Jump to content


Photo

Het maken van IPK's

Plugins

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 April 2011 - 14:30

Hoe een IPK te maken met alleen deze plugin, een windows-computer en DCC_E2

Voor een soort beginnershandleiding heb ik bijgaand word-documentje gemaakt, hiermee kan je, hoop ik, de eerste stappen zetten in het maken van IPK's.

De plugin die gebruikt wordt heb ik iets aangepast naar de structuur van OpenPLi, dus zou eventueel opgenomen kunnen worden in de 3rd party feed.

Voor de 2 benodigde commando's ipkg-build en ipkg-unbuild heb ik wat extra symlinks gemaakt namelijk
ipkg-build = opkg-build = maak
ipkg-unbuild = opkg-build = pakuit

Hopelijk is het nu ietsjes duidelijker,

Attached Files



Re: Het maken van IPK's #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 3 April 2011 - 14:44

zou je dit in de wiki willen toevoegen?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Het maken van IPK's #3 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 April 2011 - 14:52

ik zou het dolgraag willen doen maar ik heb er diverse keren naar gekeken maar op zijn zachtst gezegd is dat hele wiki-gebeuren niet mijn ding. Ik kreeg het toen ook niet voor elkaar en kwam er niet goed uit. (en mijn Engels laat ook het e.e.a. te wensen over)

Als iemand, die hier meer bedreven in is, het zou willen doen dan graag. Ik kan de benodige screenshots wel aanleveren.

Re: Het maken van IPK's #4 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 April 2011 - 16:04

Is er allang.(scroll omlaag) Staat gewoon in de wiki. Alleen dan zonder dcc gebruik, dus nog meer multi os /images/smiley/pfft.gif
Ik heb het zojuist wel gewijzigd door de geupdate downloadlink toe te voegen (1.2 ipv 1.0)

Misschien handig om een bron te vermelden waar je het vandaan hebt, want als die bron in het Engels is hebben we er veel meer aan. (Wiki met Nederlands is niet zo internationaal he)

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Het maken van IPK's #5 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 3 April 2011 - 16:16

Top werk, bedankt ga er binnenkort eens mee aan de bak grz erwin.

Re: Het maken van IPK's #6 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 April 2011 - 16:25

De bron dat ben ik zelf, ik heb dit gemaakt mede met mijn posting http://www.pli-image...428#post_164428 in het achterhoofd.

Ik heb geprobeerd om er een simpel verhaaltje van te maken voor de eerste stappen op het IPK gebied voor een Linux-nono zoals ik zelf ben.
Simpel met plaatjes e.d. stap voor stap de eerste beginselen.

Een Engelse bron is er dus niet, buiten de flarden Engelse stukjes tekst op het internet waaruit ik mijn "kennis" heb opgedaan, zoals het Engelse deel in de door mij aangehaalde posting.

Voor een doorgewinterde Linux-coder/bouwer etc. waarschijnlijk een stuk van weinig waarde maar voor een geïnteresseerde windows-gebruiker een stapje in de juiste richting in de wondere wereld van IPK's

Re: Het maken van IPK's #7 CactusJack

  • Senior Member
  • 67 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2012 - 14:32

Hi pedro,
Ik heb je handleiding gevolgd
Atrb op 755
maar komt met melding; cant open ;enigma2-plugin-extensions-et-weblinks_1.0-r0_et9x00.ipk ........data,control tar
Er wordt wel een nieuwe map aangemaakt maar control is leeg

Groeten
Cactus Jack

Edited by CactusJack, 1 January 2012 - 14:36.

Arthur C. Clarke: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Re: Het maken van IPK's #8 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 1 January 2012 - 16:32

Kan je precies aangeven wat je gedaan hebt, ik neem aan dat je probeert de plugin enigma2-plugin-extensions-et-weblinks_1.0-r0_et9x00.ipk aan te passen c.q. uit te pakken in je /home/root/ ?

Als je de plugin kopieert naar /home/root/ dan volstaat het om het commando
pakuit enigma2-plugin-extensions-et-weblinks_1.0-r0_et9x00.ipk
te doen, als je in de home/root/ dir staat tenminste anders is het
pakuit /home/root/enigma2-plugin-extensions-et-weblinks_1.0-r0_et9x00.ipk


Re: Het maken van IPK's #9 CactusJack

  • Senior Member
  • 67 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2012 - 17:58

Ik heb plugin naar/home/root gekopieert en bijde commandos gegeven
maar kijg toch de melding cant open
er komt wel een map in de root maar deze heeft alleen een lege map control

Goeten
CJ
Arthur C. Clarke: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



Also tagged with one or more of these keywords: Plugins

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users