Jump to content


Photo

Foreca Weersverwachting v1.6 NL

PLUGINS

  • Please log in to reply
259 replies to this topic

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #141 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2011 - 13:31

Welke skin gebruik je met Pli ?
De in deze topic genoemde plugin aanpassingen zijn bedoeld voor MagicHD en MagicEHD.
Indien je een andere skin gebruikt zou ik enkel de originele plugin en bijbehorende layout gebruiken.

Misschien ook even kijken in de settings van Foreca.
Succes

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #142 harrykl

  • Senior Member
  • 125 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2011 - 16:07

Ik gebruik de originele skin die er op staat als je Pli installeerd.
Waar ik de settings van Foreca kan vinden weet ik niet omdat ik nog een leek ben op dat gebied en pas een aantal weken mijn Vu+Duo heb.

Edited by harrykl, 27 October 2011 - 16:08.

Vu+Duo 2 Draaibaar 45E tot 15 W<p>Glasvezel KPN TV

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #143 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 27 October 2011 - 16:14

Die vind je in usr/lib/enigma2/python/plugins en dan bij extensions als ik het goed heb.

Edited by ESM, 27 October 2011 - 16:14.

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #144 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 27 October 2011 - 17:58

Ik gebruik de originele skin die er op staat als je Pli installeerd.
Waar ik de settings van Foreca kan vinden weet ik niet omdat ik nog een leek ben op dat gebied en pas een aantal weken mijn Vu+Duo heb.

Als je kijkt naar Foreca, ......... naar menu en dan blauw (settings)

@ESM, je bedoelt kennelijk de configs waarin de steden staan vermeld. Ik heb/had het over de settings. ;)

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #145 harrykl

  • Senior Member
  • 125 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2011 - 18:02

Hen MagicHD er op gezet en nu is het scherm oke.
Nog bedankt
Vu+Duo 2 Draaibaar 45E tot 15 W<p>Glasvezel KPN TV

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #146 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 28 October 2011 - 19:30

Ik heb vandaag de 1.7 versie uit de extensions er eens opgezet, maar daar staat geen enkele Duitse plaats meer in. Toch jammer dat de essentie van de plugin zo is aangetast. Ik weet dat ik de plaatsen eventueel zelf kan toevoegen, daar gaat het niet om. Maar het lijkt mij netter om in elk geval de essentie van de plugin the handhaven en daar dingen aan toe te voegen.

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #147 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 28 October 2011 - 20:06

In de oorspronkelijke versie stonden maar liefst 10779 (!) Duitse plaatsen, en 0 Nederlandse. Het was dus gewoon een Duitse plugin. Die versie kun je downloaden in de allereerste post van deze thread. Als je de City.cfg daar uit gebruikt, kun je die eventueel samenvoegen met die uit de 1.7 versie. Dan heb je het beste van beide werelden.
Voor alle duidelijkheid: de essentie van de plugin is dat hij de gegevens kan weergeven van alle plaatsen die bij de Foreca website in de verzameling staan. Om de keuze enigzins hanteerbaar te maken, kan het aantal plaatsen beperkt worden door te werken met het bestand City.cfg. Daarbij heeft iedereen de mogelijkheid om zelf een keuze te maken uit de landen en plaatsen die hij/zij beschikbaar wenst te hebben. De kandidaten daarvoor zijn eenvoudig terug te vinden op de genoemde website. Overigens heeft theparasol aangekondigd dat hij het mechanisme met City.cfg wil gaan vervangen door een (hopelijk beter en gebruikersvriendelijker) mechanisme.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #148 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 28 October 2011 - 21:25

Ik heb vandaag de 1.7 versie uit de extensions er eens opgezet, maar daar staat geen enkele Duitse plaats meer in. Toch jammer dat de essentie van de plugin zo is aangetast. Ik weet dat ik de plaatsen eventueel zelf kan toevoegen, daar gaat het niet om. Maar het lijkt mij netter om in elk geval de essentie van de plugin the handhaven en daar dingen aan toe te voegen.

Waarom vindt je dat we de essentie van een (de) plugin niet mogen aantasten ?? Kortweg, waarom mogen we een plugin niet aanpassen naar een meer Hollandse versie, die veee....le malen beter werkt en minder geheugen "vreet" ?

