Jump to content


Photo

Groen Beeld.


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 dr.butcher

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2014 - 05:08

Ik deed net een update. Kwam er een groen beeld en hij start niet meer op.

Re: Groen Beeld. #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 1 August 2014 - 05:27

Hier ook op de Solo2 direct na update de GSOD
nameservers: [[192, 168, 1, 254], [195, 241, 77, 55], [195, 241, 77, 58]]
read configured interface: {'bnep0': {'dhcp': True}, 'usb0': {'dhcp': False}, 'lo': {'dhcp': False}, 'wlan0': {'dhcp': True}, 'atml0': {'dhcp': True}, 'eth1': {'dhcp': True}, 'eth0': {'dhcp': True}}
self.ifaces after loading: {'eth0': {'preup': False, 'predown': False, 'ip': [192, 168, 1, 53], 'up': True, 'mac': '00:1d:ec:05:26:60', 'dhcp': True, 'bcast': [192, 168, 1, 255], 'netmask': [255, 255, 255, 0], 'gateway': [192, 168, 1, 254]}}
AT plugin not found
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/BoundFunction.py", line 9, in __call__
    return self.fnc(*self.args + args, **newkwargs)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Console.py", line 56, in finishedCB
    self.callbacks[name](data,retval,extra_args)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 131, in routeFinished
    self.loadNetworkConfig(iface,callback)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 226, in loadNetworkConfig
    self.msgPlugins()
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 682, in msgPlugins
    p(reason=self.config_ready)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/plugin.py", line 146, in IfUpIfDown
    HttpdStart(global_session)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/httpserver.py", line 125, in HttpdStart
    root = buildRootTree(session)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/httpserver.py", line 49, in buildRootTree
    root = RootController(session)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/root.py", line 48, in __init__
    self.putChild("bouqueteditor", BQEController(session))
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/BQE.py", line 270, in __init__
    self.putChild('tmp', File('/tmp'))
NameError: global name 'File' is not defined
(PyObject_CallObject(<Tools.BoundFunction.boundFunction instance at 0x16e7440>,(0,)) failed)
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)
getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)
]]>
        </enigma2crashlog>
    </crashlogs>
</openpli>



Re: Groen Beeld. #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 1 August 2014 - 06:02

Heel veel respect voor de makers/developers van OpenPli... Met de overgang naar hun nieuwe systeem (en het ondersteunen van (te) veel STB's) ben ik er klaar mee.. Te veel ernstige fouten... Al eerder gemeld maar er veranderd niets.. Erger nog, het wordt steeds erger. Vroeger bijna nooit fatale crashes, nu schering en inslag..

 

Heb de originele image geflashed. Softcam aangepast en klaar...


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Groen Beeld. #4 Gerard76

  • Senior Member
  • 288 posts

+1
Neutral

Posted 1 August 2014 - 06:39

ik begrijp jullie maar al te goed.

wel moet ik zeggen dat je gewoon altijd
een backup achter de hand moet hebben.

voor het geval dat...
dan is er niks aan de hand.

waarom updaten?

tenminste dat denk ik dan...

als ie goed werkt dan mooi zo laten,toch?

een update voegt meestal niet zoveel functionaliteit toe.

dus waarom regelmatig updaten?

als de box nou niet lekker loopt dan is het zinvol,anders niet zo zinvol vind ik.


maar ik kan me in beide partijen wel vinden.




les is dat je niet zomaar moet gaan updaten.
ET 7500

Re: Groen Beeld. #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 1 August 2014 - 06:39

In dit geval is het een extern pakket wat voor een crash zorgt :(

 

Inderdaad moet je je afvragen of je wel elke dag moet gaan updaten, zoals hierboven al gezegd, zijn de aanpassingen/wijzigingen/toevoegingen niet zo groot en mis je dus weinig tot niets als je gaat updaten.

Het bouwproces loopt automatisch, indien er net voor die tijd een aanpassing in een pakket van derden gedaan wordt, wordt die meegenomen in de nieuwe build met, in dit geval, alle gevolgen van dien.

 

Men moet niet van ons verachten dat wij dat 's nachts allemaal gaan testen....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Groen Beeld. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 August 2014 - 07:03

Maak gewoon met backupsuite een backup op een usb stick. Dan zet je zo alles terug in het geval dat...
Of lees eerst op het forum later op de dag!
Het kan nu eenmaal gebeuren met die nightly builds dat we een keertje wat omvalt. Als jullie dan niet willen dan kunnen we ook stoppen met nightly builds... Het is of het een of het ander! Maar blijkbaar begrijpt men het niet!
En zeker als er iets in een pakket van derden fout zit... Dan kunne wij daar echt 0,0 iets aan doen!


Ik denk dat we eens een vette disclaimer moeten toevoegen als je gaat upgraden.......

