Jump to content


Photo

OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's


  • This topic is locked This topic is locked
134 replies to this topic

#1 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 21 October 2013 - 20:03

Met het besluit van Dream Multimedia om open source vaarwel te zeggen is de motivatie om met de gevolgen daarvan te leven steeds minder geworden. We zijn nu op het punt aangekomen dat we niet langer meer specifieke zaken voor Dream Multimedia STB's willen implementeren, de reden waarom we nu ook geen v2 images maken.

Omdat de bestaande gebruikers van een Dream Multimedia STB ondersteuning van OpenPLi verwacht, vinden we het nodig om onze positie duidelijk te maken:

Wij hebben besloten dat:
- we stoppen met het oplossen van Dream Multimedia specifieke problemen voor Dream Multimedia STB's
- we geen ondersteuning gaan leveren voor de "v2" serie van Dream Multimedia STB's, zoals de 7020HDv2 en de 800SEv2.
- we geen ondersteuning gaan leveren voor Dream Multimedia STB's welke in de toekomst beschikbaar mogen komen.

Voor de Dream Multimedia STB's die momenteel nog door OpenPLi worden ondersteund zullen we door blijven gaan met het genereren van images en feed via ons geautomatiseerd build systeem. Wij zullen dit blijven doen totdat het noodzakelijk wordt in het proces in te grijpen. Zodra interventie in dit proces nodig blijft zullen we stoppen met het aanmaken van images voor Dream Multimedia STB's, en zullen de feeds zoals deze op dat moment bestaan bevroren worden. Op dat moment stopt effecfief alle ondersteuning.

Omdat OpenPLi volledig in open source voor iedereen beschikbaar is, kan iedereen deze gebruiken om een eigen build omgeving op te zetten, en zelf images te produceren voor Dream Multimedia STB's, "Based on OpenPLi".


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 21 October 2013 - 20:06

Dat lijkt me zeer coulant

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #3 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 21 October 2013 - 20:10

Mijn zegen hebben jullie ,nog even wachten dan op de et10000 :)


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 21 October 2013 - 20:20

Goh, ik had minder positieve reacties verwacht ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 21 October 2013 - 20:22

Och je kon het zien aankomen.

Hier an daar werd er eens wat gezegd waar je conclusies uit kon/kan trekken.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 21 October 2013 - 20:24

Jammer maar begrijpelijk  :(



Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #7 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 21 October 2013 - 20:43

Wie koopt er nog een dure dreambox als je voor dat geld 2 of 3 andere E2 receivers kunt kopen, zolang je de rest blijft ondersteunen vind ik het goed


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #8 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 21 October 2013 - 21:22

Erg jammer, maar begrijpelijk. Ik respecteer jullie standpunt ook wel.

 

Ik ben nu 3 jaar in het bezit van een DM8000, in het begin Jade3 en natuurlijk openpli.

Maar nu idd al jaar Opendreambox OE2.0 (+Geminiplugin +onestep camfeed) gebruikend ivm extra's wat in die closed source code zit. (browser, HbbTV, blindscan, BluRay player(unprotected), BDMV support in DVD-Burn plugin). Wat dat betreft is DMM wel succesvol.

Ik blijf dit gebruiken, tot de DM8000 ooit gaat stoppen met werken. Dan zal ik wel een stb overwegen die volledige openpli support heeft.

 

Voor degene die een uptodate image willen op Dreambox die niet meer door OpenPli gesupport wordt, dan is er op zich nog maar een image die out-of-the-box alles bevat (inclusief closed source dmm en softcams etc.) Newnigma2.

Alle andere DMM compatible images kan je uitbereiden door externe bronnen toe te voegen.

Let wel op: OpenPli is meest relaxe image, omdat het bv nederlandse settings lijsten in de feed heeft(bv hans/henk).


Edited by Jeroensky, 21 October 2013 - 21:25.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #9 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 21 October 2013 - 21:30

Wie koopt er nog een dure dreambox als je voor dat geld 2 of 3 andere E2 receivers kunt kopen, zolang je de rest blijft ondersteunen vind ik het goed

of in 5 jaar 1 stb(bv DM8000), of in 5 jaar twee stb's (kapotte elco?), is net zo duur ;-)

Ik heb nooit spijt gehad van het bedrag wat ik voor mijn DM8000 betaald heb. tot op de dag van vandaag, na meer dan 3 jaar trouwe dienst nog geeneen hardware probleem ondervonden. Box is helemaal vol met 3x DVB-S2 en hybride DVB-C/T en BluRay recorder en 1.5TB hdd. Alles werkt nog probleemloos.

Misschien omdat het een first generation is van Prodrive uit Nederland, mogelijk dat 2e generatie DM8000 uit Azie ietwat minder is in kwaliteit, maar heb er nog niks over vernomen).


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #10 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 21 October 2013 - 21:49

Maw, alle geruchten die al maanden de ronde hierover doen en door jullie iedere keer naar het land der fabelen zijn verwezen

waren dus gewoon waar..


Edited by DeBeek, 21 October 2013 - 21:50.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #11 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 21 October 2013 - 21:58

Maw, alle geruchten die al maanden de ronde hierover doen en door jullie iedere keer naar het land der fabelen zijn verwezen

waren dus gewoon waar..

Dus je bent blij met de duidelijkheid die nu gegeven is?


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #12 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 21 October 2013 - 22:20

Als het voor nieuwere boxen geld met een gesloten source snap ik het.

 

Ik als DM8000 gebruiker zou het ontzettend jammer vinden, als ook deze image gestopt zou gaan worden.