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #149 joseb

  • Senior Member
  • 139 posts

+3
Neutral

Posted 29 October 2011 - 00:20

MIsschien is het een idee landenpakketjes te maken, net zoals je bijvoorbeeld met kaarten hebt
op navigatie apparatuur.
ET9000 ET5000 - 3 quad LNB 19,23,28 E - Viseosat

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #150 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 29 October 2011 - 08:53


Ik heb vandaag de 1.7 versie uit de extensions er eens opgezet, maar daar staat geen enkele Duitse plaats meer in. Toch jammer dat de essentie van de plugin zo is aangetast. Ik weet dat ik de plaatsen eventueel zelf kan toevoegen, daar gaat het niet om. Maar het lijkt mij netter om in elk geval de essentie van de plugin the handhaven en daar dingen aan toe te voegen.

Waarom vindt je dat we de essentie van een (de) plugin niet mogen aantasten ?? Kortweg, waarom mogen we een plugin niet aanpassen naar een meer Hollandse versie, die veee....le malen beter werkt en minder geheugen "vreet" ?


Ik vind dat in elk geval ook de optie Duitsland erin had moeten zitten. En in Nederland mis ik bijvoorbeeld Nijmegen. Om maar 's wat te noemen :)

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #151 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 29 October 2011 - 11:57

@ESM :Je kunt City.cfg gewoon kopieeren uit : \\VU**O\Root\usr\lib\enigma2\python\Plugins\Extensions\Foreca , bewerken met een editor en aanvullen met Nijmegen.
Zie stukje hieronder :


--------------------------------------------------------------------
Germany/Berlin
Germany/Munich
Germany/Frankfurt_am_Main
Germany/Koeln
--------------------------------------------------------------------
Nederland/Amsterdam
Nederland/Bergen_op_Zoom
Nederland/Breda
Nederland/Goes
Nederland/Den_Haag
Nederland/Nijmegen
Nederland/Roosendaal
Nederland/Rotterdam
Nederland/Utrecht
--------------------------------------------------------------------
En daarna overschrijven. Suc6, Jos

You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #152 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 29 October 2011 - 16:49

Gebruik niet Nederland/{plaatsnaam} dat was een truukje, helaas komt het dan vaak voor dat je ipv weer uit je plaats in Nederland
weer uit gelijknamige plaats uit het buitenland krijgt. Gebruik dus Netherlands/plaatsnaam
In de Foreca code zit inmiddels een aanpassing die igv Netherlands dat niet meer toont in de GUI.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #153 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 October 2011 - 19:51

Komt deze uitgebreide aangepaste nl versie ook in PLI plugins?
Zou werelds zijn...



Heb nu 2.1 en hij staat er nu in...
Prachtig ding!!!!

Bedankt

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #154 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 November 2011 - 11:39

Op de laatste door theparasol gepubliceerde versie van de Foreca plugin heb ik nog wat door ontwikkeld. Ik heb de volgende wijzigingen aangebracht:[list]
[*]De plugin is helemaal Engelstalig gemaakt met bijgevoegde vertalingen in Nederlands en Duits. Daarmee is de basis voor een internationale versie gelegd.
[*]De configuratie bestanden (de standaard aanwezige City.cfg, en de door de gebruikers zelf aangemaakte fav1.cfg, fav2.cfg en startpagina.cfg) worden nu in /etc/enigma2/Foreca geplaatst
[*]City.cfg is aangemerkt als een configuratie bestand, en wordt bij toekomstige updates niet meer overschreven
[*]In de standaard City.cfg zijn in diverse landen steden toegevoegd. In elk geval komen enkele steden voor in alle landen die ook onder het menu Europa opgevraagd kunnen worden.
[*]City.cfg is alfabetisch geordend op land, en daarbinnen op stad (Engelstalige namen). Wel is Nederland bovenaan blijven staan, maar dat kan iedereen naar eigen smaak aanpassen.
[/list]
Aanwijzingen om deze nieuwe versie in gebruik te nemen:

Voor degenen die de plugin nog niet gebruiken is het eenvoudig: installeer gewoon de actuele versie en herstart Enigma2. Daarna kun je ermee van start.

