Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #801 Fretsat

  • Senior Member
  • 164 posts

+1
Neutral

Posted 1 October 2011 - 10:49

Na een update van de ET9000 vandaag zijn we aangekomen bij oscam experimental #5965.
Met een locale CDS kaart blijft alleen NED1 HD op zwart, de rest is oke.
Met CCcam werkt NED1 HD prima, wie o wie heeft hier ook last van?
Ignace

Dat ligt niet aan de update van vandaag maar aan de instellingen van Ned1 HD in je zenderlijst. Lees even de zenderlijst van Canaldigitaal in en neem dan de instellingen van Ned 1 HD over in je eigen lijst.

Edit: daarbij dient je dvbapi file uiteraard juist gevuld te zijn.

Edited by Fretsat, 1 October 2011 - 10:53.

ET9000 :: Open PLi, OScam :: Canaldigitaal :: TNTSAT

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #802 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 1 October 2011 - 11:58

Gebruik bv dvbapi uit de OScam wiki.

Edited by J3r03n5ky, 1 October 2011 - 12:02.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #803 BINairLADEN

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 1 October 2011 - 13:53

Het is gelukt, het lag inderdaad aan de dvbapi

GrTz
Ignace

ET10000 (DVBC 2x DVBS 2x) laatste openpli, RPi v2, DS413j (12TB), VisioSat-BigSat 13E 19.2E 23.5E 28.2E UPC


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #804 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 October 2011 - 14:24

Wat heb je nu concreet veranderd in je dvbapi? Wat stond er eerst en wat staat er nu?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #805 Cyberax

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2011 - 19:38

hallo mensen,

ik gebruik al een tijdje gebruik van oscam onder linux en ik vind dat het aardig loopt allemaal.
ik heb zins kort ook een canal digitaal local en ik krijg mijn ecm tijd niet beter dan 310ms.

Ik had eerst mouse als protocol daar was het helemaal drama zo rond de 450ms, ik gebruik nu protocal smargo en daar gaat het dus al wat beter mee, ik heb ook gespeeld met de 300Mhz en 500mhz setting van zowel cardmhz als de normale.
ik zie dat oscam keurig klokt naar de aangeven freqentie maar zonder resultaat.
ik zag in eerdere post hier dat mensen internal protocol gebruiken?
is dit ook onder linux met een smargo reader?
ik krijg het onder linux met internal protocol niet aan de gang onder smargo is het /dev/USB0 ik neem aan dat dit niet veranderd?

Alvast bedankt

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #806 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 October 2011 - 19:46

Ik heb een dm800hd pvr en gebruik dus protocol internal, met Mhz: op 300 en cardmhz op 500, ecm tijd zo rond de 240 a 250 ms.
Protocol internal kun je niet gebruiken icm externe reader.
Heb je mhz 300 rn cardmhz 500 al geprobeerd met de smargo? De NL card moet je nl merkwaardig genoeg onderclocken om hem beter te laten presteren.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #807 Cyberax

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2011 - 20:27

ja idd dat heb ik al gebrobeerd maar waarde blijft hetzelfde
ik weet nu in ieder geval dat ik internal niet kan gebruiken.
misschien heeft het toch iets met smargo / canal digitaal kaart te maken.
ik haal met een ziggo kaart en smargo rond de 180ms, het kan dus wel.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #808 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 3 October 2011 - 19:49

Dat ligt aan de kaart en al die belachelijke reken-protocollen die in die kaart lopen.
Die kaart heeft het zo druk met allerlei andere zaken dat hij eigenlijk geen tijd heeft ook nog een cw-tje te berekenen ;)

Nee, geintje hoor, een beetje overtrokken maar komt wel in die richting.

De lezers zijn op een linux machine alleen door middel van de compoort of id aan te sturen, de optie 'internal' kan alleen op STB boxen gebruikt worden.

