Jump to content


Photo

Pli4 en dan "starting..."

Vu+Duo

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: Pli4 en dan "starting..." #21 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 10 February 2014 - 22:28

Is condensator C807 al vervangen als deze slecht wordt wordt de box aardig instabiel

 

hier mega topic over

 

http://openpli.org/f...n-een-rode-led/


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Pli4 en dan "starting..." #22 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2014 - 22:32

Nee, die is niet vervangen. De boxen zijn nog geen jaar oud.

groet, Wing

Re: Pli4 en dan "starting..." #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 February 2014 - 22:44

Dan zou OpenPLi 3 ook kuren vertonen denk ik zo...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli4 en dan "starting..." #24 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2014 - 22:57

Het blijft vreemd dat het op beide boxen identiek verloopt... Het terugzetten van de back-up verloopt probleemloos, met alle USB sticks die ik gebruik.

Openpli 3 vertoont geen kuren, behalve als ik probeer te updaten via het menu: 71 pakketten , downloaden, unattended installeren en rood licht met Starting...

Re: Pli4 en dan "starting..." #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 February 2014 - 22:59

Dus dan vertoont ook OpenPLi 3 kuren... Zitten er harddisks in? Staan ze wellicht wat warm opgesteld?

 

Een rode led en verder niks klinkt toch wel verdacht als het gevreesde voeding probleem...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli4 en dan "starting..." #26 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2014 - 23:15

Beiden hebben harddisks. Het is niet alleen het rode licht, maar ook de mededeling "Starting..." in het scherm. Net als wanneer ik de back-up terugzet, maar dan loopt hij door.

Ze staan vrij opgesteld, dus niet warm

Edited by Wing, 10 February 2014 - 23:16.


Re: Pli4 en dan "starting..." #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 February 2014 - 23:17

Ik haak even af. Je bent niet de enige die hierover klaagt, ik zag er zojuist nog een.

 

Ik heb nog niemand in het team er over horen klagen, ik heb het zelf ook nog niet gezien. Ik heb helaas ook even geen tijd om er in te duiken, dus ik moet passeren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli4 en dan "starting..." #28 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2014 - 23:21

Bedankt tot zover. Ik blijf wachten op de gouden tip. Is de HD loskoppelen een optie?

Voorlopig draaien ze weer op openpli 3 ...

Re: Pli4 en dan "starting..." #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 11 February 2014 - 08:25

Bij het bekende rode led issue brandt het display niet, en blijkbaar bij Wing wel. Nog los van het feit dat de 3.0 image wel goed loopt. Ik kan slechts aangeven dat mijn Duo nog steeds uptodate is en naar behoren functioneert met 4.0.
Misschien een backup op de harddisk staan die dwars ligt? Zo ja, dan even de backup hernoemen en opnieuw flashen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Pli4 en dan "starting..." #30 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2014 - 17:45

Nee, er staan geen backups op. Die had ik na het lezen op het forum al verwijderd van degene die er een had. Niet alleen OpenPli 4 wil niet, geen enkel image (VTI, OpenPli3)! Alleen bij het terugzetten van mijn back-up via USB loopt alles zoals het hoort :(

Re: Pli4 en dan "starting..." #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 11 February 2014 - 18:15

Nu vraag ik mij voorzichtig af of er clones bestaan van de VU+ duo, en zo ja, of dat wellicht van invloed zou kunnen zijn. Nog los van het feit dat Wing originele boxen gekocht denkt / hoopt te hebben.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Pli4 en dan "starting..." #32 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2014 - 18:20

Aangeschaft via satdealer in Eerbeek. Lijkt me origineel. Is een cloon ergens aan te herkennen?

Re: Pli4 en dan "starting..." #33 Wing

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2014 - 18:31

Nu ik erover denk: een backup gemaakt op usb gaat er wel op. Is er iemand die mij backupfiles kan sturen van de recente OpenPli 4 versie? Kijken of dat wel lukt... 



Re: Pli4 en dan "starting..." #34 Pippin

  • Senior Member
  • 103 posts

+2
Neutral

Posted 13 April 2014 - 22:56

Het is al weer even geleden.

De duo gaat dus echt niet meer, kom er ook niet in via serieel.

Helaas niet erg lang plezier van gehad was toch eigenlijk wel tevreden met het ding.

Na laten kijken en repareren zal niet rendabel meer zijn denk ik zo.

 

Ga maar eens op zoek naar iets anders.

 

Groet André


Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. Nikola Tesla

Re: Pli4 en dan "starting..." #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 April 2014 - 23:06

Al een keer C807 (laten) vervangen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli4 en dan "starting..." #36 Pippin

  • Senior Member
  • 103 posts

+2
Neutral

Posted 13 April 2014 - 23:11

Ja hoor, zoals je in de eerste post kunt lezen ;) met parallel een C van 1uF en de spanningsregelaar vervangen.


Edited by MMD, 13 April 2014 - 23:13.

Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. Nikola Tesla

Re: Pli4 en dan "starting..." #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 April 2014 - 23:45

Misschien te laat gedaan, zodat ook de spanningsregelaar de geest geeft gegeven?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli4 en dan "starting..." #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 April 2014 - 05:43

Er zijn een aantal kenmerken om een clone van een originele Duo te onderscheiden, één ervan is dat er een soort securityboard haaks op de print gesoldeerd staat in de buurt van de CI sloten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli4 en dan "starting..." #39 Pippin

  • Senior Member
  • 103 posts

+2
Neutral

Posted 15 April 2014 - 16:39

Spanningsregelaar was al vervangen, zie ook eerste post (U801).

Het is zeker geen kloon.

Helaas pindakaas, binnenkort eens voor wat nieuws gaan kijken.


Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. Nikola Tesla

Re: Pli4 en dan "starting..." #40 Pippin

  • Senior Member
  • 103 posts

+2
Neutral

Posted 9 May 2014 - 22:13

Update.

 

Na een afspraak bij een mede forum lid heeft deze hem weer aan de praat gekregen.

Het is echter onduidelijk hoe :)

Waarschijnlijk een sluiting tussen de pootjes van U801 of een slechte soldering, van mijn zijde overigens.

 

Nu 5 dagen later weer exact hetzelfde probleem.

Grote vraag dus hoe dit kan, dit is weer zoiets.

 

Toen ik bij dit lid was ontdekte hij dat er geen spanning stond op de 4-polige connector P202 naar het frontpaneel, usb denk ik.

In putty gaf ie ook al aan dat er iets was met USB.

P202 komt van U204, een AP1212H, en hangt aan pin 5.

Daar meet ik dus nu een uitgangsspanning van 0,06V, hetzelfde op de rode draad van P202, lijkt me niet goed.

Ingangsspanningen zijn ok, 3,3V en 5,1V (volgens datasheet)

 

Ik zou denken dat deze AP1212H de geest gegeven heeft.

Iemand een ander idee?

 

bvd André


Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. Nikola Tesla



Also tagged with one or more of these keywords: Vu+Duo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users