Jump to content


Photo

Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :)

dm8000

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 29 December 2013 - 12:41

http://git.opendream...448b5aae83e4943


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2013 - 12:53

Als ik zin en tijd heb wil ik ze wel doorvoeren. Maar dat kan even duren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #3 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 29 December 2013 - 15:07

Voor de dm8000 heeft dit wel degelijk zin. daar deze perfect werkt met openpli en enigma2 . Dit dan ook zal blijven doen.

 

Voor de 7025 HD weet ik niet. Voor andere dreamboxen heeft het geen zin meer.



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2013 - 15:21

Ik geloof dat aan degene is die het werk moet doen, om dat te bepalen :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #5 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 29 December 2013 - 15:31

Tja .... Dat is echt je eigen eigen keuze :P



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 29 December 2013 - 17:28

7025HD ?

Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2013 - 17:30

Tja .... Dat is echt je eigen eigen keuze :P

Nee hoor, niet per sé. Als iemand een kant-en-klare patch aanlevert die netjes is, dan wil ik die zo applyen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #8 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 29 December 2013 - 20:23

Tja .... Dat is echt je eigen eigen keuze :P

Nee hoor, niet per sé. Als iemand een kant-en-klare patch aanlevert die netjes is, dan wil ik die zo applyen.

 

Met alle respect maar dat laatste is niet het geval in openpli .Maar in zéér zéér beperkte mate. Ik zelf ga niet meer werken aan enige patch daar ze volledig worden verworpen. sorry ... maar het is nu eenmaal zo.



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 December 2013 - 20:35

Een nette patch zal altijd geaccepteerd worden.

 

Maar dan moet het geen hack zijn, of allerlei box specifieke uitzonderingen bevatten. We zijn nogal kritisch ten aanzien van de kwaliteit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 11:06

Met alle respect maar dat laatste is niet het geval in openpli .Maar in zéér zéér beperkte mate. Ik zelf ga niet meer werken aan enige patch daar ze volledig worden verworpen. sorry ... maar het is nu eenmaal zo.

Bij alle open source projecten is er sprake van teamwork. Je kunt niet zomaar iets over de schutting gooien en verwachten dat dat altijd 1:1 overgenomen wordt. Je wijzigt code van andere mensen die daar vaak bepaalde bedoelingen mee hadden en die misschien niet altijd op het eerste gezicht duidelijk is. Los daarvan is er binnen een project ook nog een beleid, en met name met oscam loop je daar snel tegenaan. Dat is in elk project zo. Procedure is dus patch aanleveren, bespreken en zonodig aanpassen.

Dat is heel wat anders dan huilen dat je patches nooit geaccepteerd worden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #11 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 30 December 2013 - 14:20

U bent grappig.

 

1) Inderdaad teamwork hoewel dit bij openpli een nieuwe definitie heeft.

2) Nee heb ik ook nooit gedaan dat verwachten 1:1

3) Toch heb ik geen code gewijzigd.

4) Gaat op voor elke softcam. En zeker de cccam die zich maar absoluut wil installeren en vrij aggresief wordt opgedrongen bij standaard settings als je je box flashed.

5) Huilen laat ik over aan anderen. Ik maak mij niet meer zinloos moe dat is alles.

 

:P



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 December 2013 - 14:38

Het merendeel van de gebruikers heeft geen flauw benul van cam's. Die wil gewoon een kaart in schuiven en TV kijken.

 

Voor de gevorderde gebruiker zoals u en ik is die vraag in de wizard geen enkel probleem, ik heb die al in geen jaren gezien, ik breek die wizard altijd af of gebruik de autorestore. Idem voor het installeren van andere cam's.

 

En ik ben wel benieuwd wat u bedoelt met opmerking 1.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 14:41

Feit is dat CCcam voor 99.9% van de gebruikers voldoet en geen config vereist. Daarom is het niet vreemd dat die aangeboden wordt. Dat heeft niks met opdringen te maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 30 December 2013 - 15:28

Ik zie dat agressief niet zo, waaruit destilleer je dat? WW heeft mijns inziens een goed punt m.b.t. de keuze voor CCcam en de user, die wil nl. "hassle free" TV kijken direct na de installatie en op dat punt voldoet CCcam prima

 

4) Gaat op voor elke softcam. En zeker de cccam die zich maar absoluut wil installeren en vrij aggresief wordt opgedrongen bij standaard settings als je je box flashed.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #15 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 30 December 2013 - 15:39

Ach ik trek het mij niet aan. Het spreekt voor zich dat ik voor mijn dm8000 deze upgedate modules heb toegepast. En ze werken en de dm8000 heeft upgedate dvn modules. Stelt weinig voor daar het geen kernel update of zo is.

 

Hier de git patch mocht het je intereseren andere gebruikers van openpli40 gelukkig te maken patch gemaakt voor upstream.

 

Attached Files



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 16:48

Het ging mij niet om de dm8000, die doe ik zowiezo wel (eigenbelang... ;)). Maar als er drivers voor andere dmm apparaten zijn, dan moet maar iemand dat doen die ook zo'n apparaat heeft, ik niet en eigenlijk niemand meer hier.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 17:43

Hier de git patch mocht het je intereseren andere gebruikers van openpli40 gelukkig te maken patch gemaakt voor upstream.

Gecommit ook al. Had je niet gedacht zo snel ook nog :D Zo kan het ook, patches die netjes zijn en niet over controversiele zaken gaan, is geen enkel probleem. Bedankt!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #18 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 30 December 2013 - 21:47

ja gezien. Nu denk ik dat deze patch ook in master (pli3.0) kan komen. Daar de dvb modules voor dezelfde kernel zijn en in master dezelfde bb file wordt gebruikt



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #19 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 31 December 2013 - 00:23

Heb dan de patch voor master pli30 ook gemaakt. (wel niet getest daar ik zelf geen pli3.0 meer bouw)

Attached Files



Re: Is dit nog interessant ,of is het echt voorbij? :) #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 December 2013 - 09:27

Zijn er nog mensen die op hun dm8000 3.0 gebruiken dan? Daar snap ik echt het nut niet van, het houdt ergens een keer op.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: dm8000

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users