Jump to content


Photo

Kleine verbeteringen in ScanSetup.py


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 22 March 2012 - 11:41

Hierbij een diff met kleine verbeteringen in ScanSetup.py. Deze diff is voor de ScanSetup.py in de blindscan plugin van 15-2-2012. Bij deze dan ook de nieuwe ipk voor de blindscan.

Wijzigingen:
De 'Network scan' keuze is niet op zijn plaats. Bij 'single transponder' is deze waarde helemaal niet van toepassing. Bij 'Satellite' heeft het geen effect. In beide gevallen heeft het veranderen van de default waarde geen logisch effect. Ik heb eerst deze optie op een logischer plaats gezet en daarna tenslotte geheel verwijderd (met #).

De blind scan keuze heeft nu ook de mogelijkheden om vooraf een 'clear' te doen en gecodeerde kanalen te verwijderen.

Verder een kleine fix: Om een of andere reden ontbrak een FEC optie.

Attached Files


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #2 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 22 March 2012 - 12:22

De 'Network scan' keuze is niet op zijn plaats. Bij 'single transponder' is deze waarde helemaal niet van toepassing. Bij 'Satellite' heeft het geen effect.


Ben ik het niet helemaal mee eens.
Met een network scan wordt de NIT gebruikt. In de NIT kan informatie zitten die nog niet in lamedb stond (en mogelijk zelfs in een theoretisch geval door de blindscan niet gevonden gaat worden)

Als je je transponderlijst niet vertrouwt (of je blindscan te lang vindt duren), en je weet dat de NIT geldige informatie bevat, is een single transponder scan met 'Network scan' enabled verreweg de snelste manier om te scannen.

Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #3 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 22 March 2012 - 23:32

Aah, OK. Maar in dat geval is er toch nog iets niet helemaal logisch. Als ik 'single transponder; selecteer met netwerk scan enabled dan wordt de hele transponder lijst gescand. Niet die ene transponder die ik ingetyped had. Dat is op zijn minst verrassend. Dan zou de network scan voor een 'single transponder' ook tot deze ene transponder beperkt moeten worden. Zou ik wel zo logisch vinden ...

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #4 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 March 2012 - 00:14

Aah, OK. Maar in dat geval is er toch nog iets niet helemaal logisch. Als ik 'single transponder; selecteer met netwerk scan enabled dan wordt de hele transponder lijst gescand. Niet die ene transponder die ik ingetyped had. Dat is op zijn minst verrassend. Dan zou de network scan voor een 'single transponder' ook tot deze ene transponder beperkt moeten worden. Zou ik wel zo logisch vinden ...


Network scan vult de te scannen lijst met transponders (in dit geval 1) aan met transponders uit de NIT.
Ik vind het op zich wel logisch, en gebruik deze methode vaak om alleen de werkende transponders te scannen (met uitzondering van eventuele troep die in sats.xml verder nog staat)

edit: je begint daardoor op een transponder die gegarandeerd goed is, en juiste NIT bevat.
En via de NIT scan je vervolgens alleen transponders die geadverteerd worden.

Edited by pieterg, 23 March 2012 - 00:17.


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #5 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 23 March 2012 - 10:51

Dank je voor deze uitleg. Ik begon al zoiets te vermoeden, maar het is goed om zeker te weten. Bij een scan van een hele satelliet staat de network scan trouwens default op true. Zou denk ik wel uitzondelijk zijn om deze dan op false te zetten.

Ik zal de patch aanpassen, want de overige twee wijzigingen zijn wel nuttig, denk ik.

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #6 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 23 March 2012 - 20:34

Bij dezen de gecorrigeerde patch met FEC correctie en blind scan aanvulling zoals boven beschreven.

Attached Files


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,285 posts

+691
Excellent

Posted 23 March 2012 - 21:27

The ipk is set ready for tomorrow in our feeds.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,285 posts

+691
Excellent

Posted 7 August 2012 - 12:10

I looked into this one...

Or the package et-blindscan-dvbs-utils needs to be installed standardwize on ET boxes and we include the scansetup.py in our branch -or- the ipk that ugly overwrites scansetup.py needs to be adapted.... Or it should be a complete different plugin....

At least the ipk can have a dependancy on et-blindscan-dvb-utils instead of also including the binary file....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #9 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 7 August 2012 - 12:48

We zitten hier toch in het Nederladse deel van het forum..??

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Kleine verbeteringen in ScanSetup.py #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,285 posts

+691
Excellent

Posted 7 August 2012 - 13:31

Ik hoop dat de Nederlanders het hier begrijpen... Xqq.... uhhhh sorry....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users