Jump to content


Photo

CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen

cccam pli 2.1 zwart beeld

  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #21 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,457 posts

+43
Good

Posted 18 December 2012 - 21:41

Het 'lijkt' goed te gaan is garantie dat het ook daadwerkelijk goed gaat met 3.0.
Mijn collega heeft er wel last van met 3.0 en ik niet... :wacko:

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #22 BoxFreak

  • Senior Member
  • 60 posts

+4
Neutral

Posted 19 December 2012 - 07:45

Sorry to reply in english... But If I would google translate this then nobody might
understand the reply...

I read this with google translator and wanted just to inform
that I have the same kind of behaviour with Vu+ Duo, OpenPLi 3.0 (and CCcam 2.21) using
my own card (ie not shared). So should not be any limitation issue, maybe not even driver
as my HW is different. It happens also for DVB-T USB stick encrypted channels and DVB-S internal tuner
encrypted channels. About a month ago the situation was better and I rarely saw this happening (less than once a week) but
with the later updates (~2 weeks ago) the situation has gotten worse (happens almost daily).
Hope this helps a bit in finding the cause for the undesired behaviour.

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #23 joanvanberlo

  • Senior Member
  • 151 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2012 - 08:01

Sorry to reply in english... But If I would google translate this then nobody might
understand the reply...

I read this with google translator and wanted just to inform
that I have the same kind of behaviour with Vu+ Duo, OpenPLi 3.0 (and CCcam 2.21) using
my own card (ie not shared). So should not be any limitation issue, maybe not even driver
as my HW is different. It happens also for DVB-T USB stick encrypted channels and DVB-S internal tuner
encrypted channels. About a month ago the situation was better and I rarely saw this happening (less than once a week) but
with the later updates (~2 weeks ago) the situation has gotten worse (happens almost daily).
Hope this helps a bit in finding the cause for the undesired behaviour.

Ik had/heb dit probleem ook met de vuduo.
Ik ben overgestapt op oscam dat geeft voorlopig geen problemen.

                                           vu duo2 / vu duo/openpli


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #24 BoxFreak

  • Senior Member
  • 60 posts

+4
Neutral

Posted 19 December 2012 - 10:48

Ik had/heb dit probleem ook met de vuduo.
Ik ben overgestapt op oscam dat geeft voorlopig geen problemen.

Thanks for the info. Maybe I'll have time during holiday season to make the switch to Oscam.

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #25 degrijze

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2012 - 19:40

Heb gisteren OpenPli 3.0 geinstalleerd, alles werkt tot nu toe perfect.

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #26 StevenS

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 20 December 2012 - 09:39

Ik liep ook tegen dit zeer vervelende probleem aan met mijn 7020HD. De box wilde met Pli 2.1 ook geen updates meer doen. Jammer, want ik was een tevreden gebruiker. Ben nu overgestapt op Newnigma en box draait nu als het zonnetje. Alleen jammer van de Rytec EPG...

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #27 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 20 December 2012 - 11:51

Ben nu overgestapt op Newnigma en box draait nu als het zonnetje. Alleen jammer van de Rytec EPG...

CrossEPG plugin installeren; daar zit ook Rytec epg bij

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 20 December 2012 - 12:36

Leg mij eens uit wat er dan precies opgelost is? Want dit issue gaat over CCcam 2.2.1, en die is in andere images toch echt IDENTIEK aan de versie die OpenPLi gebruikt...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 12:50

Volgens mij heeft cccam of softcam er helemaal niks mee te maken, volgens mij is het een driver issue, aansturing van de descrambler. Met cccam in debug mode zou de TS dat moeten kunnen zien, dan wordt er waarschijnlijk wel degelijk gedescrambled, alleen het beeld blijft toch zwart.

Edited by Erik Slagter, 20 December 2012 - 12:50.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,849 posts

+1,745
Excellent

Posted 20 December 2012 - 12:53

En dat is dan iets wat in de driver versie die wij gebruiken fout zit? En andere images gebruiken andere drivers?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 12:59

Ja, moet bijna wel... Maar ik begrijp dat in alle versies van de drivers het wel af en toe fout gaat, alleen in sommige versies vaker dan in andere versies... Blij dat ik er niet zo een heb ;) Met m'n dm8000 gaat het maar héél zelden fout. Grappig trouwens, want de VU+Ultimo wil ook soms wel in zo'n stand terechtkomen, dat de decryption wel werkt, maar de descrambling niet, en dan moet ik ook rebooten. Kennelijk een lastig stukje code om goed te krijgen ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #32 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 20 December 2012 - 13:12

decryption wel werkt, maar de descrambling niet


Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen decryption en descrambling?

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #33 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 20 December 2012 - 13:17

Ik liep ook tegen dit zeer vervelende probleem aan met mijn 7020HD. De box wilde met Pli 2.1 ook geen updates meer doen. Jammer, want ik was een tevreden gebruiker. Ben nu overgestapt op Newnigma en box draait nu als het zonnetje. Alleen jammer van de Rytec EPG...

