Jump to content


Photo

raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2012 - 15:40

Hallo, Ben een beetje radeloos geworden van een probleem die zich sinds ongeveer 15 juli 2012 voordoet met mijn dream en het simultaan bekijken/opnemen van meerdere zenders op de zelfde transponder.

Plotseling, zonder soft of image change, en stabiele image is het een probleem geworden om meerdere zenders te gelijk te bekijken (bv 1 bekijken, 3 opnemen of 1 bekijken, 1 opnemen) met TV Vlaanderen gecodeerde zenders op dezelfde transponder. Ik heb een officieel abo en alles zou in orde moeten zijn volgens TV Vlaanderen. Heb zelfs een hard CAM geprobeert die door hen is geleverd maar het resultaat is het zelfde. Bij het opnemen van meer dan 1 zender word alles zwart (behalve soms de eerste waar ik op aan het kijken was). Ik had en heb verschillende images getest waaronder ook de originele maar niks helpt. Gebruikte cccam 2.3.0. maar heb ook andere gebruikt.(scam, cccam2.11) etc.
Mijn kaart is geldig (entitlements zowel "managament als TV Vlaanderen) tot sept 2012 en word regelmatig geupdate.
Heb revisie I4A, en ook werd manueel bij tv v,aanderen HD geactiveerd. Ik weet dat er een belangrijke update is gebeurd in eind 2011, en dit is ook goed verlopen.(van I2A naar I3A)

Ik heb alles officieel en abo werd betaald...
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Edited by dreamfox, 11 August 2012 - 15:42.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 11 August 2012 - 16:12

sinds januari van dit jaar hanteert CDS en TVV een limiet op de kaart van maximaal 4 gelijktijdige zenders/opnames
blijkbaar is om een of andere reden je kaart op de strafbank gekomen en er niet meer vanaf gekomen

laat je kaart daarom minimaal een half uur tot een uur maar 1 zender decoderen, bv NED1
daarna zou hij weer van de strafbank af moeten zijn gekomen
en heb je weer de beschikking over maximaal 4 gelijktijdige zenders/opnames

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #3 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2012 - 17:12

sinds januari van dit jaar hanteert CDS en TVV een limiet op de kaart van maximaal 4 gelijktijdige zenders/opnames
blijkbaar is om een of andere reden je kaart op de strafbank gekomen en er niet meer vanaf gekomen

laat je kaart daarom minimaal een half uur tot een uur maar 1 zender decoderen, bv NED1
daarna zou hij weer van de strafbank af moeten zijn gekomen
en heb je weer de beschikking over maximaal 4 gelijktijdige zenders/opnames


Dag Hemertje,

Ben op de hoogte van de veranderingen bij TV Vlaanderen die er sinds begin dit jaar zijn5 bijzonder storend voor mensen die geen illegale praktijken eriop nahouden!).

Ik laat soms mn box heel de nacht op maar één zender staan, maar het lukt niet om hier verandering in te brengen.
Ik denk dat het de kaart is die ergens een fout heeft, of dat TV Vlaanderen begonnen is met selectief te kloten, terwijl ik een betalende abonee ben. Begin stilaan kwaad te worden op tv vlaanderen.(understatement);
Ondertussen heb ik een ander box getest en soms komt hetzelfde probleem weer de kop op steken. Dus kan het volgens mij nog maar aan één ding liggen:
TV Vlaanderen! en /of de kaart van tv vlaanderen en / of selectieve verandering om nog maar enkel met certified receivers te werken???
De dag dat het blijkt dat dit moedwillig is zeg ik mijn abo op! en waarschijnlijk velen met mij...

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 August 2012 - 17:30

Het zijn inderdaad de braaf betalenden die hier de cigaar zijn, dat is wel duidelijk.

De kaarten kunnen maximaal 4 kanalen per 11 seconden leveren. Als je CCcam 2.3.0 hebt draaien (met een sid limit 4 11) dan kun je via de web interface, knopje entitlements, zien welke kanalen in de lijst zitten.

Probleem zit 'm in 't feit dat je alleen al met een beetje rap zappen al over die 4 per 11 seconden zit. En als er dan nog opnames lopen of streams actief zijn dan kan 't snel afgelopen zijn.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #5 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2012 - 09:33

Het zijn inderdaad de braaf betalenden die hier de cigaar zijn, dat is wel duidelijk.

De kaarten kunnen maximaal 4 kanalen per 11 seconden leveren. Als je CCcam 2.3.0 hebt draaien (met een sid limit 4 11) dan kun je via de web interface, knopje entitlements, zien welke kanalen in de lijst zitten.

Probleem zit 'm in 't feit dat je alleen al met een beetje rap zappen al over die 4 per 11 seconden zit. En als er dan nog opnames lopen of streams actief zijn dan kan 't snel afgelopen zijn.

