Jump to content


Photo

OpenPLi 3.0: new alpha experimental images!


  • This topic is locked This topic is locked
779 replies to this topic

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #161 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,418 posts

+692
Excellent

Posted 1 June 2012 - 15:09

Ik heb een kinderslot ingesteld op het erotiek mapje

Op mapjes kun je geen kunderslot zetten. Hoe heb je dat gedaan?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #162 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 15:18

menu > instellingen > kinderslot.
boeketlijst aanpassen en dan ok op erotiek.

Maar denk dat ik ipv map beter boeket had kunnen schrijven.

( verder nu een paar uur in gebruik en nog steeds soepel en fijn werken de dm500hd met openpli 3.0 )

MiKa

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #163 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 15:28

Nog een foutje ondekt :

Na uitzending gemist tehebben geinstalleerd krijg ik bij de eerste keer openen van menu > applicaties deze melding zie bijlage.


ook deze fouten als ik enigma handmatig start
Plugin  Extensions/WebInterface failed to load: No module named plugin
Plugin probably removed, but not cleanly in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/WebInterface
Plugin  Extensions/OpenUitzendingGemist failed to load: Bad magic number in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenUitzendingGemist/__init__.pyo
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/PluginComponent.py", line 52, in readPluginList
  File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import
ImportError: Bad magic number in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenUitzendingGemist/__init__.pyo

Zit ook nog een fout in de webinterface (screenshot werkt niet ) komt wel in de map /tmp

en daar hoort deze output van enigma bij

Grabbing Video ...
... converting Video from YUV to RGB color space
... Video-Size: 544 x 576
Resizing Video to 1280 x 720 ...
Merge Video with Framebuffer ...
Resizing Screenshot to 700 x 393 ...
Saving 24 bit /tmp/screenshot.jpg ...
... Done !
Unhandled Error
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/protocols/basic.py", line 564, in dataReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1551, in lineReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1618, in allContentReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 773, in requestReceived
   
--- <exception caught here> ---
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 132, in process
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 238, in render
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 157, in write
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 898, in write
   
exceptions.RuntimeError: Request.write called on a request after Request.finish was called.
Unhandled Error
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/log.py", line 84, in callWithLogger
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/log.py", line 69, in callWithContext
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/context.py", line 118, in callWithContext
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/context.py", line 81, in callWithContext
   
--- <exception caught here> ---
  File "/usr/lib/enigma2/python/e2reactor.py", line 181, in _doReadOrWrite
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/internet/tcp.py", line 199, in doRead
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/protocols/basic.py", line 564, in dataReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1551, in lineReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1618, in allContentReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 773, in requestReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 134, in process
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 255, in processingFailed
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 157, in write
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 898, in write
   
exceptions.RuntimeError: Request.write called on a request after Request.finish was called.
AiO Screengrabber 8.3.0
Detected STB: Brcm7405
Grabbing 32bit Framebuffer ...
... Framebuffer-Size: 1280 x 720
Grabbing Video ...
... converting Video from YUV to RGB color space
... Video-Size: 544 x 576
Resizing Video to 1280 x 720 ...
Merge Video with Framebuffer ...
Resizing Screenshot to 700 x 393 ...
Saving 24 bit /tmp/screenshot.jpg ...
... Done !
Unhandled Error
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/protocols/basic.py", line 564, in dataReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1551, in lineReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1618, in allContentReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 773, in requestReceived
   
--- <exception caught here> ---
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 132, in process
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 238, in render
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 157, in write
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 898, in write
   
exceptions.RuntimeError: Request.write called on a request after Request.finish was called.
Unhandled Error
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/log.py", line 84, in callWithLogger
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/log.py", line 69, in callWithContext
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/context.py", line 118, in callWithContext
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/python/context.py", line 81, in callWithContext
   
--- <exception caught here> ---
  File "/usr/lib/enigma2/python/e2reactor.py", line 181, in _doReadOrWrite
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/internet/tcp.py", line 199, in doRead
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/protocols/basic.py", line 564, in dataReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1551, in lineReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 1618, in allContentReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 773, in requestReceived
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 134, in process
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 255, in processingFailed
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/server.py", line 157, in write
   
  File "/usr/lib/python2.7/site-packages/twisted/web/http.py", line 898, in write
   
exceptions.RuntimeError: Request.write called on a request after Request.finish was called.

