Jump to content


Photo

satelliet schotel uitrichten, signaal weergeven op dreambox openpli


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 ozkanb

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 24 June 2012 - 12:48

Hallo mensen,

Ik ben namelijk een beginner momenteel en het is hier ook mijn eerste post, dus hallo mensen :)

mijn probleem is volgende: ik ben momenteel mijn schotel aan het uitrichten, maar ik wist echt dat dat zo moeizaam traag kon gaan. Ik heb ook de signaalsterkte meter op mijn dreambox geopend (openpli) maar wat ik ook doe, het wil zelfs geen 5 % worden. Ik gebruik een android applicatie genaamd Dishpointer pro om mijn satelliet ongeveer te vinden, maar het wilt echt niet lukken om het signaal te vinden. Ik was gisteren 3 uur bezig geweest om het te vinden maar tevergeefs. Dus ik dacht dat ik iets verkeerds deed, dus wou ik jullie hulp vragen.

Wat zijn de belangrijkste tips die ik kan krijgen om signaal te kunnen vinden?

Merci

Re: satelliet schotel uitrichten, signaal weergeven op dreambox openpli #2 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 June 2012 - 13:01

Wat zijn de belangrijkste tips die ik kan krijgen om signaal te kunnen vinden?


Welke satelliet wil je vinden?
Een vuistregel voor Astra-1: Daar waar `s morgens tegen 11 uur de zon staat, daar aan de hemel staat Astra-1 ongeveer. Zorg ervoor dat de hoek van de schotel op de gradenboog aan de achterkant tussen de 29 en 31 staat.

Re: satelliet schotel uitrichten, signaal weergeven op dreambox openpli #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2012 - 13:08

Een eerste richting (zodat je in ieder geval signaal hebt) kan behoorlijk lastig zijn, hoewel het mij tegenwoordig wel in een paar minuten lukt :)

Ik heb wel een paar tipjes voor je, hopelijk dat het morgen beter weer is ;)