Dit is mogelijk de oorzaak, maar dat probleem zou zich zelf moieten oplossen dacht ik dan door niet meer te zappen of minder dan 4 streams per 11 sec.
Bij mij blijft het gewoon uren zwart en ook al zijn er geen 4 streams, het gebeurt al met een 2de stream...
Kan dit een nieuwe slectieve aanpassing van TV Vlaanderen zijn, of is het kaartje gedeeltelijk kapot?
bytheway de service dienst van TV Vlaanderen is de grootste bullshit allertijden. Na 3 weken op een antwoord te wachten, waarbij ik duidelijk al vermeld heb dat ik een her-activatie verschillende keren heb uitgevoerd komen ze doodleuk af met te zeggen dat ik een her-activatie moet uitvoeren, en kijken of ik op BVN beeld heb. daah. Ze waren nog net niet zo stom om te vragen of ik er de stekker in had zitten!

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #6 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,017 posts

+640
Excellent

Posted 12 August 2012 - 12:58

Ik heb ook regelmatig hetzelfde probleem.
Voer ik echter een heractivatie uit dan is het probleem meteen over.

Ik weet pertinent zeker dat er niet meer dan 4 kanalen tegelijkertijd gecodeerd worden. De laatste twee keer dat mij dit gebeurde bleken er 3 kanalen gedecodeerd te worden.
Het lijkt erop dat de kaart in een mode vervalt waarbij maar 2 kanalen kunnen gedecodeerd worden, en hier komt ie niet meer uit tenzij je een heractivatie uitvoert.
Heb dit ook eens uit getest en een stream gestopt, wanneer er haperingen optraden . De radio in de keuken stond nl. aan via een remote stream vanaf mijn VU+ duo terwijl de vrouw naar TV zat te kijken en er een opname liep.
De radio in de keuken gestopt en de haperingen hielden op.

Het is duidelijk dat snel zappen niets met dit probleem te maken had. Radio stond al enkele uren op. Vrouw zat ook al enige tijd te kijken op de TV. En de opname liep ook al een tijdje (een kwartiertje).
Controle van de CCcam gaven indicatie dat de drie kanalen die actief waren gedecodeerd werden, en enkel die drie.

Gelukkig gebeurt dit niet teveel, maar toch teveel naar mijn goesting.

Willy

Edited by doglover, 12 August 2012 - 12:59.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #7 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 12 August 2012 - 13:56

Ik zou dit soort voorvallen melden op satellietforum.com, waar Canal Digitaal meeleest. Men zal namelijk in de veronderstelling verkeren dat er na aanloopproblemen geen overlast bestaat bij goedwillende klanten; dit draadje toont het tegendeel aan.

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #8 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2012 - 15:40

Het zijn inderdaad de braaf betalenden die hier de cigaar zijn, dat is wel duidelijk.

De kaarten kunnen maximaal 4 kanalen per 11 seconden leveren. Als je CCcam 2.3.0 hebt draaien (met een sid limit 4 11) dan kun je via de web interface, knopje entitlements, zien welke kanalen in de lijst zitten.

Probleem zit 'm in 't feit dat je alleen al met een beetje rap zappen al over die 4 per 11 seconden zit. En als er dan nog opnames lopen of streams actief zijn dan kan 't snel afgelopen zijn.


Kun je me eens kort uitleggen hoe ik dit bekijk via de web interface. Nu doe ik het altijd via program cccam info. Heb wel nog nooit gezien dat er via een program de zenders kan zien die je kunt decoderen.

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #9 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2012 - 15:42

Ik zou dit soort voorvallen melden op satellietforum.com, waar Canal Digitaal meeleest. Men zal namelijk in de veronderstelling verkeren dat er na aanloopproblemen geen overlast bestaat bij goedwillende klanten; dit draadje toont het tegendeel aan.


Als ze door gaan gaan ze meer klanten verliezen als dat ze er bij krijgen. Over niet al te lange tijd verwacht ik dat er nieuwe tv spelers op de markt gaan komen die via breedband internet alles naar hartelust gaan aanbieden...een google TV of iets dergelijks. Als ze dan alle loyaliteit verloren hebben door hunh eigen toedoen gaan er niet veel meer blijven...
de zenders die ze switchen verplicht mensen om een nieuwe HD decoder te kopen, maar ook het opnemen zal meer en meer problematisch worden omdat ze alles zijn aan het verspreiden over verschillende satellieten en transponders.Met een normale tin ontvanger ga je dan zelfs al niet veel meer kunnen doen...