MiKa

Attached Files



Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #164 radxnl

  • Senior Member
  • 1,527 posts

+57
Good

Posted 1 June 2012 - 16:13

Van alle 'closed' plugins hebben ww bij de makers requests liggen voor 3.0 compatible versies,
dus dat komt als het zover is vanzelf goed ;) tot die tijd even niet dus

Die webif screenshot checken we even, was al in de engelse sectie gemeld maar toch bedankt,
beter een keer teveel dan helemaal niet ;)

Groeten

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #165 pipokoeie

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2012 - 16:20

hallo,,
ik heb vanmiddag de image van vandaag op mijn dreambox 8000 gezet,,
settings van Hans ,,
CCcam 2.2.1
ik moet zeggen het ziet er mooi uit, maar na 10 minuten loopt de image vast ,,
na rebooten werkt CCcam niet meer,,
wel free to air,,
maar ook dan na een tijdje hangt hij zich weer op,,
helaas,,
mvrgr pipokoeie

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #166 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 16:49

Van alle 'closed' plugins hebben ww bij de makers requests liggen voor 3.0 compatible versies,
dus dat komt als het zover is vanzelf goed ;) tot die tijd even niet dus

Die webif screenshot checken we even, was al in de engelse sectie gemeld maar toch bedankt,
beter een keer teveel dan helemaal niet ;)

Groeten


Ik weet dat jullie er druk mee bezig zijn en werkt ook al goed
Me berichtjes zijn verder ook alleen terinfo en hoop dat jullie wat kunnen met mijn logs en input.

Voor mytube mist hij gst-plugin-flv kan dat niet worden toegevoegd als pakket ?

MiKa

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #167 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 16:51

hallo,,
ik heb vanmiddag de image van vandaag op mijn dreambox 8000 gezet,,
settings van Hans ,,
CCcam 2.2.1
ik moet zeggen het ziet er mooi uit, maar na 10 minuten loopt de image vast ,,
na rebooten werkt CCcam niet meer,,
wel free to air,,
maar ook dan na een tijdje hangt hij zich weer op,,
helaas,,
mvrgr pipokoeie


misschien een idee om via telnet inteloggen en dan init 4
Dan stopt je beeld en start je handmatig enigma met enigma2
Nu kan je als hij vast loopt een log maken en hier posten voor de makers

MiKa

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #168 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 June 2012 - 17:19

Voor mytube mist hij gst-plugin-flv kan dat niet worden toegevoegd als pakket ?


het pakket heet nu gst-plugin-[base/good/bad/ugly]-flv

de plugin dependency moet veranderen.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #169 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 17:31


Voor mytube mist hij gst-plugin-flv kan dat niet worden toegevoegd als pakket ?


het pakket heet nu gst-plugin-[base/good/bad/ugly]-flv

de plugin dependency moet veranderen.


Ok duidelijk

Workaround instaleren via telnet met
opkg install --force-depends enigma2-plugin-extensions-mytube

Net getest en werkt....

MiKa

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #170 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,418 posts

+692
Excellent

Posted 1 June 2012 - 17:36

menu > instellingen > kinderslot.
boeketlijst aanpassen en dan ok op erotiek.

Dat zit er inderdaad in (zie ik voor het eerst)... maar dat heeft nog nooit gewerkt.... Ik ben bang dat hier ooit iemand (van DMM?) mee begonnen is en het nooit heeft afgemaakt... Je kunt mooi slotjes ervoor zetten, maar vervolgens doet het niets....????

En blokkeren op bouquet is eigenlijk not done... want aan de zenders die daar staan kom je toch weer via de satelliet lijsten of de volledige alphabetlijst of de provider lijsten.... Blokkeren per zender/service is het enige wat werkt...

Edited by littlesat, 1 June 2012 - 17:37.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #171 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 1 June 2012 - 17:39


menu > instellingen > kinderslot.
boeketlijst aanpassen en dan ok op erotiek.

Dat zit er inderdaad in (zie ik voor het eerst)... maar dat heeft nog nooit gewerkt.... Ik ben bang dat dit ooit iemand beginnen heeft en nooit heeft afgemaakt... Je kunt mooi slotjes ervoor zetten, maar vervolgens doet het niets....

En blokkeren op bouquet is eigenlijk not done... want aan de zenders die daar staan kom je toch weer via de satelliet lijsten of de volledige alphabetlijst of de provider lijsten.... Blokkeren per zender/service is het enige wat werkt...


ik weet eigenlijk zeker dat het in 2.1 werkt .
Ik gebruikte het daar ook, En heb daar nooit een GS gehad daarmee
De install van pli 3.0 heb ik zonder backups gedaan.

MiKa

Edited by mika-nl, 1 June 2012 - 17:40.


Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #172 mondial

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2012 - 19:42

Toch maar weer eens de 3.0 getest op de 7020HD, en nog steeds hangt de box zich op na enige tijd. (zie dat meerdere mensen hier last van hebben)

Wat ook nog steeds helaas niet werkt op de PLI is de WIFI, zowel op de 2.1 als de 3.0!

Weer terug naar 2.1 want een uurtje tv kijken lukt nog steeds niet.

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #173 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 2 June 2012 - 10:01

Hallo zojuist ook pli 3.0 op mijn dm8000 gezet. Ik build mijn images zelf. Ook de feeds ok.

Daar bij het klonen de openpli-oe-core nog niet mag gemaakt zijn en the sources directory en Makefile dus altijd basis originele zijn, had ik gedurende mijn testen een script file gemaakt om the sources in openpli-oe-core te linken naar sources directory vanwaar ik mijn machine clone. Gelijk heb ik ook mijn eigen settings machine enz toegevoegd.