Edited by littlesat, 1 August 2014 - 07:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Groen Beeld. #7 dr.butcher

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 1 August 2014 - 07:20

Waarom updaten als het goed werkt ?
Waarom een update uitbrengen,als het goed werkt ?

Re: Groen Beeld. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 August 2014 - 07:20

Het stoplicht staat inmiddels aan.

 

Ik wordt er ook wel een beetje moe van. Het is inmiddels toch wel genoegzaam bekend dat nightly images automatisch en ongetest elke nacht worden geproduceerd. En dat maakt dat als je direct de volgende morgen gaat updaten, je jezelf tot een beta tester maakt, en dan moet je niet zeuren als er iets niet blijkt te werken. Je zet tenslotte zelf ongeteste software op je box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Groen Beeld. #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 August 2014 - 08:12

Ik wordt er ook wel een beetje moe van. Het is inmiddels toch wel genoegzaam bekend dat nightly images automatisch en ongetest elke nacht worden geproduceerd. En dat maakt dat als je direct de volgende morgen gaat updaten, je jezelf tot een beta tester maakt, en dan moet je niet zeuren als er iets niet blijkt te werken. Je zet tenslotte zelf ongeteste software op je box

Het is ook allemaal zo ongrijpbaar voor ons als leken gebruikers, weten wij wat jullie uitspoken daar s'nachts, ik heb het dan over de builds. ;)
Wanneer moet je dan wel updaten, nog niet zo lang geleden werd er geëxperimenteerd met de Neutrino instellingen, ik maakte zelf altijd een aangepaste keymap.xml en ineens werkte dat niet meer. Na veel pielen kwam ik erachter dat deze optie toegevoegd was, als je niet hier op het forum meeleest zoek je je echt rot.
Misschien is het een idee voordat je een update doet je een melding krijgt wat er veranderd, deze melding krijg je nu pas als de update al gedaan is. Je blijft dan wel houden dat als er iets veranderd wij niet snappen wat er mee bedoeld wordt.
Ik snap echt wel dat jullie als team vreselijk je best doen alles zo geruisloos te laten verlopen, ik hoop ook echt dat jullie het bijltje er niet bij neer gaan gooien, ik en vele andere pli gebruikers zouden dat zeer betreuren. :(


73's

PE1AQZ


Re: Groen Beeld. #10 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 08:12

Waarom updaten als het goed werkt ?
Waarom een update uitbrengen,als het goed werkt ?

Waarom Nu een auto maken als de oude paard en kar ook goed ging ?

 

Je bent niet verplicht van elke dag up te daten. Fouten kunnen voorkomen.  Daarmee heeft men een stoplicht.

 

Voor de vuduo2 is dit licht inderdaad rood. Continu loop enigma2 crash herstart crash herstart enz ...... Met zelfde log output als Pedro_newbie heeft gepost.



Re: Groen Beeld. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 August 2014 - 08:33

Het is ook allemaal zo ongrijpbaar voor ons als leken gebruikers, weten wij wat jullie uitspoken daar s'nachts, ik heb het dan over de builds. ;)

 

Punt is dat wij het ook niet (altijd) weten. Een flink deel van alle plugins zijn van derden, en van een deel daarvan hebben we niet eens de source. Daarnaast is het voor een developers onmogelijk om een aanpassing te testen op alle hardware, en met alle combinaties van plugins (waarvan sommige Enigma flink verbouwen).

 

Vroeger hadden we twee keer per jaar een release, en beperkte hardware, en dus werd er intern veel getest. Vandaar de dag zijn beide onmogelijk (niemand wil meer 6 maanden wachten totdat een bug gefixt is, en wij kunnen niet alles meer intern testen), en dus zijn onze nightly builds (die we intern altijd al hadden) publiek geworden, en heeft het publiek de kans om mee beta tester te zijn.

 

Als je dat niet wilt, als je niet het risico wilt lopen dat je box (of een component ervan) het niet meer doet, dan moet je dus met je vingers van die update knop afblijven. Totdat je een nieuwe feature ziet die je wilt hebben, en dan kun je na zorgvuldig hier na te gaan of de laatste build stabiel is, een update uitvoeren.

 

Kortom, als je 's ochtends als allereerste in blind vertrouwen op die update knop drukt, dan ben je dus, als het niet je doel is om beta testen uit te voeren, verschrikkelijk dom bezig, en moet je niet gaan zeuren als het na je domme actie niet meer werkt.

 

En als je wel wilt testen, dan is het verstandig om voordat je update een image backup te maken, zodat je bij problemen direct je vorige versie kunt terug flashen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Groen Beeld. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 August 2014 - 08:35

Je bent niet verplicht van elke dag up te daten. Fouten kunnen voorkomen.  Daarmee heeft men een stoplicht.