Edited by dreamfox, 12 August 2012 - 15:44.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 August 2012 - 19:58

Als je de sid limit aan hebt staan, dan vind je onder "Entitlements" de tekst "has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds" met daaronder (in hex) de sid's die zijn uitgedeeld.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #11 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,017 posts

+640
Excellent

Posted 13 August 2012 - 08:01

http://xxx.xxxx.1.19...01/entitlements

Welcome to CCcam 2.3.0 server

card reader /dev/sci0
handled 1614(1606) ecms and 120(120) emms
has sid limit assigned: max 4 sids every 11 seconds
31f3(1s), 5226(4s)

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT : 2012-10-14
006c TV VLAANDEREN : 2012-10-13

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #12 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 August 2012 - 14:27

Je keek op dit moment dus naar 2 zenders tegelijk.

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #13 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,017 posts

+640
Excellent

Posted 13 August 2012 - 14:50

Ja,

31f3 is JoeFM (stream naar de keuken via het netwerk)
en;
5226 is Canvas HD (Vu+duo stond hierop aan)

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #14 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 13 August 2012 - 18:50

Als ze door gaan gaan ze meer klanten verliezen als dat ze er bij krijgen.


99% van de klanten kijken op een standaard doosje. Dat die paar procent van de 1% "open linux" ontvanger gebruikers die snappen wat er aan de hand is nu boos worden, daar liggen ze echt niet wakker van. Weer een cardshareder minder, denken ze dan. Of dat nou terecht is of niet, ach, die paar centen. Boeie.

Waarschijnlijk heeft er al iemand bij CD een bonus binnengeharkt door wat powerpoint sheets te laten zien van hoeveel van die cardshare nozems nu toch mooi opgedoekt zijn. Aangezien een goede cardserver nu veel meer geld waard is geworden, en het niet zo makkelijk meer is om met een paar vrienden wat te regelen, zijn de inkomsten van de commerciele kaartenmelkers waarschijnlijk dit jaar naar ongekende hoogten gestegen. En terecht, bij zo'n bedrijf ben je op het moment het beste af, omdat je een betere service krijgt voor minder geld.

En voor jullie me gaan PM'en, neen, ik heb geen flauw idee waar je een goede kaart kunt huren.
Real musicians never die - they just decompose

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #15 dreamfox

  • Senior Member
  • 116 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2012 - 19:26

kijk, ik betaal en begrijp om hiervoor te betalen. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat ik behandeld wordt als een crimineel terwijl ik niks verkeerd doe. Ik heb zelfs geen tweede box thuis staan!(wat eigenlijk mijn volste recht zou zijn)
Voor mij is het heel simpel: iedereen doet wat hij wil en als je ergens voor betaald moet je de volle benutting ervoor hebben. Als ze systemen toepassen tegen het illegaal gebruik dan moet ik daar als normale gebruiker nooit iets van merken...Op een bepaald moment zou je bijna gaan twijfelen en naar zo'n cardsharing oplossing gaan...

Vraagje toch, om het probleem op te lossen blijkt dat je dus een config.cfg aanpassing moet doen. Ik gebruik meestal zoiets als cccam. Ik ben een standaard gebruiker, heb geen tweede box. wat gebruik ik het best voor best performance? en geen zwart beeld...
indien cccam 2.3.0, hoe moet ik de config aanmaken?
Indien ik beter een oscam neem, is er ergens een kant en klare install met alle files en configs voor een standard omgeving. eigenlijk wil ik alleen maar tv kijken met 1 box.

Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 August 2012 - 21:06

Een TVV (of CDS) kaart loopt met de default CCcam.cfg file die mee komt als je CCcam installeert, daar hoef je niks aan te veranderen.

Om de limiter aan te zetten moet er ergens in staan:

SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

( als de kaart in de bovenste lezer zit, anders is het /dev/sci1 )

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #17 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,017 posts

+640
Excellent

Posted 14 August 2012 - 07:47

Om de limiter aan te zetten moet er ergens in staan:

SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

( als de kaart in de bovenste lezer zit, anders is het /dev/sci1 )


In een Vu+ duo is de onderste lezer sci1 en d bovenste sci0

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 August 2012 - 08:34

Ah, ok. Weer wat geleerd. ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #19 HvM

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 14 August 2012 - 08:55


Om de limiter aan te zetten moet er ergens in staan:

SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

( als de kaart in de bovenste lezer zit, anders is het /dev/sci1 )


In een Vu+ duo is de onderste lezer sci1 en d bovenste sci0

Willy

Niks geleerd Wat hier staat is toch het zelfde!(of kan ik niet lezen)

Vu Solo 4k met OpenPli 


Re: raar TV Vlaanderen probleem, geen multi opnames meer #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,640 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 August 2012 - 09:06

Hmm... Ja, inderdaad. Niet geslapen vannacht, en dan krijg je dit... :o

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users