Jump to content


Photo

Mounts kwijt na update ...


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 16:37

Hallo,

Ik snap het niet ... heb een update binnen gehaald, en nu kan ik mijn netwerk mounts niet meer vinden. Heb een disk loze et-9000, die met NFS aan mijn NAS (QNAP) hangt. Ging prima altijd, maar na de laatste update waren ineens mijn mounts weg. Staan nog wel in de lijst, maat bij de filelist is het leeg ...

Opnieuw geprobeerd aan te maken, lukt ook volgens de mount beheer, staan ze ook tussen en mounted is groen aan gevinkt. Ben daar ook met de netwerkbrowser heen gegaan, vind ze ook, waarna ik ze mount, ze verschijnen echter nergens. Waar is dat mountpunt in het file systeem? Krijg niets gevonden ... als ik inlog ..

Meer mensen dit probleem?? Iets gewijzigd? Heb ook net gisteren mijn router vervangen, maar voor de PLI software update was het nog prima ... kan wel met web en ftp ssh op mijn et-9000 komen, lijkt allemaal wel goed in het netwerk te hangen ...

Gr,
Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,658 posts

+460
Excellent

Posted 23 March 2013 - 17:18

Ik heb geen idee hoe handig je bent met dcc en aanverwante programma's

Je zou eens kunnen kijken naar het automounts.xml bestand wat in /etc/enigma2/ staat en kijken of de gegevens en de adressen kloppen met de werkelijkheid.

Je geeft aan dat de router vervangen is, heeft de NAS wel hetzelfde ipadres gehouden als dat die voorheen had, en kan je de box nog gewoon benaderen in het netwerk zoals je gewend was?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mounts kwijt na update ... #3 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 18:28

Ik ken dcc niet, maar met telnet en vi kom ik een heel eind ;-)

automount.xml ziet er OK uit al heb ik een dubbele entry er in staan, maar dat is vast van al mijn geëxperimenteer gekomen ..

Mijn IP nummer van de nas is uiteraard hetzelfde gehouden (preserved number in DHCP) ... anders moet ik te veel omgooien. Werkte ook prima met nieuwe router tot mijn PIL update vanmiddag ...

Wel iets anders wat ik niet snap, als ik met de hand, op de command line een mount probeer te leggen, dan klaagt hij dat mount punt niet in /etc/fstab staat ... staat daar ook inderdaad niet. Kan daar wat zitten?

Ga verder zoeken, anders ga ik maar opnieuw image flashen ... niet leuk .... kan nu mijn opnames en videos niet aan ...

Meer tips aanwijzingen altijd welkom ...

Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,658 posts

+460
Excellent

Posted 23 March 2013 - 18:49

Normaliter staan mounts in /etc/fstab alleen regelt enigma2 dit nu via de netwerkbrowser, een makkelijkere manier welke via de OSD gedaan kan worden, de mount wordt dus door enigma uitgevoerd, en hoe dat gebeurt staat in het automount.xml bestand.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mounts kwijt na update ... #5 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 20:18

Hmmm ... in de automount staat het goed, in de netwerkbrowser zie ik het ook allemaal met groene vinkjes, maar bij de file locations is het leeg (de manier om bij mijn videos te komen). Met gele locations knop kom ik niet verder dan naar de root te gaan of een lege "net" entry ...

Is er recent iets gewijzigd, dan heeft opnieu flashen niet zoveel zin ...

Gr,
Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #6 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 23 March 2013 - 20:32

Tspanel plugin onlangs geinstaleerd?

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Mounts kwijt na update ... #7 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 20:36

nee ... doesn't ring a bell ...

Re: Mounts kwijt na update ... #8 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 21:36

Stap verder, oude router terug, probleem weg ... snap het nog altijd niet, na terug wisselen werkte het nog steeds, ook kon ik toen gewoon een nieuwe mount toevoegen, werkte ook prima, na een reboot ben ik ze kwijt en krijg ik ze niet meer tevoorschijn getoverd ... rest van mijn tcp verkeer merk ik niets, oscam, webif telnet werkt allemaal uitstekend ...

Nog 1 ding wat ik zie, bij de verbindingsbeheer, staat het linker icoon ook anders namelijk niet verbonden ... Het vreemde is dat ik er wel met de netwerk browser doorheen kan lopen ...

Ik ga nog eens verder spitten, maar vooral in mijn router (asus rt-n66u) ...

Thanx voor de feedback so far ...

Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #9 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 21:51

inmiddels SMB i.p.v. NFS werkt wel .... nog ff graven ...

Re: Mounts kwijt na update ... #10 valkhyr

  • Member
  • 33 posts

+2
Neutral

Posted 23 March 2013 - 22:41

Gebruik je het ipnummer of dns naam van je nas?

Vu+ Duo


Re: Mounts kwijt na update ... #11 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 23 March 2013 - 22:45

Ik gebruik IP nummer ...

Work around met CIFS werk prima, maar ga wel zoeken hoe ik NFS weer op gang krijg, en waarom dat door de nieuwe router wordt verstoord ...

Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #12 valkhyr

  • Member
  • 33 posts

+2
Neutral

Posted 23 March 2013 - 22:47

Is je ipnummer van je box verandert door je nieuwe router? Dan moet je dit aanpassen op je NFS export.

Edited by valkhyr, 23 March 2013 - 22:48.

Vu+ Duo


Re: Mounts kwijt na update ... #13 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 24 March 2013 - 00:12

Nee ... nummers van box en nas heb ik gelijk gehouden. NFS staat open voor hele eigen range 192.168.1.* ...

Jan

Re: Mounts kwijt na update ... #14 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2013 - 21:11

Opgelost ....

 

Na aanzetten van jumbo frame ondersteuning in de router werkt mijn NFS mount weer (stond default uit) ... ff zoeken dus, en wel verbaasd dat het nodig is ...

 

case closed ...

 

Jan



Re: Mounts kwijt na update ... #15 janvdven

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2013 - 21:34

te vroeg gejuicht na reboot van de box weer niet .... zucht ...



Re: Mounts kwijt na update ... #16 goofy17

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 March 2013 - 21:48

Ook bij mij ondanks of door de laatste update zijn de mounts verdwenen. Zie ze ook niet meer bij FTP terwijl devicebeheer ze nog wel aangeeft, zij het met slechts 1 MB vrij....

 

Via TS panel nog wel te zien, maar niet te benaderen.....

Vreemd allemaal

 

Misschien wel door rechtstreeks telnet commando's te corrigeren, maar daarvoor heb ik echt enige hulp nodig....



Re: Mounts kwijt na update ... #17 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 28 March 2013 - 22:14

aha TsPanel weeral

 

neem dit topic eens effe door

http://openpli.org/f...mounten-opslag/

 

grtzPhilip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users