Jump to content


Photo

Tuners delen van meerdere boxen?


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #21 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 21:15

@ catastrofus

We hebben het over een 9000 dus DVB-S
Hoe dat je het ook went of keert...
De remotetuner gebruik je via je utp [ dus je netwerk ] en dat si in de lengte of in de breedte streamen.
Dan is er een partnerbox plugin zoals Frenske aangeeft. [ werkt via streamen ]
En de mogelijkheid is stream remote channel. [ een bouqet van de box 2 naar box 1 halen, dus de andere tuner gebruiken ]
Deze boeket zou je in je box 1, bijvoorbeeld opname-catastrof oid kunnen noemen, in werkelijkheid komt deze dus van box, maar daar merk niet veel tot bijna niets van............
Als je dan in dit boeqet een opname doet, heb je in box 1 nog 2 tuners vrij.[ of 1 wat je hebt natuurlijk ] en neemt hij dus altijd van box 2 op....

Zo werkt het bij .......... heel erg goed....
Nadeel....
Geen netwerk [ utp ] geen beeld.. :) :)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #22 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,450 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 21:36

<off-topic>
Niet helemaal. In mijn geval heb ik tussen beide 8000's (en een 7020hd) een synology zitten. Ik stel een remote timer in via box #2 en kijk hem later (seconden, minuten, uren, dagen, weken of maanden) later via box #1.
Dus ik stream niet via box #2 en ook heb ik alle bouqetten hetzelfde over alle dm's omdat alle dm's (2 x 8000 (sscc) + 1 7020hd (sc)) dezelfde bouqetten gebruiken dmv dreamboxedit.
Stream remote gaat niet werken hier, ik heb dat al geprobeerd. Stream Remote gaat tussen 2 boxen en niet tussen 3 boxen, dan overschrijven ze elkaar de bouqetten. Althans wat ik gezien heb.
</off-topic>

Maar dit geeft geen antwoord op het probleem van TS en beebee.

Edited by catastrofus, 12 February 2013 - 21:39.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #23 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 February 2013 - 21:41

En de mogelijkheid is stream remote channel. [ een bouqet van de box 2 naar box 1 halen, dus de andere tuner gebruiken ]

Hoe haal je dat boquet van Box2 naar Box1?
Wordt die dan als een nieuw bouqet in Box1 bijgeplaatst of zo?

Kun je daar wat meer over vertellen?
Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #24 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,450 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 21:46

Je krijgt er een bouqet bij van je 2de box. Wellicht voor jou een oplossing, hoewel je probleem anders doet lijken.

Edited by catastrofus, 12 February 2013 - 21:46.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #25 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 21:48


En de mogelijkheid is stream remote channel. [ een bouqet van de box 2 naar box 1 halen, dus de andere tuner gebruiken ]

Hoe haal je dat boquet van Box2 naar Box1?
Wordt die dan als een nieuw bouqet in Box1 bijgeplaatst of zo?

Kun je daar wat meer over vertellen?


Zoals ik al zeg..
Download op je box 1 remotestreamconvert.
Ga dan naar zenders zoeken.
Staat remotestreamcovert tussen.
Klik die aan
toets ip van remote [ box 2 ] box in.
Selecteer de bouqets, die van box 2 naar 1 wilt halen [ dit kan ook andersom, dus ik kijk op mijn 6500 zo op de tuners [ cam ]van de 9000 ].
klik op download...
En kijk dan eens in je bouqets op box 1...

Bizar hoor dat PLI.. :wub: :wub: :wub: :wub:

Of zoek in het forum zijn topics over te vinden...

Edited by dylantje, 12 February 2013 - 21:48.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #26 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 February 2013 - 21:56

Zoals ik al zeg..
Download op je box 1 remotestreamconvert.

remotestreamconvert., die kende ik nog niet.....
Ga ik eens even testen.
Bedankt....
Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #27 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 21:58


Zoals ik al zeg..
Download op je box 1 remotestreamconvert.

remotestreamconvert., die kende ik nog niet.....
Ga ik eens even testen.
Bedankt....


Je netwerk is de zwakste schakel....[ hd kan wel eens hikken, als je netwerk niet snel genoeg is..
Mijn netwerk is nu gigabit en dit werkt bizar goed!!!

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #28 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,450 posts

+43
Good

Posted 12 February 2013 - 22:05

Volgens mij heeft een ET ook maar een 100 Mb netwerk...

Je netwerk is de zwakste schakel....[ hd kan wel eens hikken, als je netwerk niet snel genoeg is..
Mijn netwerk is nu gigabit en dit werkt bizar goed!!!


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #29 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 22:11

Volgens mij heeft een ET ook maar een 100 Mb netwerk...


Je netwerk is de zwakste schakel....[ hd kan wel eens hikken, als je netwerk niet snel genoeg is..
Mijn netwerk is nu gigabit en dit werkt bizar goed!!!


Klopt..
Maar toch is netwerk de zwakste schakel...[ mijn evaring...]
Kan hier mee te maken hebben..

Heb nu alles Sftp

Edited by dylantje, 12 February 2013 - 22:12.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #30 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 February 2013 - 22:13

Je kunt ook over 100 Mbit connectie meerdere HD streams laten lopen hoor. Zoveel bandbreedte vraagt dat allemaal niet.
Natuurlijk wel de bekabeling in orde hebben!

