Jump to content


Photo

Advies aanschaf nieuwe receiver


  • Please log in to reply
245 replies to this topic

#1 Macwikki

  • Senior Member
  • 165 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2012 - 19:39

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren naar een nieuwe receiver, ik heb nu een dreambox 800HD deze gaat dan naar de slaapkamer of misschien ook wel vervangen voor een nieuwe.
Omdat ik niet zo veel verstand heb van de nieuwste specificaties wil ik graag op deze manier om hulp vragen.
Welke receivers zijn nu de moeite waard om te kopen?
Iemand zei mij dat ik naar vu+ moest kijken omdat die op dit moment beter waren dan een dreambox, maar of dat ook zo is?
gr

Xtrend ET8000, Dreambox 800HD, Triax 88, 4 x inverto Black ultra.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #2 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 22 August 2012 - 20:20

Uhm..
Ik sinds 1,5 jaar een ET9000...... en wat later een et6000
En beleef daar heeel veel plezier aan.. ;) [ mijn eerste pli boxen en wil ze niet meer kwijt...]

Merk type is denk een oneindige discussie. ieder zijn ding... [ in de pli site kun je zien welke pli ondersteund zijn....[ [ En volgens mij is PLi het beste image wat je kunt vinden ]
Prijs is misschien ook belangrijk voor je....
Er is hier zoveel te vinden over van alles.... mooie en minder mooie dingen... :D :D


1 ding zou ik persoonlijk wel aan denken de DMM zijn niet meer helemaal open, dus heb je hier en daar beperkingen..[ als ik me goed uitdruk ]

En dan komt het opnemen of niet..?? dus twin en hdd ?

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2012 - 11:40

VU+ boxen zijn zeker niet "beter". Qua hardware lijken de enigma stb'en al een tijdje heel erg op elkaar. Dream Multimedia, VU+ en Xtrend hebben allemaal vergelijkbare modellen.

Waar je wel even rekening mee moet houden zijn andere aspecten:

- Dream Multimedia heeft een tijdje geleden zijn versie van enigma niet meer "open" te ontwikkelen. Dit in combinatie met de device drivers, die altijd closed source zijn, betekent dat het voor ons steeds lastiger wordt om DMM boxen te supporten. De laatste features, zoals blindscan op DVB-S kunnen we al niet bieden. Dat niet zozeer vanwege technische redenen, maar gewoonweg omdat we dat niet mogen aanbieden. Persoonlijk vind ik DMM boxen, zeker nu met de DM7020HD erg duur voor wat je krijgt. Maar het werkt verder wel gewoon goed, vind ik zelf.
- VU+ heeft op zich ook leuk spul, wat meer "waar voor je geld" zeg maar, met name met de VU+Ultimo. Toch wil ik VU+ niet aanraden. Keer op keer krijgen ze het voor elkaar om bugs in device drivers niet goed of half op te lossen of gewoon geen aandacht te besteden aan klachten van consumenten. De VU+DUO was wat dat betreft een dieptepunt, er zijn héél veel mensen die daar problemen mee hebben. De Ultimo is al een stuk beter, maar ook daarin zitten in de device drivers een paar gemene fouten die maar niet opgelost worden. Daar staat tegenover dat er voor gewoon huiskamer-gebruik goed mee te werken is.
- Xtrend heb ik zelf geen ervaring mee, maar die schijnen mooi spul te maken voor weinig geld. De linux kernel wordt ook altijd netjes bijgehouden (in tegenstelling tot met name DMM).

Heb je al nagedacht over wat je eigenlijk wilt? Ga je alleen satelliet (DVB-S) kijken of ook kabel (DVB-C) en/of digitenne (DVB-T). Je hebt daar dan wel tuners voor nodig. Als je een schotelt hebt met lnb's met meerdere uitgangen, dan zou je ook kunnen kiezen voor meerdere DVB-S tuners, waardoor je tegelijk een programma kunt kijken en opnemen enz.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #4 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 23 August 2012 - 11:49

Ik ben van een VU DUO overgestapt naar een Xtrend ET9500, de keuze van overstap was niet omdat de VU DUO gedateerd was of omdat ik nieuwe features nodig had, maar enkel om de reden die Erik hierboven goed beschrijft.

Ik kan je de ET9500 dan ook aanraden.

Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #5 Macwikki

  • Senior Member
  • 165 posts

0
Neutral

Posted 13 September 2012 - 22:34

Hallo,
Ik ben een tijdje weg geweest.
Het is de bedoeling dat ik kan opnemen en een andere zender kan kijken, ik heb 4 lnb's op mijn schotel.
ook is het wel handig als ik later een andere tuner erin kan zetten, ik ben nog aan het denken om misschien naar kabel over te stappen, of moet ik dit niet doen?
Dus als ik goed begrijp moet ik geen DM box meer aanschaffen omdat die niet meer "open" zijn.
vu+ is dus ook niet zo goed, welke blijven dan over?

Ik wil dus graag opnemen, verwisselbare tuners, dvb-s en/of dvb-c, harde schijf.
Graag jullie mening of suggestie.

