Jump to content


Photo

Pc of mac mounten met dreambox

DM800

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2010 - 20:40

Hallo, ik wil graag mijn film's die ik op de pc heb staan bekijken met de dreambox 800.
ik heb vernomen dat je dan de dmbox met de pc moet mounten, het is alleen dat het mij niet lukt.
is er hier iemand die hier verstand van heeft en mij stap voor stap kan uitleggen hoe het gedaan moet worden?

gr,

Roger

Re: Pc of mac mounten met dreambox #2 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 27 October 2010 - 21:01

Jahoor

De map op de pc moet je delen.
In de dreambox bij netwerkconfiguratie onder het tabje verbindingsbeheer voeg je een nieuwe netwerk verbinding toe.
Ik heb een cifs share.
Ip pc invullen.
Servershare (naam van de map die je delen wil)
Bij harde schijf nee invullen.
verbindings opties rw invullen.
En je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.


mvg Meega

Re: Pc of mac mounten met dreambox #3 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2010 - 13:15

Hallo, ik zal het gaan proberen, jij schrijft gebruikersnaam en wachtwoord invullen, welk wachtwoord en welke gebruikersnaam?

gr

Re: Pc of mac mounten met dreambox #4 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 28 October 2010 - 14:29

Die van je pc

Re: Pc of mac mounten met dreambox #5 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2010 - 14:38

Hallo, die heeft geen wachtwoord er is maar 1 gebruiker en dat ben ik zelf. moet ik soms een andere gebruiker aanmaken met een paswoord?

Dit is wat ik vind op de dreambox,

actief ja
lokale gedeelde map aaafilms
type verbinding cifs
server ip 192.168.**.**
server share ???????????
gebruik als harde schijf vervanging nee
verbindins optie ?????

Wat moet ik bij de vraagtekens invullen?
ik ben het nu wel met windows 7 aan het doen, dus nu niet op de imac.
gr

Re: Pc of mac mounten met dreambox #6 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 28 October 2010 - 15:44

Bij de vraagtekens moet je de naam van de map die je deelt ,maar wel de naam die jij gegeven hebt aan de share .

Als je geen wachtwoord hebt hoef je volgens mij geen wachtwoord in te vullen.

Ik heb ze gewoon dezelfde naam gegeven.
Bij verbindings opties staat bij mij rw

Re: Pc of mac mounten met dreambox #7 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2010 - 16:37

Ok dit heb ik nu gedaan, ik heb nu een groen vinkje voor mijn mount, maar ik kan mijn film's niet zien hij vraagt mij om een wachtwoord?
gr

Re: Pc of mac mounten met dreambox #8 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 28 October 2010 - 16:49

Misschien heb je stiekem toch een wachtwoord in je pc ,anders zou ik dit niet weten.

mvg Meega

Re: Pc of mac mounten met dreambox #9 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2010 - 17:23

Ik heb geen wachtwoord, bij mijn mount staat een groen vinkje toch doet hij het niet.
er staat ook een rood kruisje bij het mount plaatje.
wat doe ik nu verkeerd?

Re: Pc of mac mounten met dreambox #10 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 28 October 2010 - 17:50

Je hebt op de pc een map gedeeld bv map aaafilm.
Bij dat delen moet je ook een naam opgeven, bv ook aaafilm.
ip van de pc weet je ook zeker?
Als je je pc opstart moet je dan wel een naam opgeven?
Die naam moet je gebruiken Hoofdletter gevoelig!!!
Volgens mij moet tie het dan doen.
Dreambox herstarten al geprobeerd?

mvg Meega

Re: Pc of mac mounten met dreambox #11 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 28 October 2010 - 18:18

Bij de vraagtekens moet je de naam van de map die je deelt ,maar wel de naam die jij gegeven hebt aan de share .

Als je geen wachtwoord hebt hoef je volgens mij geen wachtwoord in te vullen.

Ik heb ze gewoon dezelfde naam gegeven.
Bij verbindings opties staat bij mij rw



Bij cifs kan je die rw weglaten. Zie de wiki.
Belangrijk is bij windows dat je deze goed configureerd:
In manage network connections > rechtermuisklik op type netwerkadapter waarmee je verbinding zoekt naar enigma2 tuner.
Klik properties(eigenschappen).
Client for microsoft networks + File and printersharing for microsoft network aanvinken.

Dan naar windows help (muiscursor op desktop en druk F1 toets.) Kies Table of contents en selecteer networking connecting computers and devices > sharing and collaborating over a network > sharing files and folders. > share files with someone > Share files from any folder on your computer.
De owner(*) van de gesharede folder is de user + password die je gebruikt bij cifs setup op dreambox.
LET OP: Bij de gesharede folder rechtermuisklik > share tab > advanced sharing > sharename moet harddisk zijn . Deze dus veranderen. Als deze veranderd is de default weghalen, en bij sharename harddisk > permissions > add > advanced > find now > zoek de gebruikersnaam van je admin account(default windowsaccount), dus dezelfde owner die je eerder in het proces gebruikte(*).
Dan klik ok, ok ,ok, close. en klaar is je windows.
Nu aanwijzingen op wiki volgen (how do i setup mount manager).

Als alles goed is gegaan, dan zie je op de enigma2 tunwer in /media/net/... je gedeelde directory (en subdirectories)
... is de local share name die je bij mountmanager ingevuld hebt.

(*) = je windows admin user account naam + password.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Pc of mac mounten met dreambox #12 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 28 October 2010 - 18:27

Tioevoeging: niet alleen ms network & file&printersharing, ook in network & sharing center "file sharing" + "password protectedsharing" aanzetten.

Heel gedoe in windows, maar het werkt. Ik zou niet dmv public directory sharen, lijkt me te onveilig als de pc aan internet zit. gewoon met user+password sharen.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Pc of mac mounten met dreambox #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 28 October 2010 - 19:06

Ik kan me vergissen maar als hij in windows verkenner de mogelijkheid heeft om de map welke die wil delen kan delen,is het toch gewoon een kwestie van delen van die map?
Die map komt dan als share in zijn netwerk en kan die hem in zijn db toewijzen.
Machtigingen voor iedereen zou die kunnen wegvinken dat is waar.
Admin rechten heeft tie altijd, hij is eenmaal alleen gebruiker van deze pc.


mvg Meega

Re: Pc of mac mounten met dreambox #14 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 28 October 2010 - 19:21

Ik heb het beetje idiot proof opgeschreven in vorige postings. Zo kan elke enigma2 user het gebruiken. Dit topic is niet DM800 only.
Ook omdat ik het alszijnde test bij mezelf had geconfigureerd. Ik kwam tot de ontdekking dat de wiki toch wel wat puntjes aangaf die belangrijk zijn, alleen staan daar geen windows aanwijzingen(logisch, voor os vragen zijn weer ander forums).

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Pc of mac mounten met dreambox #15 Mohawk0010

  • Senior Member
  • 97 posts

0
Neutral

Posted 29 October 2010 - 11:31

Hallo, het is een flinke pil, ik ga het proberenlukt het niet dan meld ik mij weer.

gr



Also tagged with one or more of these keywords: DM800

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users