Het mouse protocol (phoenix) kan alleen met een lezer die over de compoort connect of middels een USB to serial converter.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #809 jacobh

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 6 October 2011 - 08:34

Ik heb gisteren deze thread door gelezen opzoek naar een oplossing van mijn probleem. Maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een Topfield 7700 met daar op enigma2.
Deze gebruikt oscam (1.10) met als reader een cccam-reader (in de server config) naar een losse linux waaraan een smargo zit. Deze linux machine draait oscam 1.20.

De losse linux machine gebruikt ik omdat de Topfield de usb aansluiting aan de voorzijde heeft waardoor als ik daar een smargo in stop de kast niet dicht kan.

Ik kan op moment gewoon de canal digitaal kanalen bekijken, echter krijg ik geen updates door voor management en de geldigheid van de kaart deze blijven staan op 31/10 en 26/10.

Met behulp van de instellingen/opmerkingen hier gevonden waarvoor dank probeer ik mijn systeem zo te configuren dat ook de updates binnen komen.

Maar ben nu een beetje zoekende waar mijn probleem zit. Misschien dat een van jullie me in de goede richting kan wijzen. Op moment is de linux machine zo ingesteld zoals hiervoor beschreven in het forum.

Aan de ontvanger zijde/client weet ik niet helemaal wat ik daar moet instellen. Hij gebruikt daar de remote reader dus hoeveel invloed hebben de configuratie files daar nog ?

Ik zie in de post van anderen logging staan mbt emm. Hoe kan ik die in mijn logging herkennen om te zien of ze wel naar de linux machine worden gestuurd ?

Vriendelijke groeten,

Jacob

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #810 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 6 October 2011 - 08:49

Met 1.10 in je topfield gaat het al mis, alle 1.10 versie zijn niet in staat om alle emm's correct uit de dvbstream te halen.
Je zult hier toch echt een recentere 1.20 unstable moeten gaan inzetten. Als je dat niet wilt kun je altijd nog periodiek heractivatie aanvragen, dat werkt wel met 1.10

Daarnaast moet je expliciet aangeven dat je reader server wilt updaten. En in je server config moet je aangeven dat de user waarmee je connectie maakt dit ook mag doen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #811 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 6 October 2011 - 17:30

Met 1.10 in je topfield gaat het al mis, alle 1.10 versie zijn niet in staat om alle emm's correct uit de dvbstream te halen.
Je zult hier toch echt een recentere 1.20 unstable moeten gaan inzetten. Als je dat niet wilt kun je altijd nog periodiek heractivatie aanvragen, dat werkt wel met 1.10

Daarnaast moet je expliciet aangeven dat je reader server wilt updaten. En in je server config moet je aangeven dat de user waarmee je connectie maakt dit ook mag doen.

OSCAM RC1.10_Compiled_by_Speedy1_svn build #5866 is de laatst of hoogst mogelijke Oscam die super werkt.
Ook de updates komen door voor het management en worden prima verwekt in de door jouw omschreven opstelling.

Gebruik in de client config enkel de: request_mode = 0 en pmt_mode = 0 methode dus ook de "lange" lijst voor oscam.dvbapi, welke hierboven vermeld in dit draadje. (geen mapping)
Bij de CCcam reader sectie vermeld je auprovid = 00006A, zul je zien dat je Topfield super snelle zaptijden heeft.

PS: wanneer alles werkt naar behoren kun je gewoon naar de laatste recentere 1.20 unstable versies die je plaatst op (over) de "oude oscam", maar blijf vooralsnog de uitgebreide oscam.dvbapi gebruiken.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #812 jacobh

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 7 October 2011 - 08:31

Gisteren er een hoop tijd ingestoken. Ik had steeds gebruik gemaakt van het cccam protocol tussen de client en de server. Zag op de wiki van oscam een regeltje staan dat deze de emm's niet zou doorsturen. Het geheel aangepast naar camd35 als protocol. Samen met de instellingen die ik hier heb gevonden.
Mijn kaart is ge-update naar 7/12/2011. Het lijkt inderdaad sneller zappen. Ik heb overigens zowel 1.20 als client en server.