Xtrend ET8000, Dreambox 800HD, Triax 88, 4 x inverto Black ultra.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #6 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 14 September 2012 - 08:11

Ik heb een VU+ DUO voor satteliet en een VU+ ULTIMO met 3 kabeltuners voor kabel, beide werken perfect! Nooit problemen :)

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 14 September 2012 - 08:23

Als je een DMM box koopt, dan moet je er rekening mee houden dat de batterijen voor de afstandsbediening niet meer included zijn... Dus die mag je er los bijkopen... Dus bij aanschaf en/of bestelling niet vergeten batterijen aan te schaffen. Anders kun je met de box niet meteen aan de slag!!!
http://www.dream-mul...18ab028056af817
:D

Edited by littlesat, 14 September 2012 - 08:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 September 2012 - 08:39

Het is de bedoeling dat ik kan opnemen en een andere zender kan kijken, ik heb 4 lnb's op mijn schotel.

Het aantal LNB's heeft niks te maken met hoeveel zenders je tegelijk kunt kijken. Je kunt zéér beperkt meerdere zenders kijken met het doorlussen van tuners, maar anders zul je toch echt LNB's met meerdere uitgangen moeten hebben.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #9 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 14 September 2012 - 14:25

heb een ET9000 en heel veel plezier ermee.
En perfect spul....[ tot nu toe ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #10 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 14 September 2012 - 16:03

Mijn et9000 is al 2 keer overleden. Nu kreeg ik een 9200 moederbord erin.
Tot nu toe werkt hij goed.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #11 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 September 2012 - 16:28

Ik wil dus graag opnemen, verwisselbare tuners, dvb-s en/of dvb-c, harde schijf.
Graag jullie mening of suggestie.


Ik zou de keus maken voor een Xtrend ET9500, deze heeft 2 verwisselbare tuners, standaard 2 S-tuners, mocht je kabel willen moet je een DVB-C tuner zien te scoren.

Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #12 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 15 September 2012 - 00:06

Ik zou de keus maken voor een Xtrend ET9500, deze heeft 2 verwisselbare tuners, standaard 2 S-tuners, mocht je kabel willen moet je een DVB-C tuner zien te scoren.


Bij de Duitse webshop waar ik hem gekocht heb, krijg je voor 390 EUR incl. BTW 3 tuners standaard erbij, waarvan 2 x DVB-S2 en 1 x DVB-C (waarvan de eerste twee zijn ingebouwd, de derde kan worden gewisseld met een van de andere twee).

Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #13 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 15 September 2012 - 00:08

Dat was in NL ook bij de 1e serie leveringen, hier is, voor zover ik begrijp, de aktie voorbij, dus ik denk in DE ook.

Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 September 2012 - 08:23


Ik zou de keus maken voor een Xtrend ET9500, deze heeft 2 verwisselbare tuners, standaard 2 S-tuners, mocht je kabel willen moet je een DVB-C tuner zien te scoren.


Bij de Duitse webshop waar ik hem gekocht heb, krijg je voor 390 EUR incl. BTW 3 tuners standaard erbij, waarvan 2 x DVB-S2 en 1 x DVB-C (waarvan de eerste twee zijn ingebouwd, de derde kan worden gewisseld met een van de andere twee).

Xtrend spul in het buitenland kopen betekent wel dat je geen uitzending gemist erbij krijgt, als ik het goed begrepen heb.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #15 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 15 September 2012 - 08:27

Dat heb je heel goed.
Dus ik zou in een NL winkel kopen waarbij je de "Garantie" hebt op een NL versie

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #16 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 September 2012 - 12:00

Ik blijf dat smeerlapperij vinden.

Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #17 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 15 September 2012 - 12:08

Ik blijf dat smeerlapperij vinden.


Je kunt het er gewoon bij zetten...
Er zijn mensen genoeg die dat hbbtv kunnen/willen missen als kiespijn..
En dan wel een perfecte box hebben voor iets minder....
Jij legt paar tienen bij voor echte nl box, en hebt wat geleerd...[ tenzij je hem in Nl gekocht hebt.. ]

Dus was daar aan smeerlapperij aan...
Zoals de waard is ... ;)

Edited by dylantje, 15 September 2012 - 12:09.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 15 September 2012 - 12:58

De duitse importeur betaald niet voor de Silverlight licentie die nodig is voor de Nederlandse UG.... Mede een van de redenen dat de boxen in Duitsland ook iets goedkoper zijn.... Tenmenste zover ik begrijp.... Dus wat is daar smeerlapperij aan?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 September 2012 - 13:02

Silverlight? Dat is toch met allemaal proprietary windows codecs? Of gebruiken ze stiekem onder water wmv?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Advies aanschaf nieuwe receiver #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 15 September 2012 - 13:20


Ik blijf dat smeerlapperij vinden.


Je kunt het er gewoon bij zetten...
Er zijn mensen genoeg die dat hbbtv kunnen/willen missen als kiespijn..
En dan wel een perfecte box hebben voor iets minder....
Jij legt paar tienen bij voor echte nl box, en hebt wat geleerd...[ tenzij je hem in Nl gekocht hebt.. ]

Dus was daar aan smeerlapperij aan...
Zoals de waard is ... ;)


Was bedoeld voor ander topic...
Wel zelfde idee.
Buitenlandse box verkoop hem...
Licentie kwestie is iets wat van alle tijden is...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users