Edited by theparasol, 12 February 2013 - 22:15.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #31 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 22:22

Je kunt ook over 100 Mbit connectie meerdere HD streams laten lopen hoor. Zoveel bandbreedte vraagt dat allemaal niet.
Natuurlijk wel de bekabeling in orde hebben!


Oke..
Als jij het zegt...[ heb respect voor je kennis ]
Mijn probleem was het echt het netwerk..!!![ gamma kabels en ethernet modem en kabels ]
Nieuwe kabels EN modem [ alles gigabit ]
En het hikken was weg!!

En daarna heeft Xtrend iets aangepast in de software...
En misschien hebben de nieuwe boxen er daarom minder last van....
Maar zijn verschillende topics over geweest...
En heb dus geen ervaring met andere merken..
Mijn config werkt perfect met streamen

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #32 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 February 2013 - 22:27

Ben die gamma kabels ook wel eens tegengekomen. Daar gaat direct de tang in.... de kniptang wel te verstaan ;)
Ik mag hopen dat ze die rommel nu niet meer in de schapjes hebben liggen daar :angry:

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #33 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 February 2013 - 22:43

Ben die gamma kabels ook wel eens tegengekomen. Daar gaat direct de tang in.... de kniptang wel te verstaan ;)
Ik mag hopen dat ze die rommel nu niet meer in de schapjes hebben liggen daar :angry:


Klopt...

Maar ik ben nog van het inbelnetwerk... ;) ;)
En toen deed dat er allemaal niet zo toe..... :lol: :lol:

En het is nog zeker te koop.. net als die aluminium gevulde kabels..

Edited by dylantje, 12 February 2013 - 22:44.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #34 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 12 February 2013 - 22:48

remotestreamconvert., die kende ik nog niet.....
Ga ik eens even testen.
Bedankt....


Als je dat hebt gedaan kun je het nog mooier maken: je kunt die remotestreamconvert zenders als alternatieve zenders onder je normale zenders zetten.
B.v. Als in je zenderlijst op Ned1 staat en op menu drukt, kun je kiezen om een alternatieve zender toe te voegen. Dan voeg je Ned1 van je remote box toe ( en de SD zenders, en je kabel zenders als die hebt).
Als dan al je tuners bezet zijn kiest de box automatisch de remote tuner.

Werkt ook met auto timer, moet wel een optie gebruik alternatieven op ja zetten.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #35 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 February 2013 - 22:49


Zoals ik al zeg..
Download op je box 1 remotestreamconvert.

remotestreamconvert., die kende ik nog niet.....
Ga ik eens even testen.
Bedankt....

Ik kon geen download maken.
Ik vond deze tekst: "It will only work on Enigma2 stb's, and the box you are streaming from has to be in standby"

Dat betekent dat ik van mijn DM7000 niet kan downloaden.
Het staat mij bij dat de bouquet's van enigma1 anders zijn dan van enigma2...

Is dat waar?
Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #36 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 February 2013 - 22:51

Tja koper is duur geworden.... en die cat factoren zijn niet strak gedefineerd. Dus het is zogenaamd cat huppeldepup gecertificeerd en ondertussen aluminium aderparen met een koper verguldsel eromheen. Kat in een zak... En soms kun je het als klant aan de prijs zien... maar soms pakt de verkoper extra marge.
Tjap Tjoy Kloon kabel noem ik dat (!)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #37 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,412 posts

+395
Excellent

Posted 12 February 2013 - 23:34

Dan heb je dus een 'cat in de zak' aangeschaft. ;)
En maar weer gauw on topic. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #38 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 February 2013 - 06:42

Stream remote gaat niet werken hier, ik heb dat al geprobeerd. Stream Remote gaat tussen 2 boxen en niet tussen 3 boxen, dan overschrijven ze elkaar de bouqetten. Althans wat ik gezien heb.

Dat klopt, maar daar is een eenvoudige oplossing voor: zorg ervoor dat de boeketten verschillende namen hebben.
Dat kan op twee manieren: de boeketten op de serverboxen hernoemen (voorvoegsel box1/2 of zo), of de binnengehaalde boeketten van de eerste box hernoemen (voorvoegsel box1/2 of zo), voordat die van de tweede worden binnengehaald.

Re: Tuners delen van meerdere boxen? #39 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 February 2013 - 07:08

En je kunt zelfs de cam van je box 1 gebruiken om de kanalen van je andere boxen te decoderen.....
Dus 1 kaart 3-4 tuners.[ maar je netwerk moet goed zijn ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Tuners delen van meerdere boxen? #40 martijnsx

  • Senior Member
  • 117 posts

0
Neutral

Posted 13 February 2013 - 21:15

Even een korte tijd niet gekeken op het forum en ineens staat het vol info.. :)

Volgens mij lees ik ook een oplossing door het boeket binnen te halen en voor elke zender een alternatief uit het remote boeket binnen te halen :)

@dylan mijn boxxen zijn een ET-9000 en DM 500HD. Bekabeling via bedraad netwerk cat5e, volgens mij, helaas deels wel van de gamma. Dat schijnt niet super te zijn lees ik. Over 2 maandjes toch naar de nieuwbouwwoning en echte goede kabels leggen van rol zodat mijn gigabit netwerk ook een beetje tot zijn recht komt.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users