 

Voor de vuduo2 is dit licht inderdaad rood. Continu loop enigma2 crash herstart crash herstart enz ...... Met zelfde log output als Pedro_newbie heeft gepost.

 

Ik heb direct na de melding alle E2 images op rood gezet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Groen Beeld. #13 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 08:43

Je bent niet verplicht van elke dag up te daten. Fouten kunnen voorkomen.  Daarmee heeft men een stoplicht.

 

Voor de vuduo2 is dit licht inderdaad rood. Continu loop enigma2 crash herstart crash herstart enz ...... Met zelfde log output als Pedro_newbie heeft gepost.

 

Ik heb direct na de melding alle E2 images op rood gezet.

Was zelf aan het experimenteren . En had zojuist mijn zelf gebouwde image +- 1 uurtje oud van de huidige pli4.0 master geflashed. Op vuduo2. 

 

Dit is niet voor te kankeren hoor . Ik heb het (tijdelijk) opgelost door de /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif   Te vervangen door eentje dat ik nog gisteren avond had gebouwd.

 

Ik vermoed dat de commit :

https://github.com/E...14cb306849403c1

 

De oorzaak is van de problemen.



Re: Groen Beeld. #14 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 09:12

Algehele opmerking. Ik denk dat we met de huidige master openpli-4.0 een vrij ongelukkige openembedded-core revisie hebben getroffen. Er zijn wel meerdere zaken die mis gaan zoals na een build gedaan te hebben voor bv vuduo2 moet eerst de perl 5.2.0 volldig gecleaned worden will men voor dm8000 bouwen. Ik vermoed dat dit ook bij andere builds zal gebeuren.

 

Bij master-next gebeuren deze problemen dan weer niet. Wat wel : aangezien we een python update layer change hebben in master-next dienen daar nog enkele zaken op orde gezet te worden . Maar algemeen gezien loopt bouwen bij master next veel vlotter.

 

Voor de webif weet ik niet daar de laatste die ik had gedaan zowat 17 uur geleden is . Dat was voor de webif commit waarvan ik vermoed dat er iets mis is.



Re: Groen Beeld. #15 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,471 posts

+196
Excellent

Posted 1 August 2014 - 09:23

Probleem is inderdaad BQE.py

     @@ -267,4 +267,5 @@ def __init__(self, session, path = ""):
self.session = session
self.putChild("web", BQEWebController(session))
self.putChild("api", BQEApiController(session))
+ self.putChild('tmp', File('/tmp'))

Voor degene die durven te updaten, vervang bijgegevoegd bestand in

usr/lib/enigma2/python/plugins/Extensions/Openwebif/controllers

Attached Files

  • Attached File  BQE.py   10.12KB   34 downloads

Edited by Beeker, 1 August 2014 - 09:25.

DM920, Gigablue UHD TRIO 4K and DM8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.

Re: Groen Beeld. #16 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 09:47

@Beeker . Juist gedaan bij mij de laaste webif terug gezet.  Gevolg terug crash.

 

Dan enkel de regel self.putChild('tmp', File('/tmp')) uit BQE.py verwijderd ook de BQE.pyo verwijderd natuurlijk . En enigma opnieuw gestart alles ok geen crash meer.



Re: Groen Beeld. #17 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,471 posts

+196
Excellent

Posted 1 August 2014 - 09:54

@Beeker . Juist gedaan bij mij de laaste webif terug gezet.  Gevolg terug crash.

 

Dan enkel de regel self.putChild('tmp', File('/tmp')) uit BQE.py verwijderd ook de BQE.pyo verwijderd natuurlijk . En enigma opnieuw gestart alles ok geen crash meer.

 

Ok.Ik heb  BQE.pyo niet verwijderd.Word gewoon overschreven. Ik zie dat er al een melding van gemaakt is in de github. Even afwachten dus.

 

Ja die file is in feite gewoon de oude voor de foute commit., maar ik heb het er toch even bij gedaan.


Edited by Beeker, 1 August 2014 - 09:56.

DM920, Gigablue UHD TRIO 4K and DM8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.

Re: Groen Beeld. #18 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 10:07

I opened an issue by e2plugins

 

https://github.com/E...ebif/issues/149



Re: Groen Beeld. #19 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,471 posts

+196
Excellent

Posted 1 August 2014 - 10:11

https://github.com/E...14cb306849403c1

 

Nou beter 2 keer dan helemaal niet.


DM920, Gigablue UHD TRIO 4K and DM8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.

Re: Groen Beeld. #20 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 August 2014 - 10:15

Die comment had ik nog niet gezien. De laaste keer dat ik deze nazag was die er nog niet.

 

Maar tja beter 2 keer dan helemaal niet zolas je zegt :P




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users