Ik heb altijd PLI erop gehad, en hoop dat dit nog lang kan doorlopen.

 

Heb al werk altijd zeer gewaardeerd, en nog.


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #13 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 21 October 2013 - 22:22

Maw, alle geruchten die al maanden de ronde hierover doen en door jullie iedere keer naar het land der fabelen zijn verwezen

waren dus gewoon waar..

Dus je bent blij met de duidelijkheid die nu gegeven is?

Duidelijk, maar ook wel confronterend voor degene die hedendaags openPli op hun Dreambox hebben, die krijgen lijkt me wel een klap in hun gezicht.

Je merkt toch wel de voordelen van een Made in Holland image, t.o.v. bv Made in Germany image. Bv kanalenlijsten en plugin verschillen.

 

Zou geweldig zijn als bv wat Made in Holland componenten van OpenPli (hans/henk settings in feed, ocram picons, uitzendinggemist) ook actief worden in bv Geminiplugin en Newnigma2.

(maar ja manueel toevoegen is ook een hobby).


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #14 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 21 October 2013 - 22:36

of in 5 jaar 1 stb(bv DM8000), of in 5 jaar twee stb's (kapotte elco?), is net zo duur ;-)

Als het alleen de elco's zijn, van een 20 cent per stuk, dan koop ik toch liever 2 goedkope.

Maar goed, ik heb ook bijna 10 jaar de dm7000 gehad, daar was idd nooit niks aan

Ieder mag zijn eigen keuzes maken..


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #15 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 21 October 2013 - 22:42

of in 5 jaar 1 stb(bv DM8000), of in 5 jaar twee stb's (kapotte elco?), is net zo duur ;-)

Als het alleen de elco's zijn, van een 20 cent per stuk, dan koop ik toch liever 2 goedkope.

Maar goed, ik heb ook bijna 10 jaar de dm7000 gehad, daar was idd nooit niks aan

Ieder mag zijn eigen keuzes maken..

 

Hoe los je de rode led vloek op?

Idd, ieder z'n keuze. (maar kennelijk niet bij gebruik van OpenPli images)

Ik ga wel balen als m'n DM8000 nog jaren meegaat, al die tijd zonder OpenPli.


Edited by Jeroensky, 21 October 2013 - 22:43.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 October 2013 - 22:46

Wij snappen de reacties, maar het is niet anders.

 

Ook voor de bestaande boxen, het is gewoon ondoenbaar om tijd te steken in het uitzoeken waarom dingen niet werken (zoals recent de AC3+ discussie), als je geen toegang hebt tot de source.

Dream Multimedia heeft bewust gekozen om de deur dicht te doen, en uitsluitend met eigen gesloten code verder te gaan.

 

Zoals ik al schreef aan het begin van het jaar, bestaande DMM klanten gaan een keuze moeten maken. Een keuze die je opgelegd wordt door de beslissing van de fabrikant van je box. Wij staan daar buiten. We hebben dat nog een klein jaar kunnen rekken, maar de rek is er nu uit.

 

@jeroensky,

 

Als je het bericht goed gelezen hebt, dan wordt er voorlopig nog niks gestopt.

 

De builds lopen gewoon door, ook die van de 8000. En die krijgt gewoon alle Enigma updates mee. Wat we niet meer gaan doen is box specifieke zaken fixen, drivers updaten, etc. Pas als de build omvalt zullen we definitief stoppen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #17 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 21 October 2013 - 23:03

Ik vind het een heel logisch gevolg van de weg die DMM is ingeslagen, daarmee geeft dus niet OpenPLI de dreamboxeigenaaren het nakijken, maar Dream multimedia!

De dreambox is groot geworden door teams als PLi, Newnigma en noem ze allemaal maar op en nu laten ze hun klanten vallen.

OpenPLi team heeft de juiste beslissing genomen en dat kan ik zeer waarderen


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 October 2013 - 06:03

Ik zeg ga zo door en kan mij prima vinden in het besluit van jullie en is ook zeer logisch verklaarbaar.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #19 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 22 October 2013 - 09:35

De builds lopen gewoon door, ook die van de 8000. En die krijgt gewoon alle Enigma updates mee. Wat we niet meer gaan doen is box specifieke zaken fixen, drivers updaten, etc. Pas als de build omvalt zullen we definitief stoppen.

De beslissing om ook geen drivers etc. meer te updaten, betekent dus ook dat specifieke bug, die door DMM opgelost worden, niet meer in OpenPLI opgelost gaan worden?

Dit vind ik zelf een slechte zaak, als je eerder aangeeft de voor bestaande Dreambox modellen images te blijven genereren.

Effectief betekent dit volgens mij, dat ALLE ondersteuning voor DMM boxem, bestaande en toekomstige modellen, per direct gestopt is.

Zolang het werkt, werkt het, en als het stopt, dan heb je pech.



Re: OpenPLi stopt actief met het ondersteunen van Dream Multimedia STB's #20 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 22 October 2013 - 09:42

Als iemand in staat is om zelf een image te flashen en met de hand plugins te installeren, dan benje ook vast in staat om zelf nieuwe drivers te installeren. Dat is helemaal niet moeilijk. En we laten natuurlijk alle ruimte om te discusieren over dmm boxen. Dan kunnen de gebruikers elkaar daarbij prima helpen. Daar is het forum mede voor bedoeld!

Ik denk dat de gevolgen wel meevallen, het vraagt alleeen iets meer zelfwerkzaamheid van de gebruiker.


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users