Jump to content


Photo

uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland)

uitzending gemist HBBTV

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 18 January 2012 - 20:55

Heb een Xtrend ET 9200 gekocht in duitsland, maar daar werkt uitzending gemist niet op
hebben meer gebruikers hier last van ? Op de image draait de laatste versie van PLI van vandaag.
en de vraag hoe dit is op te lossen ? Kan het zijn dat er een beveiliging in zit zodat nl sites geblokt worden ?

Ik heb de versie van ET9x00 HDF-Teamimage v4.3 based on OpenPLi2.1 vom 26.11.2011. erop gezet
en die werkt wel , daar kan je uitzending gemist mee kijken

Is het misschien mogelijk dat PLI dit weer kan aanpassen dat het wel weer gaat werken ?

het is toch te gek dat ze als je een ontvanger in Duitsland hebt gekocht daarmee niet alles kunt ontvangen !

Dit hebben ze ook van tevoren niet bekend gemaakt dat ze dat gingen doen.

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,834 posts

+1,743
Excellent

Posted 18 January 2012 - 21:08

Voor zover ik begrepen heb is dit een actie van de importeur om een grijs circuit tegen te gaan.

Als de box in NL was gekocht dan had je er mee terug gekund wegens grijze import, maar als je 'm zelf in 't buitenland ben gaan halen...
Je kunt niet van een Duitse leverancier verwachten dat hij van geintjes van de NL importeur op de hoogte is.

Als het bij HDF wel werkt dan denk ik dat er in de code aangepast is. Als dat tegen de licenties is zullen wij dat niet doen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,440 posts

+692
Excellent

Posted 18 January 2012 - 22:28

In dat image zit nog een oudere beta driver waar hij het inderdaat wel nog doet... Maar je zit dan wel vast aan deze steeds ouder wordende beta driver... Dus dit is niet toekomst zeker. In het ergste geval komt er in de Webbrouwser 1.3 een drivercheck -en- vervolgens is het helemaal afgelopen.... Of je blijft bij deze oude drivers.

Edited by littlesat, 18 January 2012 - 22:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #4 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 19 January 2012 - 18:19

Vreemd...
Ik zou hem ook zo daar hebben gekocht??
Wat heb je betaald?
Kun je niet retour??

En google niet meer gevallen en oplossingen???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #5 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 19 January 2012 - 18:22

Het is jammer dat die geblokt wordt, misschien kan PLI een pluggin hiervoor maken dat het altijd werkt !

We leven in europa het zou toch niets uit mogen maken waar je een satelliet onvanger koopt .

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #6 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 19 January 2012 - 18:28

Vreemd...
Ik zou hem ook zo daar hebben gekocht??
Wat heb je betaald?
Kun je niet retour??

En google niet meer gevallen en oplossingen???


Ik heb de ontvanger nu 2 weken, en om hem terug te brengen dat wil ik ook eigenlijk niet meer doen
ik neem aan dat de software makers hiervoor wel een oplossing zullen vinden,dus voorlopig dan maar de
software van hdfreaks 4.3 gaan gebruiken die werkt ook heel goed en is ook op de basis van pli gemaakt

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,834 posts

+1,743
Excellent

Posted 19 January 2012 - 18:50

Het is jammer dat die geblokt wordt, misschien kan PLI een pluggin hiervoor maken dat het altijd werkt !

Als dat mag van de licentie van die plugin. Zo niet, dan zullen wij geen actie ondernemen.

We leven in europa het zou toch niets uit mogen maken waar je een satelliet onvanger koopt .

Ik zou zeggen dat je met die uitspraak bij de fabrikant moet zijn, dan wel de importeur die hiervoor verantwoordelijk is. Wij kunnen niet zorgen dat zij onderling geen afspraken maken.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,440 posts

+692
Excellent

Posted 19 January 2012 - 20:19

Het is jammer dat die geblokt wordt, misschien kan PLI een pluggin hiervoor maken dat het altijd werkt !

Wij kunnen er niets voor maken... het enige wat je kan is op die oudere beta drivers blijven zitten... En ET box gekocht in Duitsland heeft zover ik begrijp een "clone" status in Nederland...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #9 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 19 January 2012 - 20:27


Het is jammer dat die geblokt wordt, misschien kan PLI een pluggin hiervoor maken dat het altijd werkt !

Wij kunnen er niets voor maken... het enige wat je kan is op die oudere beta drivers blijven zitten... En ET box gekocht in Duitsland heeft zover ik begrijp een "clone" status in Nederland...

uhhhmmm?
Betekend dat niet dat PLI een nl en een DE versie zou moeten hebben????[ en die dan verschillend zijn??]
Werkt PLI dan niet op de DE versie?

DE versie erop, alles updaten installeren enz dan nl versie? [ zal weer weer verkeerd zijn ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,834 posts

+1,743
Excellent

Posted 19 January 2012 - 20:28

Het schijnt een samenspel tussen de plugin en de driver te zijn. Op een oude driver lijkt 't wel te werken.
Op welke manier die twee tot de conclusie komen dat een box uit een bepaald land komen, geen idee.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #11 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 19 January 2012 - 22:22



Het is jammer dat die geblokt wordt, misschien kan PLI een pluggin hiervoor maken dat het altijd werkt !

Wij kunnen er niets voor maken... het enige wat je kan is op die oudere beta drivers blijven zitten... En ET box gekocht in Duitsland heeft zover ik begrijp een "clone" status in Nederland...

uhhhmmm?
Betekend dat niet dat PLI een nl en een DE versie zou moeten hebben????[ en die dan verschillend zijn??]
Werkt PLI dan niet op de DE versie?

