Jump to content

Photo

Magic skins second infoscreen

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Dream1975

• Senior Member
  • 969 posts

+2
Neutral

Posted 3 July 2012 - 08:57

Hallo,

Omdat ik een Dreambox (8000) heb en de overscan ruimte graag gebruik ben ik (nog) niet overgestapt op de PLi HD skin maar gebruik nog steeds Magic eHD. Na wijzigingen enkele maanden terug werkt het second infoscreen niet meer met deze skin. Hiervoor is een gewijzigde skin.xml beschikbaar (http://www.sat4all.c...h/#entry2093113), willen jullie deze in de repo plaatsen zodat het voor iedereen weer werkt?

Alvast bedankt

Attached Files

• Attached File  skin.xml   955.56K   7 downloads

Dreambox 8000, laatste OpenPli in flash (nightly build)
Tuners 2xDVB-S / 2xDVB-C, 1,5 TB HDD, DVD-RW, 2 Gb CF, Fan
Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)
Abbo op Toppakket van CDS en basispakket Ziggo (CCcam)

Re: Magic skins second infoscreen #2 littlesat

• PLi® Core member
  • 22,237 posts

+131
Excellent

Posted 3 July 2012 - 09:22

Degene die de Magic-HD skins maakt zal over moeten stappen naar de nieuwe meer efficientere minder performance verslinderende converter PliExtraInfo.py als hij dat wilt...

Misschien is het handiger dat iemand de PLi-HD aanpast voor EHD... Aangezien ik denk dat een skin makkelijk is aan te passen ook voor iemand die geen echte code kan ben ik er zelf nooit aan begonnen... Ik heb liever dat iemand anders dit opneemt.

Waar zitten nu precies de verschillen in de EHD. Alleen op de gewone OSD of op meer schermen. Zeker als het op meerdere schermen is, dan is dat een "pokkenwerk" (hoewel het in PLi-HD mee kan vallen omdat daar met templates gewerkt wordt zodat zoveel mogelijk repeterende code voorkomen wordt - de skin code is dan ook minstens 10x zo klein dan de Magic-HD - scheelt ook weer boot tijd) .

Alleen op de standaard OSD valt het wel mee. Ik heb het eens geprobeerd maar als ik het goed doe dan trekt alles zo uitelkaar en zie ik er geen voordeel in (maar is het meer ik ben het gewend dat het in de overscan staat)....

Edited by littlesat, 3 July 2012 - 09:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W Thanks to Henksat

Re: Magic skins second infoscreen #3 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 14,760 posts

+96

Posted 3 July 2012 - 09:50

Er zouden eigenlijk geen "EHD"-skins meer moeten zijn... Alle skins zouden gewoon het complete scherm moeten gebruiken. Voor de meeste mensen zou het voldoende (en beter!) zijn om de overscan op de tv uit te zetten. Voor de gebruikers waarbij dat niet kan, die kunnen met een vu+ of et-box de OSD schalen. Dit is niet iets imho waar je in de skin rekening mee moet gaan houden.

Overigens ben ik zelf ook al een tijdje aan een "losse" second infobar bezig, die je onafhankelijk van de skin kunt installeren en die alle relevante info uit de PliExtraInfo laat zien (+ nog wat extra). Maar ja, er moeten ook nog een paar andere dingen gebeuren, dus het schiet niet zo op. Maar op die manier hoeven dus niet alle skins afzonderlijk een second infobar te implementeren.
Wavefrontier T90 with:
- 16E/9E/7E/5E/1W/5W/12.5W single LNB's via uncommitted 8->1 switch connected to * DMM DM800S (1xDVB-S2)
- 28.2E/23.5E/19.2E/13E quattro LNB's via committed 17->6 switch connected to:
* DMM DM8000S (4xDVB-S2) * VU+ Solo2 (2xDVB-S2) * Max Digital XP1000 (1xDVB-S2)

Re: Magic skins second infoscreen #4 SatKiekerd

• Senior Member
  • 1,645 posts

+26

Posted 3 July 2012 - 10:22

Er zouden eigenlijk geen "EHD"-skins meer moeten zijn... Alle skins zouden gewoon het complete scherm moeten gebruiken. Voor de meeste mensen zou het voldoende (en beter!) zijn om de overscan op de tv uit te zetten. Voor de gebruikers waarbij dat niet kan, die kunnen met een vu+ of et-box de OSD schalen. Dit is niet iets imho waar je in de skin rekening mee moet gaan houden.

