Jump to content


Photo

Meteoviewer - diavoorstelling "Nederland-animated" werkt niet


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 30 March 2013 - 11:48

Hallo,

wat ik hieronder beschrijf heeft in de loop van 2012 correct gewerkt maar is ergens in het najaar van 2012 gestopt met goed functioneren en dit tot op heden. Af en toe heb ik eens nagegaan - bijvoorbeeld  na een systeem update of het opnieuw in orde was, maar niet dus. Vandaag heb ik de tijd genomen om een en ander in detail na te gaan en het probleem aan te kaarten.

 

Voor diegenen die niet zo vertrouwd zijn met deze applicatie: via meteoviewer kan je kaarten binnenhalen van landen of continenten waarop dan een weersituatie wordt weergegegen (visueel, infra rood, buien, wolken, ...) je kan dat via de (groene) knop diavoorstelling laten evolueren in functie van de tijd. Via de (blauwe) knop kan je een aantal opties instellen (welk land, tijdsinterval, ...)

Voor zover ik kan nagaan werken alle opties perfect, alleen de optie "Nederland-animated" (waarvan het resultaat  eigenlijk hetzelfde moet zijn als www.buienradar.nl) doet het niet meer. Als je die download krijg je de kaart van Nederland (en het meeste van Belgie) met de buien op dat tijdstip. Kies je voor diavoorstelling dan loopt er in functie van de ingestelde opties een balk (bijvoorbeeld 24 stappen met telkens een tijdsverschil van 5 minuten) maar de buien (en de tijd) op de kaart veranderen niet. Zoals reeds eerder gezegd voor andere landen en andere weersituaties werkt dat wel goed...

 

Iemand een idee ?

 

Bijkomende informatie:

- bij het downloaden van de extentie kan je kiezen uit "meteoviewer (1.68)" en "meteoviewer (2.0+git19)". Welke je ook download, je krijgt steeds de melding dat meteoviewer (2.0+git19) is geinstalleerd...

- ik heb internet verbinding via wifi

- opvragen van info over mijn ontvanger:

  - Hardware VU+Duo (1200E8)

  - Image: Openpli 3.0

  - Kernelversie: 3.1.1

  - Enigma: 2013-03-23

  - Laatste upgrade 2013-03-30 10:57:27

 

Groetjes,

Roman



Re: Meteoviewer - diavoorstelling "Nederland-animated" werkt niet #2 ims

  • PLi® Core member
  • 13,626 posts

+212
Excellent

Posted 31 March 2013 - 13:22

there is problem, that pages was changed and there on server is presented only one image as animated gif.


Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: Meteoviewer - diavoorstelling "Nederland-animated" werkt niet #3 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2013 - 19:15

Hello IMS (you are Czech ?),

thank you for your reaction but as this the Dutch forum I will continue in Dutch.

 

Uit de reactie van IMS begrijp ik dat er aan mijn instellingen niets fout is maar dat er effectief iets mis is met de toegeleverde beelden zodat niemand gebruik kan maken de Nederlandse buienradar ... Wie kan daar dan iets aan doen ?

 

Groetjes,

Roman



Re: Meteoviewer - diavoorstelling "Nederland-animated" werkt niet #4 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 4 April 2013 - 10:40

Ik vond op het Engelstalig forum een topic over de meteoviewer http://openpli.org/f...e-8#entry342319 en heb daarin opnieuw mijn vraag voorgelegd.

 

Vriendelijke groeten,

Roman




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users