DE versie erop, alles updaten installeren enz dan nl versie? [ zal weer weer verkeerd zijn ]


De versie ? volgens mij bestaan er geen landen versies , op alle hardware werkt normaal alle software van het zelfde merk (type)

en wat littlesat schrijft over een clone versie ??? een xtrend9200 of ie nu uit duitsland,belgie,frankrijk....... enz..... zal toch niets moeten uitmaken er bestaat geen clone van de xtrend9200 tot nu toe

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #12 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,054 posts

+56
Good

Posted 19 January 2012 - 23:02

Ik had ook een Duitse box, die heb ik retour afzender gedaan.
In de Duitse versie stond bij de info iets met (meen ik) 97-1 op. De nederlandse versie van Littlesat stond 96-1. Of je daarmee het verschil kunt zien weet ik niet.
Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,440 posts

+692
Excellent

Posted 20 January 2012 - 08:15

Ik zeg niet dat het clones zijn.... Maar in Duitsland zijn die boxen nu eenmaal goedkoper. Misschien betelen ze daar maar "gedeeltelijk" voor die browser software en zit en encoder gedeelte er niet in voor dat land... Vandaar dat de boxen in Nederland duurder zijn...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #14 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 20 January 2012 - 10:59

Ik vind dit wel erg gemeen hoor... Maak het dan betaalde software die je met een ontvanger meelevert, zodat degenen die het niet meegeleverd krijgen het alsnog kunnen kopen. Nu krijg je een hoop teleurgestelde gebruikers.

Uiteraard valt PLi niets te verwijten, maar wie weet leest die importeur mee.

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #15 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 20 January 2012 - 11:13

Normaal zou je zeggen, plaats de driver van 20111029 terug, waarmee het blijkbaar nog wel werkt (vermoedelijk omdat op die datum de et9200 nog niet bestond?)
Alleen is die driver voor de 3.0.3 kernel, terwijl we inmiddels op 3.1.0 zitten.
Er is dus geen eenvoudige manier om hier een workaround voor te maken, behalve dan een hele oude image te flashen, en niet meer te updaten.
Je zult dan uiteraard wel alle nieuwe ontwikkelingen moeten missen.


(edit: verkeerde datum)

Edited by pieterg, 20 January 2012 - 11:14.


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #16 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 20 January 2012 - 11:40

Normaal zou je zeggen, plaats de driver van 20111029 terug, waarmee het blijkbaar nog wel werkt (vermoedelijk omdat op die datum de et9200 nog niet bestond?)
Alleen is die driver voor de 3.0.3 kernel, terwijl we inmiddels op 3.1.0 zitten.
Er is dus geen eenvoudige manier om hier een workaround voor te maken, behalve dan een hele oude image te flashen, en niet meer te updaten.
Je zult dan uiteraard wel alle nieuwe ontwikkelingen moeten missen.


(edit: verkeerde datum)



Ik ben dan toch benieuwd of er ook mensen zijn die de xtrend9200 in Belgie , Luxumburg, Frankrijk,Engeland...... enz ook dit probleem hebben ? ja het zit hem natuurlijk ergens in die kernel is het dan echt zo moeilijk om te zien waar dat verschil in zit ?

ik heb ook een buitenlands forum gelezen dat HBBTV nog in een testfase zit, ik zou toch dan eens graag willen weten wat de regels zijn van wie en wat er mag zien wat er uit gezonden mag worden

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #17 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 20 January 2012 - 12:11

ja het zit hem natuurlijk ergens in die kernel is het dan echt zo moeilijk om te zien waar dat verschil in zit ?


Het zit niet in de kernel, maar vermoedelijk in de drivers.
(of eigenlijk, ik vermoed dat de licentie in de plugin zelf zit, maar dat de plugin afhankelijk is van de drivers om te herkennen dat het om een et9200 gaat)
Deze drivers zijn closed source, en wij gebruiken in principe altijd de laatst gereleaste versie, om met de nieuwe ontwikkelingen mee te gaan.

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #18 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 January 2012 - 17:46

Uhm..
Heb een mail gestuurd naar mijn satboer..
Die gaf aan dat benelux versie een andere bootloader heeft...
Misschien dat een bootloader update, je box wel vrijgeeft....? [ al heb je de laatste misschien is de universele van et wel geschikt voor nl...]

Misschien...
Maar hoeveel scheelt het met NL box??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #19 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 20 January 2012 - 19:25

Bootloader is universeel, hieraan kan het niet liggen.
Op alle et9000 modellen werkt uitzending gemist wel met dezelfde driver en bootloader.

Bij NXP chipset is het mogelijk bij productie een aantal instellingen in te branden in de CPU.
Hierdoor kan je bepaalde opties uit te zetten.

Ik verwacht dat dit ook met de broadcom chip kan en dat ze voor de duitse markt de instelling hebben geactiveerd zodat het niet werkt icm met een driver.

Waarschijnlijk werd met een oude driver de optie nog niet werd gecontrolleerd.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: uitzending gemist op een Xtrend9200 (gekocht in Duitsland) #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 20 January 2012 - 19:32

Dan vraag ik me af waar en of een DE stb echt wel goedkoper is..[ xtrend C T ]
Kan er niet 1 vinden......


Maar zou het echt zo zijn dat een Koreaan voor die paar duizend nl boxen de boel om laat bouwen????

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users