Jump to content


Photo

Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV

Vu duo mkv vastlopen traag

  • Please log in to reply
240 replies to this topic

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #221 wimpie007

  • Senior Member
  • 54 posts

+2
Neutral

Posted 26 December 2013 - 11:14

ik kijk via cat /proc/pid/status naar 't geheugengebruik van enigma2.

Bij een 'normale' film word 't geheugen netjes vrijgegeven na het stoppen van de film. Bij de problematische films niet. Never. de box hangt zichzelf liever op dan ram vrij te geven.

en 15 meg meer of minder vrij zal 't verschil niet maken als bij sommige films je op 5 minuten die 15 meg al hebt opgesoupeerd:)

een valgrind op de vu is voor mij in elk geval te hoog gegrepen jammer genoeg.

In elk geval is het probleem niet te te linken aan openpli zelf. VIX bv. zit met hetzelfde probleem (maar dat was te verwachten)

 



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #222 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2013 - 11:14

Vs. 

root@dm8000:~# cat /proc/meminfo 
MemTotal:       151884 kB 

which makes 9.93%  :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #223 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 26 December 2013 - 11:18

Is dat niet een beetje meer dan de 112 MB en de 128 MB die ik had aangegeven ivm de "gemeenschappelijke" OSD framebuffer?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #224 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2013 - 11:18

@wimpie, mocht valgrind beschikbaar komen, dan zal ik je wel een even een stappenplan geven om valgrind uit te voeren (en dan de output hier neerzetten), dan komen we al een heel eind.

 

Op mijn dm7000 had enigma altijd vaste prik 98% van het geheugen in gebruik en zo draaide hij maandenlang. Hier op dm8000 heeft hij 142% in gebruik zie ik net :D Zo zie je maar weer hoe weinig zo'n geisoleerd getal zegt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #225 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2013 - 11:19

Is dat niet een beetje meer dan de 112 MB en de 128 MB die ik had aangegeven ivm de "gemeenschappelijke" OSD framebuffer?

Het geheugen voor de hardware (osd, framebuffer, decoder en demuxer buffers enz.) zie je niet onder linux.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #226 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 26 December 2013 - 11:51

Ik zie dat valgrind wel wordt aangeboden via OE, het zit alleen niet in de feed bij ons. Misschien dat pieterg of MiLo die

Blijkbaar geen valgrind voor MIPS...

$ bitbake valgrind
..
ERROR: valgrind was skipped: incompatible with host mipsel-oe-linux (not in COMPATIBLE_HOST)
Real musicians never die - they just decompose

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #227 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 December 2013 - 12:04

Ook libc (malloc enz.) heeft een heel eigen systeem van memory management waarbij, om fragmentatie te voorkomen, geheugen zelden direct teruggegegeven wordt aan de kernel.

 

Juist veel te vaak :)  In mijn beroep is dat juist één van de meest voorkomende oorzaken van prestatieproblemen: Geheugen dat continu van de kernel gealloceerd wordt en weer vrijgegeven wordt houdt een parallelle applicatie ernstig. Het geheugenmanagement van de kernel is niet schaalbaar naar grote hoeveelheden threads en bovendien moet de kernel alle geheugen dat gealloceerd wordt nog wissen ook, zodat een free-aanroep zomaar even alle caches leeg kan gooien. Speciaal als je tientallen servers aan 1 probleem hebt rekenen dan komt het als je dit niet aanpakt zo voor dat 90% van de processorkracht verspild worden aan spinnen in lusjes.

 

MMAX_MALLOC_MAX_ en MALLOC_TRIM_THRESHOLD_ zijn omgevingsvariabelen waarmee je de libc op dit gebied kunt tunen. Voor supercomputers zet ik de MMAX_MALLOC_MAX_ altijd op nul en de MALLOC_TRIM_THRESHOLD_ op een halve gigabyte, maar dan nog kom ik met regelmaat evil geniussen tegen die programma's schrijven die herhaaldelijk meerdere gigabytes alloceren en vrijgeven. :unsure:

 

Ook voor Enigma zou geheugen teruggegeven moeten worden, maar wat bij Enigma een grote rol kan spelen is garbage collection van de Python-interpreter. C-code alloceert geheugen, Python alloceert wat geheugen in hetzelfde heapblok, C-code geeft het weer vrij... ja, dan is er in dat blok toch nog geheugen in gebruik, totdat de garbage collection ooit eens aan de slag gaat.



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #228 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 December 2013 - 12:24

Wat je zou kunnen doen om geheugenlekken zonder Valgrind op te sporen is malloc om te leiden:

 

http://www.gnu.org/s...for-Malloc.html

 

Aan het begin van elk geheugenblok sla je het return-adres van de stack op en je linkt ze in een dubbel gelinkte lijst. Zodra het programma eindigt loopt je de gelinkte lijst af en druk je het adres af van alle blokken die nog in de lijst staan. Je hebt dan de programma-adressen van plaatsen waar geheugen gealloceerd is dat nooit vrijgegeven is.