Hier ook zo jammer maar ja, ben met al mijn boxen over en het draait allemaal perfect met newnigma :wub:

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 13:25

Even heel kort door de bocht (en ook om te voorkomen dat ik gecorrigeerd ga worden op de details door mensen die het veel beter weten ;))...

Bij een versleuteld programma worden periodiek ECM's meegestuurd "entitlement control message", pakketjes met in principe "opaque" data die je aan je kaart voert (verschil tussen CI en softcam laat ik even in het midden). Die ECM's veranderen meestal elke tien seconden, maar ze worden continu uitgezonden, zodat je snel beeld hebt. De kaart kan die ECM's lezen, checkt of het een zender betreft die jij mag zien, of je abbo nog niet verlopen is enz. Als dat allemaal goed is, dan krijg je een "codeword" (even/odd laat ik ook weer even in het midden) van de kaart terug. Dit codeword laad je in de descrambler, een stukje hardware dat de feitelijke "decodering" doet.

Wat waarschijnlijk hier gebeurt, is dat de kaart wel een geldig codeword teruggeeft (maar dat kun je met cccam in debug mode dus checken), maar dat die niet of niet goed in de descrambler terechtkomt. En dan gebeurt er nog niks natuurlijk.

Wat alles extra interessant maakt, is dat enigma niks met de descramblers doet. Enigma geeft wel aan de softcam door dat er eventueel gedecrypt kan worden + benodigde data, maar laat alles op dat gebeid over aan de softcam, de softcam moet ook de descrambler instellen. Vandaar dat zwart beeld, terwijl de decodering verder goed is, nooit aan enigma kan liggen, hooguit aan de softcam. Maar als de softcam ook goed werkt (zie nogmaals cccam debug output), dan blijft er nog maar 1 schakel over.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 13:27

Hier ook zo jammer maar ja, ben met al mijn boxen over en het draait allemaal perfect met newnigma :wub:

Het zou enorm helpen als je de driver-versies zou vergelijken en ook als je cccam in debug mode zou draaien en dan proberen het probleem te veroorzaken. Bij ons heeft niemand een dm7020hd (voor zover ik weet), dus is het lastig checken.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #36 afred

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 20 December 2012 - 13:33

Ook ik heb er last van met mijn 7020HD ik ben nu overgegaan naar OpenPli 3.0 met Cccam 2.3. en daar achter nog twee boxen ik ben benieuwd? het vreemde wat ik had dat de 7020HD op zwart stond maar de twee Azboxen werkte gewoon.
Dus ik denk dat het niet ligt aan de Cccam! maar mocht het een driver probleem zijn komt is dit dan op te lossen?
afred.

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #37 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 20 December 2012 - 13:34


Hier ook zo jammer maar ja, ben met al mijn boxen over en het draait allemaal perfect met newnigma :wub:

Het zou enorm helpen als je de driver-versies zou vergelijken en ook als je cccam in debug mode zou draaien en dan proberen het probleem te veroorzaken. Bij ons heeft niemand een dm7020hd (voor zover ik weet), dus is het lastig checken.

Als ik wist hoe dat allemaal moest , ben altijd bereid om te helpen en ik heb ook liever pli begrijp me niet verkeerd.

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 13:44

Ook ik heb er last van met mijn 7020HD ik ben nu overgegaan naar OpenPli 3.0 met Cccam 2.3. en daar achter nog twee boxen ik ben benieuwd? het vreemde wat ik had dat de 7020HD op zwart stond maar de twee Azboxen werkte gewoon.
Dus ik denk dat het niet ligt aan de Cccam! maar mocht het een driver probleem zijn komt is dit dan op te lossen?

Ja inderdaad, ik denk ook niet dat het aan CCcam ligt (want dan hadden we al véél meer klachten gehad!). Niet dat het wat uitmaakt, want zowel CCcam als de drivers hebben helemaal geen invloed op.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #39 afred

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 20 December 2012 - 14:09

Ach het is spontaan gekomen en misschien gaat het ook spontaan weer weg.
afred

Re: CCcam 2.21 i.c.m. Pli 2.1 geeft zwart beeld na zappen #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 December 2012 - 14:18

Als ik wist hoe dat allemaal moest , ben altijd bereid om te helpen en ik heb ook liever pli begrijp me niet verkeerd.

Mooi, daar komen we wat mee verder.

Tik even het volgende in, in OpenPLi 3.0 en in de image versie waar het beter werkt en post beide:
opkg list_installed | fgrep dvb-modules

Daarmee kunnen we zien welke versie driver gebruikt worden.

Vervolgens doe in OpenPLi het volgende:
killall CCcam
CCcam -d
Let op hoofdletters en kleine letters! Het beste even copy&pasten

Die laat je zo dan (in de voorgrond) draaien. Op het moment dat het probleem optreedt, even de laatste vijftig regels ofzo hier posten. Met een beetje geluk kunnen we dan zien of het probleem voor/na de decryption of voor/na descrambling optreedt.

Ook even als het optreedt dit intikken:
dmesg

En ook weer even de output posten.

Edited by Erik Slagter, 20 December 2012 - 14:19.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: cccam, pli 2.1, zwart beeld

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users