Jump to content


Photo

Permanenttimeshift 0.9.5.


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 31 January 2012 - 12:54

Waarom is de Permanenttimeshift 1.0.0 RC25 veranderd in Permanenttimeshift 0.9.5. in de download sectie.
Moet wel zeggen dat deze 0.9.5. versie volgens mij wel beter werkt.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 31 January 2012 - 13:21

Omdat die 1.0.0 RC25 niet (meer) stabiel werkt misschien???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #3 jackassnl

  • Senior Member
  • 92 posts

+3
Neutral

Posted 31 January 2012 - 19:54

Ik heb met mijn et5000 gemerkt dat als ik 0.9.5 installeer, de extra infobar niet meer werkt. Na 1.0.0 RC25 weer geinstalleerd
te hebben werkt het weer.

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 07:24

Dit soort plugins is eigenlijk een grote hack... omdat permanent en zo wie zo timeshift nog nooit in beginsel goed gemaakt zijn in Enigma... dus het is roeien met de riemen....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2012 - 08:56

Of je moet even kijken hoe dit in ViX is opgelost: daar is PTS herschreven en embedded in het image. En met succes.

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 10:19

Dat kan wel zijn.... maar zo succesvol is het eigenlijk ook weer niet, daar je daar toch te maken hebt met niet structurele gedoe zoals timeshift nu in E2 zit... En zover ik het kan beoordelen meer een work-a-round zit (neemt niet weg dat het werkt)....

Zover ik begrijp is Milo al enige tijd bezig om het structureel goed aan te pakken. Enige aanpassingen zijn al gemaakt... maar komt tijd-komt-raad.... Soms duren goede dingen langer....

En wat ik ergens ook niet begrijp. Wat zijn eigenlijk de voordelen van permanent timeshift???? Ik heb liever niet continu mijn harde schijf continu draaien...En als ik het eens ooit wil tijdens een sportprogramma of zo, dan zet ik zelf wel ff timeshift aan - of start nog liever gewoon een opname... Gewoon met het handje....???? Voor mij persoonlijk eerlijk gezegt zie ik hier totaal geen voordeel in.... maar dat zal dan wel aan mij liggen.

En als je dit wilt dan wil je ook dat hij alles opneemt, en na een zap gewoon door opneemt en dat je zelfs na zo'n vorige zender terug kunt gaan en dat het er ook staat... Tot een eventueel bepaalde (instelbare) maximale tijd, of maximaal (instelbare) loopbuffer grootte.... en niet na een zap na een bepaalde timeout een "standaard" timeshift starten........

Edited by littlesat, 1 February 2012 - 10:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #7 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2012 - 11:09

Ik heb de VIX-image geprobeerd en ik moet zeggen PTS werkt inderdaad feilloos.
Kunnen ze bij OpenPli PTS ook niet herschrijven en inbakken in de image?

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #8 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2012 - 11:57

Dat kan wel zijn.... maar zo succesvol is het eigenlijk ook weer niet, daar je daar toch te maken hebt met niet structurele gedoe zoals timeshift nu in E2 zit... En zover ik het kan beoordelen meer een work-a-round zit (neemt niet weg dat het werkt)....

Zover ik begrijp is Milo al enige tijd bezig om het structureel goed aan te pakken. Enige aanpassingen zijn al gemaakt... maar komt tijd-komt-raad.... Soms duren goede dingen langer....

En wat ik ergens ook niet begrijp. Wat zijn eigenlijk de voordelen van permanent timeshift???? Ik heb liever niet continu mijn harde schijf continu draaien...En als ik het eens ooit wil tijdens een sportprogramma of zo, dan zet ik zelf wel ff timeshift aan - of start nog liever gewoon een opname... Gewoon met het handje....???? Voor mij persoonlijk eerlijk gezegt zie ik hier totaal geen voordeel in.... maar dat zal dan wel aan mij liggen.

En als je dit wilt dan wil je ook dat hij alles opneemt, en na een zap gewoon door opneemt en dat je zelfs na zo'n vorige zender terug kunt gaan en dat het er ook staat... Tot een eventueel bepaalde (instelbare) maximale tijd, of maximaal (instelbare) loopbuffer grootte.... en niet na een zap na een bepaalde timeout een "standaard" timeshift starten........




Het komt wel eens voor als ik aan het zappen ben dat ik dan iets terug wil kijken. Ik vind het dan niet zo makkelijk dat ik bij elke zender wissel eerst de pause knop of record knop moet indrukken. Ik weet namelijk niet van te voren dat ik op een bepaalde zender iets terug wil kijken. Ik heb een Topfield Vantage en een Arion ontvanger gehad en ze vallen allen in het niet bij een VU-DUO maar wat deze ontvangers allemaal hadden was een automatischetimeshift die goed werkte. Bij de VU-DUO is dit het enigste wat ik heel erg mis.


Voor mij persoonlijk vind ik het al voldoende als ik terug kan kijken op een live zender. De vraag om verder op te nemen bij een zender wissel is niet nodig vind ik.

