DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner
Started by tolwan123, 28 May 2012 19:35
7 replies to this topic
Posted 28 May 2012 - 19:35
Hallo ,
Ik zou graag mijn DM800se ombouwen naar DVB-C (cxd1981 (hybrid DVB-C/-T tuner)
, maar ik krijg niet alle kanalen geladen .
Ook al schiet ik er alles in ( settings ) doet bv Ned 1 HD het niet dan krijgt die maar 1 derde van het signaal
Ned 3 doet het perfect.
Zet ik een geleende ouderen DVB-C tuner in loopt alles perfect ????
moet ik een nieuwe driver laden of ????
ik had de laatse PLI er in zitten , maar ook daar geen beeld op Ned 1 HD
Wie weet raad.
Ik zou graag mijn DM800se ombouwen naar DVB-C (cxd1981 (hybrid DVB-C/-T tuner)
, maar ik krijg niet alle kanalen geladen .
Ook al schiet ik er alles in ( settings ) doet bv Ned 1 HD het niet dan krijgt die maar 1 derde van het signaal
Ned 3 doet het perfect.
Zet ik een geleende ouderen DVB-C tuner in loopt alles perfect ????
moet ik een nieuwe driver laden of ????
ik had de laatse PLI er in zitten , maar ook daar geen beeld op Ned 1 HD
Wie weet raad.
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #2
Posted 28 May 2012 - 19:44
Even een cablescan doen? <menu> -> <instellingen> -> <zenders zoeken> -> <cable scan>?
2 x dm8000(HD)SSCC (OpenPLi 3.0) + 1 x 7020(HD)SC (OpenPLi 3.0) op een Synology ds209+II (2 x 2 TB) /ds211+ (2 x 3 TB) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Visiosat bisat)
En natuurlijk nog de ziggocastraten Humax iRHD 5100c (vanwege ITV) en een (niet meer (vanwege QAM256) gecertificeerde) Panasonic TU-DC40RD die in de otto kan.
En natuurlijk nog de ziggocastraten Humax iRHD 5100c (vanwege ITV) en een (niet meer (vanwege QAM256) gecertificeerde) Panasonic TU-DC40RD die in de otto kan.
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #3
Posted 28 May 2012 - 19:46
Ja kan wel kloppen,de eene tuner is de andere niet ik denk dat je nieuwe tuner overstuurd raakt,had het zelfde met mn vu+ultimo
Heb er een kabeldemper van 6db tussen gezet en heb nu op alle kanalen een perfecte signaal
Dit zou je dus kunnen proberen een demper er tussen zetten van 6db, kost geen reet ongeveer 5 euro.
Heb er een kabeldemper van 6db tussen gezet en heb nu op alle kanalen een perfecte signaal
Dit zou je dus kunnen proberen een demper er tussen zetten van 6db, kost geen reet ongeveer 5 euro.
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #4
Posted 28 May 2012 - 19:50
Cabelscan maakt niets uit , ziet er 271 van de 285 kanalen. zie wel Ned1HD,Ned2HD maar mijn signaal is een stuk zwakker op deze kanalen , zet ik er een geleende dvb-c tuner in heb ik wel beeld
en is mijn signaal is weer perfect.
Voor de goede order Ned3HD en de rest van de Ned doen het perfect....
Wie weet raad , ik weet het niet meer wat te doen.
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #5
Posted 28 May 2012 - 22:19
Cabelscan maakt niets uit , ziet er 271 van de 285 kanalen. zie wel Ned1HD,Ned2HD maar mijn signaal is een stuk zwakker op deze kanalen , zet ik er een geleende dvb-c tuner in heb ik wel beeld
Zie mijn boven staand bericht,als je dit doet wedden dat het dan goed komt,weet zeker dat je bij ziggo zit.
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #6
Posted 29 May 2012 - 06:50
Dan zou ik die dvb-c/t maar beschouwen als zijnde kaduuk en zien dat je er een nieuwe voor krijgt.
Edited by catastrofus, 29 May 2012 - 06:50.
2 x dm8000(HD)SSCC (OpenPLi 3.0) + 1 x 7020(HD)SC (OpenPLi 3.0) op een Synology ds209+II (2 x 2 TB) /ds211+ (2 x 3 TB) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Visiosat bisat)
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #7
Re: DM800se ombouw naar dvb-C/T met de nieuwe LG tuner #8
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users