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #229 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2013 - 12:32

Ga jij dat even aanpassen in enigma? :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #230 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2013 - 12:35

Ik zie dat valgrind wel wordt aangeboden via OE, het zit alleen niet in de feed bij ons. Misschien dat pieterg of MiLo die

Blijkbaar geen valgrind voor MIPS...

$ bitbake valgrind
..
ERROR: valgrind was skipped: incompatible with host mipsel-oe-linux (not in COMPATIBLE_HOST)

Jammer. Volgens deze pagina support valgrind wel mips/linux.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #231 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2013 - 19:04

ik heb de laatste updates gedaan op mijn Vuo+duo en nu al enkele mkv bestanden afgespeeld. Het probleem van de tandwieltjes heb ik niet meer gehad.

Wel dat het beeld begint te haperen. Film een 20tal seconden op pauze gezet en daarna speelt hij het weer goed af.

Misschien dat iemand iets aan deze informatie heeft, vandaar dat ik het even aangeef



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #232 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 December 2013 - 14:28

Ook voor Enigma zou geheugen teruggegeven moeten worden, maar wat bij Enigma een grote rol kan spelen is garbage collection van de Python-interpreter. C-code alloceert geheugen, Python alloceert wat geheugen in hetzelfde heapblok, C-code geeft het weer vrij... ja, dan is er in dat blok toch nog geheugen in gebruik, totdat de garbage collection ooit eens aan de slag gaat.

Python is geen Java.

Python gebruikt reference counting als primaire strategie. Dus geheugen wordt vrijgegeven zodra het de scope verlaat. Net als de C++ code dus eigenlijk. Python gebruikt wel een garbage collector om cycles te detecteren (en doorbreken). In je python code dus zoveel mogelijk voorkomen dat je cycles maakt, dat scheelt behoorlijk.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #233 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 4 January 2014 - 16:52

ik ben voor de gein eens terug gegaan naar de 2.1 image met oude kernel en ik moet zeggen, de MKV's afspelen in die image geeft geen enkele problemen(meerdere geprobeerd),

het enigste wat me tegen houd is dat de plugin feeds voor 2.1 niet meer bestaan en als ik de 4.0 feeds er in zet zie ik niet alle plugins en mis ik dingen als epg import en subtitleplayer.

dus toch maar weer terug naar 4.0 en een externe mediaplayer gebruiken, wat ik wel erg jammer vind


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #234 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 January 2014 - 19:54

Bepaalde niet al te grote plugins kunnen we er natuurlijk wel instoppen...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #235 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 5 January 2014 - 10:46

Dat zou natuurlijk erg mooi zijn, want met de standaard image zit er niks in, dus ook geen softcams. zelfs met de feed van openpli 4 kwam oscam en CCcam ook niet beschikbaar alleen hypercam, mgcamd en scam


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #236 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2014 - 10:53

CCcam heb ik er al in zitten. De rest vind ik niet zo nodig.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #237 korsan

  • Senior Member
  • 404 posts

+5
Neutral

Posted 22 July 2014 - 23:31

Vandaag met VTI de laatste kernel 3.9.6 getest op de Vuduo en het probleem van toename van het geheugen bij het afspelen van sommige mkv/mpv lijkt nu opgelost te zijn. :lol:

Het geheugengebruik neemt niet meer toe, waardoor de box na enige tijd niet meer vastloopt!

Hoop dat dit ook opgelost wordt in Openpli wanneer de nieuwe drivers ingeburgerd zijjn..


H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #238 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 July 2014 - 20:47

Hebben we het dan over de duo of de duo2? Want de voor de duo was toch geen nieuwe kernel? En met de duo2 heb ik zelf nooit dit soort problemen eigenlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #239 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 23 July 2014 - 20:50



* Update drivers
- 20140715(duo, solo, duo2, solo2, solose)
- 20140716(uno, ultimo)
- Support SoloSE
- Switch to Kernel 3.13.5(solo2, duo2, solose)
- Switch to Kernel 3.9.6(duo, solo, uno, ultimo)
- Fix sound drop in radio channel
- Improve PIP(solo2, duo2, solose, Needs E2 update)
- Allocate more memory to linux(duo2)
- Improve media playback

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #240 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 July 2014 - 20:51

Toch wel. De eerste generatie ontvangers had 3.1.1, is nu 3.9.6. De tweede generatie had 3.3.8, is nu 3.13.5.





Also tagged with one or more of these keywords: Vu duo, mkv vastlopen traag

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users