Hear, hear!

Re: Magic skins second infoscreen #5 SatKiekerd

• Senior Member
  • 1,645 posts

+26

Posted 3 July 2012 - 13:11

........de skin code is dan ook minstens 10x zo klein dan de Magic-HD - scheelt ook weer boot tijd) .

Ik kan geen verschil in boottijd vaststellen tussen Magic-EHD en PLi-HD. Als het er al is, is dat onmeetbaar klein.

Ik heb het eens geprobeerd maar als ik het goed doe dan trekt alles zo uitelkaar en zie ik er geen voordeel in (maar is het meer ik ben het gewend dat het in de overscan staat)....

Je moet de screens ook niet 'uit elkaar trekken'; dat betekent feitelijk dat de lettergrootte groter wordt......
In PLi-HD wordt nu boven/onder en links/rechts zo'n 10% van de ruimte niet gebruikt. Afgezien van het feit dat die lege randen er vreemd uit zien, is het vooral op de drukke screens gewoon zonde die ruimte niet te gebruiken (denk aan channellist, movielist, EPG etc).

Re: Magic skins second infoscreen #6 littlesat

• PLi® Core member
  • 22,237 posts

+131
Excellent

Posted 3 July 2012 - 13:24

het vreemd uitzien om in die overscan iets te zetten is gewoon smaak, plus een faktor wat betreft wat je een tijdjenet gewend was... dus daar valt (eigenlijk niet) over te dsicussieren...

Ik kijk via een modulator ook boven - met die TV daar heb ik niets aan een EHD skin. Misschien speelt dat ook een rol.

Bovendien kunnen DMM boxen niet de OSD size aanpassen. Dus een standaard skin moest wel rekening houden met de overscan.

Maar nogmaals iedereen is vrij een EHD skin van de PLi-HD (PLi-EHD) te maken... De skin.xml is zo aan te passen lijkt me....

Edited by littlesat, 3 July 2012 - 13:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W Thanks to Henksat

Re: Magic skins second infoscreen #7 SatKiekerd

• Senior Member
  • 1,645 posts

+26

Posted 3 July 2012 - 14:21

Ik kijk via een modulator ook boven - met die TV daar heb ik niets aan een EHD skin. Misschien speelt dat ook een rol.

Ahh, jij bent iemand die zich graag beperkingen op legt: slecht beeld en onhandige bediening. Tijd voor een E2-boxje voor boven!

Re: Magic skins second infoscreen #8 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 14,760 posts

+96

Posted 3 July 2012 - 14:23

het vreemd uitzien om in die overscan iets te zetten is gewoon smaak, plus een faktor wat betreft wat je een tijdjenet gewend was... dus daar valt (eigenlijk niet) over te dsicussieren..

Maar beide problemen kun je toch oplossen met de osd scaling?
Wavefrontier T90 with:
- 16E/9E/7E/5E/1W/5W/12.5W single LNB's via uncommitted 8->1 switch connected to * DMM DM800S (1xDVB-S2)

Re: Magic skins second infoscreen #9 littlesat

• PLi® Core member
  • 22,237 posts

+131
Excellent

Posted 3 July 2012 - 14:24

Waar slaat dat nu op??? Iedereen is vrij om een PLi-EHD te maken.... Het zijn vooral de beperkingen van de DMM boxen waardoor "we" feitelijk niet in de overscan kunnen schrijven...

En waarom moet ik een E2 box ook boven hebben... ik kijk toch meestal beneden?

Maar beide problemen kun je toch oplossen met de osd scaling?

Kan de osd scaling ook "inzomen"....? dan ben ik inderdaad zo klaar.... :D

Edited by littlesat, 3 July 2012 - 14:25.

