 21:12

Ik denk dat je bedoeld de uitgebreide (extra) crashlog welke je aan/uit zet ????
Ga ik morgen even uitproberen, als ik nu deze functie aanzet zal er niets instaan.
Ik zal het eerst aanzetten, vervolgens de software updaten en kijken wat er wordt gemeld.

Zelf denk ik inmiddels aan hetvolgende; Gisteren heb ik een verse Pli geinstalleerd welke fout ging bij het terugzetten van de settings (iets van IP 0.0.0.0). Ik heb toen alle plugins en zendersettings in een wederom schone/verse Pli geinstalleerd inclusief alle mounts opniew aangemeld. Vanmorgen ging het dus fout bij de update.

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #10 jeroenho

  • Senior Member
  • 147 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2010 - 09:21

[DM8000] hangt vanochtend na het eropzetten van de nightly ook.
Als het bootlogo in beeld komt, wordt het LCD leeg, en hangt de hele boel (zelfs geen telnet meer).
Zal die van 15-09 erop zetten, want ik had na de update van 16-9 opeens geen subtitle menu meer (Ergerlijk, als je gewent bent dat setup onder 9 zit).
Nou bleek vanmorgen dat die opeens achter setup->system zit , maar ik kreeg geen optie om deze daarwerkelijk aan te zetten.
Na opnieuw flashen ben ik dus nog verder van huis ;-)

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #11 jeroenho

  • Senior Member
  • 147 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2010 - 09:36

[DM8000]
Jakkes!

Booten met "knop omhoog" werkt ook niet meer om te flashen: hij komt in een loop.
Heeft iemand al eens een DM8000 kunnen flashen mbv een USB->serieel adapter?
Mijn computers hebben n.l. geen seriele poorten meer :-(

Verder zijn suggesties welkom...

Re: Na nightly update hedenmorgen (18sept) geen start #12 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 19 September 2010 - 15:32

[Vu+Duo]Dank aan allen die op mijn probleem hebben gereageerd maar vooral wilden oplossen met suggesties.

Vannacht of liever gezegd vanmorgen heb ik de SourceForge Commits_list email(s) nog eens erop nageslagen en gezien dat ook Henksat zijn settings waren ingebouwd in de Pli Enigma2/build 17/18 september.

Dus nog maar eens de update binnengehaald en een poosje gewacht tijdens de bootlogo, de remote ter hand gepakt en onderste pijltoets ingedrukt, hierna zag ik tot mijn verbazing keurig de Henksat settings_list dus snel de HD-lanalen gekozen en mijn Vu+Duo "loopt" weer als een trein. (Hierna snel m'n eigen voorkeur settings geplaatst)

Dus conclusie, er is geen crash geweest enkel een keurige update waarbij mijn eigen settings zijn overschreven door de Pli software update, na start werd enkel het laatst gekozen kanaal niet gezien.

In/op m'n harddisk kon ik san ook geen enkel crashlog vinden, logisch de Vu+Duo had geen crash ondervonden.



Also tagged with one or more of these keywords: VU+DUO

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users