Gebruik op moment wel de oscar.dvbapi met de mapping er in. @HPPli kun je ook toelichten waarom de lange lijst en geen mappen ?

In ieder geval bedankt voor de informatie en hulp!

Jacob

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #813 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 October 2011 - 09:04

@HPPli kun je ook toelichten waarom de lange lijst en geen mappen ?

Simpel, omdat ik dan bij het zappen soms het bekende "zwart beeld, met wel de ECM info" krijg.
Je moet dan Oscam weer herstarten om beeld te krijgen, dus maak ik liever gebruik van de lange lijst.

Maar misschien heb jij ergens een regeltje staan die dat "zwart beeld" na of tijdens zappen voorkomt ?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #814 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 October 2011 - 00:52

Wat is het verschil tussen de Oscam versies: oscam-svn5982-mips-tuxbox-webif & oscam-svn5982-mips-tuxbox-oe15-webif ?
Laatste genoemde versie (oe15) werkt bij een VU+DUO prima en "valt" niet op zwart, terwijl de "gewone" mips versie toch wel vaak op zwart gaat tijdens zappen.

Is het mogelijk om de Oscam Experimental mips oe15 versie in de nachtelijke updates te verwerken/verversen inplaats van de gewone Oscam mips versie ?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #815 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 9 October 2011 - 09:30

Openembedded versie 1.5, das voor de voorlaatste kernel...
Dat je dit uitgevonden hebt doe je veel vu gebruikers een plezier mee.

Ik zie liever niet dat de oscam-experimental oe 1.6 vervangen wordt door oe 1.5
Dan liever een aparte erbij.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #816 yvessr

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 9 October 2011 - 16:10

Na een kwartiertje testen met intensief zappen, kan ik alvast vertellen dat deze oe 1.5 GEEN oplossing is voor het probleem van de VU+ !!!
Ik kreeg nml. verschillende maal een zwart scherm !

:(

Vu+ Duo + Solo + Zero met Visiosat Bisat op 16°/19°/23.5°


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #817 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 October 2011 - 18:55

Na een kwartiertje testen met intensief zappen, kan ik alvast vertellen dat deze oe 1.5 GEEN oplossing is voor het probleem van de VU+ !!!
Ik kreeg nml. verschillende maal een zwart scherm ! :(

Post eens je config en oscam.dvbapi, het gaat kennelijk mis bij je op andere fronten. Met name de I's (ignores) veroorzaken snel de foutjes naar zwart binnen de VU+DUO.
Ik had er ook een tijdje voor nodig (dus niet alleen het vervangen van de softcam versie) alvorens ik een lekker werkende oscam had.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #818 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 9 October 2011 - 20:15

Volgens mij is de bug "request_mode" is ook het probleem van het geen beeld maar wel ecm ok.
Zie een paar berichten terug . (22 berichten terug naar bericht 769)

MiKa

Edited by mika-nl, 9 October 2011 - 20:17.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #819 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 31 October 2011 - 23:21

Volgens mij is de bug "request_mode" is ook het probleem van het geen beeld maar wel ecm ok.
Zie een paar berichten terug . (22 berichten terug naar bericht 769)

MiKa


Zit net terug telezen maar moet bericht 796 zijn.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #820 EasySat

  • Senior Member
  • 78 posts

+1
Neutral

Posted 7 November 2011 - 23:40

Ik heb Oscam nu ruim een week draaien, mede dankzij alle mooie postings hier. Ik krijg helaas mijn Ziggo kaart niet werkende en kan iemand uitleggen welke instellingen ik anders moet gebruiken dan bij mijn CD kaart?
EasySat XTrent ET9500, ET10000, Mutant HD51



Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users