Het is wel makkelijk als ik de live timeschift wel kan opnemen met de record knop b.v.
Een instelbare max tijd en timeout is ook wel makkelijk.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 12:29

Eigenlijk zo wie zo is de Timeshift binnen Enigma niet, laat ik het voorzichtig zeggen, handig gemaakt. Feitelijk op de manier zoals het nu is, kan je het nooit fatsoendelijk krijgen. Daar doel ik alleen maar op het feit om van een timeshift een opname te maken. Zover ik weet is dat door dat slicing gedoe onmogelijk geworden. Om het echt goed te krijgen moet een groot deel van de kern code "op de schop"... Dit zover ik het van onze eigen expert begrijp en ook zover ik zelf de code kan overzien. Dus om dit fatsoendelijk te krijgen zal nog enig werk verricht worden....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #10 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2012 - 12:37

In principe werkte PTS een paar weken geleden redelijk goed, maar nu is deze onstabiel geworden. Waar ligt dit dan aan?

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #11 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2012 - 12:38

....Ik heb liever niet continu mijn harde schijf continu draaien...

Nu mag gelukkig een ieder zelf weten hoe hij zijn instellingen maakt, maar hier begrijp ik even niets van: een HDD is toch gemaakt om te draaien?
Gaat het dan om warmte of geluid? Als dat zo is heb je geen goede HDD gekozen.
Maar goed: ik hoef ook niet alles en iedereen te begrijpen.



Eigenlijk is sowieso de Timeshift binnen Enigma niet, laat ik het voorzichtig zeggen, handig gemaakt. Feitelijk op de manier zoals het nu is, kan je het nooit fatsoendelijk krijgen. Daar doel ik alleen maar op het feit om van een timeshift een opname te maken.

Het is inderdaad niet handig geïmplementeerd. Maar je kunt in de ViX-uitvoering keurig (met terugwerkende kracht) een opname maken (zelfs meerdere, van meerdere events), dat is het probleem niet.

Edited by SatKiekerd, 1 February 2012 - 12:38.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 13:01

In principe werkte PTS een paar weken geleden redelijk goed, maar nu is deze onstabiel geworden. Waar ligt dit dan aan?

Waarschijnlijk aan de aanpassingen die onlangs gemaakt zijn om het uiteindelijk helemaal goed te krijgen.... Alleen duurt zo iets altijd langer dan "men" wenst... En juist dit is een probleem, zeker met 3rd party plugins. Als je ergens wat wijzigt dan kan ergens anders iets stuk gaan waar je als PLi geen invloed op hebt.

Maar je kunt in de ViX-uitvoering keurig (met terugwerkende kracht) een opname maken (zelfs meerdere, van meerdere events), dat is het probleem niet.

Daar heeft iemand ook veel tijd in gestopt om iets wat eigenlijk niet goed werkt toch op een of andere manier werkbaar te maken...;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #13 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 1 February 2012 - 13:05

En wat ik ergens ook niet begrijp. Wat zijn eigenlijk de voordelen van permanent timeshift???? Ik heb liever niet continu mijn harde schijf continu draaien...


Ik heb voor een 32 Gb stick gekocht en doe daar de timeshift op, wordt niet warm en maakt ook geen geluid.
Timeshift is op de meeste (niet Enigma2) ontvangers (kabel/sateliet) een vast gegeven.
Bij de mensen die ik ken een toch wel een gebruikte functie.
Of het op al de ontvangers goed werkt weet ik niet.

Maar ik begrijp dat het onderliggende probleem Enigma2 is.
Jammer, ik had liever een goede timeshift dan weer een nieuwe skin. ;)

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #14 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 1 February 2012 - 13:59

Integreren van timeshift was sowieso de planning. Overnemen van de VIX code vind ik ook wel goed idee, beter dan de plugin, en dan is de userinterface al een beetje ingezet. Ik ben nog regelmatig bezig met het doorspitten van de code om timeshift op het topfield niveau te krijgen, alleen heb ik op het moment niet zo vaak een aantal uren aaneengesloten om er echt in te duiken...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2012 - 14:45

Je hebt met de ViX-code in ieder geval een (voor de gebruiker) goed werkend systeem, los van de vraag of het een technisch mooie oplossing is..

Begrijp ik goed dat het onderliggende probleem is, dat een timeshift in feite één lange opname is (dus niet als de ingestelde bestandsgrootte 'vol' is, dat dan wordt verder gegaan aan het begin van die opname)? En dat e.e.a. in C++ geregeld is?
In de praktijk los ik dat op, door de maximale lengte voor timeshift heel groot in te stellen (ik meen 600 minuten of zo), daardoor loop ik nooit tegen dat maximum aan. Of is er een andere onderliggende beperking?

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 14:58

In feite zoals ik het begrijp wordt het in kleine mootjes gehakt en je krijgt toch filetjes.... en op een gegeven moment wordt de eerste file weer overschreven (een soort Fifo dus),,,

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2012 - 15:12

In feite zoals ik het begrijp wordt het in kleine mootjes gehakt en je krijgt toch filetjes.... en op een gegeven moment wordt de eerste file weer overschreven (een soort Fifo dus),,,

Zo zou het dus moeten gebeuren om een goede implementatie te krijgen (soort cyclische buffer).

Edited by SatKiekerd, 1 February 2012 - 15:13.


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 15:27

Nee... liever in 1 fifo file als allemaal verschillende files.....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #19 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 February 2012 - 16:03

Nee... liever in 1 fifo file dan allemaal verschillende files.....

Nou, dat is dus zoals het nu gebeurt.
Met dien verstande dat als er (volgens de Now/Next info) een nieuw event plaats vindt, de file gesplitst wordt.

Re: Permanenttimeshift 0.9.5. #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 February 2012 - 16:09

Ach ja.... zover ik begrijp is het een veel te ingewikkeld slicing systeem zoals het nu is...???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users