Voor degenen die een eerdere versie van de plugin gebruiken moet er iets meer gebeuren, nl[list]
[*]Maak via Telnet de directory Foreca aan in /etc/enigma2. Let op: de naam moet exact zo geschreven worden als hier aangegeven, dus met de hoofdletter F.
[*]Kopieer (als je ze tenminste in hun huidige vorm wil behouden) de bestanden City.cfg, fav1.cfg, fav2.cfg en startpagina.cfg uit de plugin directory naar die nieuwe directory.
[*]De-installeer daarna de oude versie van de plugin, en herstart Enigma2.
[*]Installeer de nieuwe versie van de plugin en herstart Enigma2.
[*]De nieuwe versie is nu gereed voor gebruik
[/list]
Zoals al gezegd, in zijn huidige vorm werkt de plugin in het Engels, Duits en Nederlands. Als anderen voor andere talen de locale bestanden aanmaken, plaats die dan s.v.p. hier (zowel de Foreca.po als de Foreca.mo), zodat anderen deze desgewenst ook kunnen downloaden en gebruiken en ze ook in de IPKs van eventuele nieuwe versies kunnen worden toegevoegd.

De eerder geposte voorbeeld user_skin.xml bevat enkele teksten in het Nederlands. Die zal ieder voor zich moeten vertalen. Hopelijk kunnen die teksten in een toekomstige versie vanuit de plugin zelf in de juiste taal worden aangeleverd. Er moet natuurlijk wat te doen blijven!

De onlangs geplaatste gebruikerhandleiding voor de plugin kan vrijwel ongewijzigd blijven, met dien verstande dat de plaats waar City.cfg te vinden is nu gewijzigd is.

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #155 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 6 November 2011 - 12:40

Thanks, ik ga hem straks meteen weer even installeren!

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #156 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 6 November 2011 - 13:04

Prima werkt :-)
Bedankt aan alle die geholpen hebben om deze plugin geschikt te maken.

Ik neem aan dat deze morgen meekomt met de uodates. Daarom..

kan je ook aangeven wat mensen moeten doen die deze plugin al via de OpenPli-Applicaties download hebben (dus niet los als IPK geïnstalleerd)?
a ) Moeten deze alles nu handmatig bestanden de- installeren of
b ) is het voldoende door de Applicatie eerst te verwijderen (Men- Applicaties- verwijderen) en daarna weer te installeren (Menu- Applicatie- Toevoegen Plugins)?

Uiteraard ben je dan wel de City.cfg en andere cfg's kwijt maar dat is dan niet zo erg.


of anders?

Edited by gerard0610, 6 November 2011 - 13:09.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #157 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 November 2011 - 13:16

Als je nu de plugin geïnstalleerd hebt, zal die waarschijnlijk niet automatisch door de nieuwe versie vervangen worden omdat de naam van de IPK veranderd is. Dat weet ik overigens niet helemaal zeker, maar kan ongetwijfeld bevestigd of ontkend worden door iemand als littlesat. Ervan uitgaande dat de nieuwe IPK op de feed komt te staan, dan zou dat betekenen:[list=1]
[*]eerst de oude plugin verwijderen vanuit het Applicaties menu (eventueel wel eerst je .cfg bestanden veiligstellen).
[*]Daarna de nieuwe plugin vanuit het Applicaties menu installeren
[*]Eventueel je veiliggestelde .cfg bestanden neerzetten in de directory /etc/enigma2/Foreca.
[/list]
Na een herstart van Enigma2 moet alles dan werken.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #158 destroyer2usa

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2011 - 14:54

Exit van luchtdrukkaarten resulteert op mijn ET9000 in crash met greenscreen. (Met deze laatste nieuwe versie dus 1.7.2.)

Zie bijgaande crashlog, althans als ik de button kan vinden waarmee ik die kan invoegen....

Edited by destroyer2usa, 6 November 2011 - 14:55.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #159 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 6 November 2011 - 15:10

Klik op More Reply Options rechts onderin.
Je ziet dan links onderin Attach files verschijnen.
Zoek met Bladeren het bestand op, en kies openen. Daarna Attach this file, en tenslotte natuurlijk nog Add Reply.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #160 destroyer2usa

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2011 - 15:12

gevonden, bij deze de logfile.



Also tagged with one or more of these keywords: PLUGINS

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users