Re: Magic skins second infoscreen #10 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 2,636 posts

+86

Posted 3 July 2012 - 15:38

Overigens ben ik zelf ook al een tijdje aan een "losse" second infobar bezig, die je onafhankelijk van de skin kunt installeren en die alle relevante info uit de PliExtraInfo laat zien (+ nog wat extra). Maar ja, er moeten ook nog een paar andere dingen gebeuren, dus het schiet niet zo op. Maar op die manier hoeven dus niet alle skins afzonderlijk een second infobar te implementeren.

Ik gebruik ook nog de losse te installeren secondinfobar puur om alleen snel de EPG info van die zender naar voren te krijgen, 1 keer OK is infobar en 2x OK is de gehele zender EPG.
Als Littlesat dit voor elkaar zou kunnen krijgen in de image zonder de secondinfobar te hoeven installeren zou dit geweldig zijn.
Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi 3.0), Visiosat Bisat G4 Quadro, Astra 1, 2, 3 & Hotbird, 4 x Inverto twin LNB
  • Maintainer of the BackupSuite, suitable for:
  • Xtrend ET4X00, ET5X00, ET6X00 & ET9X00
  • Vu+ Duo, Solo, Solo2, Uno, Ultimo
  • MaxDigital / MK-Digital / XPert XP1000

Re: Magic skins second infoscreen #11 littlesat

• PLi® Core member
  • 22,237 posts

+131
Excellent

Posted 3 July 2012 - 15:46

De second infobar plugin hoef je helemaal niet meer te installeren. Via de diverse instellingen zet je hem zo standaard aan (en gaat hij ook beter met de perfromance om) als er een 2nd infobar in je skin zit... OF wat bedoel je? Want voor epg is er al een aparte knop. Omdat dat nu via twee keer OK te doen lijkt me echt een beetje teveel van het goede...

Edited by littlesat, 3 July 2012 - 15:47.

Re: Magic skins second infoscreen #12 SatKiekerd

• Senior Member
  • 1,645 posts

+26

Posted 3 July 2012 - 16:24

De second infobar plugin hoef je helemaal niet meer te installeren. Via de diverse instellingen zet je hem zo standaard aan (en gaat hij ook beter met de perfromance om) als er een 2nd infobar in je skin zit...

Precies, en die SecondInfoBar-screen kan je zo aanpassen dat die alleen EPG weergeeft, als dat is wat je wilt.

Re: Magic skins second infoscreen #13 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 2,636 posts

+86

Posted 3 July 2012 - 16:54

Ik vind het persoonlijk makkelijker om de secondinfobar zo in te stellen dat die de EPG aangeeft, dat is de keuze Merlin/EPG-list of iets van die strekking in het 2IB menu.

Ik zap nu naar een zender en druk meteen op OK, ik zie dan meteen de lijst voor die zender.

Zonder de losse plugin zap ik naar de zender, druk op EPG en vervolgens op Geel/Zender EPG. Iets omslachtiger omdat de knoppen ook van elkaar verwijderd zijn, met 2IB doe ik dit blindelings.
Een instelmogelijkheid voor de ingebouwde 2IB kan ik niet vinden m.u.v. tonen of niet en de tijdsduur via het menu Systeem-Instellingen

Ik weet het, het gaat nergens over en zijn allemaal luxe problemen, maar toch... :D
Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi 3.0), Visiosat Bisat G4 Quadro, Astra 1, 2, 3 & Hotbird, 4 x Inverto twin LNB

Re: Magic skins second infoscreen #14 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 14,760 posts

+96

Posted 3 July 2012 - 16:58

Het gaat volgens mij een beetje voorbij aan het doel van secondinfobar.
Wavefrontier T90 with:

Re: Magic skins second infoscreen #15 littlesat

• PLi® Core member
  • 22,237 posts

+131
Excellent

Posted 3 July 2012 - 19:40

Mij ook ;)....

Re: Magic skins second infoscreen #16 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 2,636 posts

+86

Posted 3 July 2012 - 20:15

Ach.. voor mij is het doel wat secondaire informatie en dat is toevallig wat er op die zender komt (en niet of die al dan niet gecodeerd is, de signaal sterkte etc. die info komt wel uit de infobar.)
Maar voorlopig blijft bij mij de 2IB geïnstalleerd :P

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users