Nu ik toch bezig was heb ik er gelijk een interactief install script van gemaakt.

De script zal de make file aanpassen voor machine die gegeven wordt en sommige settings indien gewenst wijzigen zoals the inherit work , the BB_THREADS, PARRALELL_MAKE, link creeren naar je sources directory . Distro feeds locatie enz...

Hier het scriptje. Werkt bij ubuntu 11.04 en 12.04

enkel zetten in je bv openpli3 directory

en starten met sh clonegitPLI30.sh vanuit terminal

het begint met clonen openpli-oe-core

Attached Files



Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #174 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 June 2012 - 10:07

Als je de makefile edit, krijg je direct een wijziging in de repository, die met je volgende commit meegenomen gaat worden als je niet oplet.
BB_THREADS / PARALLEL_MAKE etc komen in site.conf terecht, je kan beter die editen. Die zit in .gitignore
Verder is MACHINE=xyz maar eenmalig nodig, voor het aanmaken van de build dir, met local.conf

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #175 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 2 June 2012 - 10:45

Heb er even over nagedacht, Maar de make file moet eigenlijk hoedan ook gedit worden , daar Uw machine er inzit.

dan heb je nog de sources , gaat deze ook niet in een commit meegenomen worden ?

Verder zou ik dan inderdaad dit kunnen aanpassen door local.conf en site.conf aan te passen na dat the initiële make -f Makefile is gedaan.

Nu door machine type ben je verplicht de Makefile te editen toch ?

Misschien is er een mogelijk heid door een andere make file aan te maken, gebaseerd op de originele dan zal deze steeds up to date blijven.
deze dan te namen Makefile-personal of dergelijk. En deze file aan de .gitignore toe te voegen ?

Verder is MACHINE=xyz maar eenmalig nodig, voor het aanmaken van de build dir, met local.conf Staat het er meer dan éénmaal in ?

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #176 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 June 2012 - 10:49

Heb er even over nagedacht, Maar de make file moet eigenlijk hoedan ook gedit worden , daar Uw machine er inzit.


nee, je doet eenmalig:

MACHINE=xyz make

Daarna is er een build-xyz aangemaakt, met daarin env.source en local.conf enzo voor die machine.
Daar kan je vervolgens je image bouwen.

Daarna kan je eventueel met

MACHINE=abc make

nog een tweede build directory aanmaken, enzovoort.
Op onze bouwserver bijvoorbeeld staan er een stuk of 9 inmiddels, en de Makefile blijft ongewijzigd.

dan heb je nog de sources , gaat deze ook niet in een commit meegenomen worden ?


de sources directory staat in de .gitignore

Verder zou ik dan inderdaad dit kunnen aanpassen door local.conf en site.conf aan te passen na dat the initiële make -f Makefile is gedaan.


Klopt, hoewel je local.conf eigenlijk niet zou hoeven editen, alles wat voor je pc afwijkend kan zijn is zit in site.conf

Edited by pieterg, 2 June 2012 - 10:49.


Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #177 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 2 June 2012 - 11:00

nee, je doet eenmalig:
MACHINE=xyz make


Zelfs indien je later om up te daten Make -f Makefile image doet (zonder machine op te geven ?)µ

Klopt, hoewel je local.conf eigenlijk niet zou hoeven editen, alles wat voor je pc afwijkend kan zijn is zit in site.conf


Mag je ook de DISTRO_FEED_URI = "http://192.168.xxx.xxx/feeds/${FEED_NAME}/${MACHINE}" in je site.conf zetten. ?

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #178 radxnl

  • Senior Member
  • 1,527 posts

+57
Good

Posted 2 June 2012 - 11:05

Make image ( ja de -f Makefile is overbodig ;) ) bouwt alleen degene die in de makefile als machine staat, je kan deze wel weer overriden door MACHINE=xyz make image te gebruiken

// edit had je post verkeerd gelezen
Groeten

Edited by radxnl, 2 June 2012 - 11:07.


Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #179 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 June 2012 - 11:10

Mag je ook de DISTRO_FEED_URI = "http://192.168.xxx.xxx/feeds/${FEED_NAME}/${MACHINE}" in je site.conf zetten. ?


jazeker, daar is die onder andere voor bedoeld

Re: OpenPLi 3.0: new alpha experimental images! #180 hotjack

  • Senior Member
  • 83 posts

+4
Neutral

Posted 2 June 2012 - 11:35

goede dag ik heb van morgen op mijn dm 8000 pli 3.0 gezet werkt goed petje af loop tegen beeld freez aan wat volgensmij al bekend was is er al een oplosing of moet ik hem terug op 2.1 zetten en geduld bewaren als hij langer staat komt hij ook uit zij freez maar dan is hij traag met spiners
goed werk ga zo door

Vu Duo 2 Pli 4.0 :D



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users