Jump to content


Photo

Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen.


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 4 April 2013 - 06:52

Ik zou graag met Openwebif/mobile de Satelliet Radio en de Radio streams willen bedienen vanaf mijn SmartPhone, zodat ik via de huis-geluidsinstallatie (en TV uit) kan luisteren.

Ik wil dus de Radio niet naar mijn Smartphone 'streamen' maar alleen via de smartphone bedienen.

 

Nu heb ik uiteraard Openwebif/mobile (via 192.168.X.X/mobile op mijn smartphone) en kan daar de Satelliet TV zenders én ook de TV-streams mee bedienen (Boeket overzicht, zender/stream selecteren en schakelen als ook het volume regelen). Prima :-)

 

Op de PC is dat de Radio optie wel aanwezig en kan ik de Satelliet-Radio én de Stream-Radio wel bedienen (Boeket overzicht, zender/stream selecteren en schakelen als ook het volume regelen).

 

Nu zou ik dat graag ook zo willen voor de Satelliet Radio én de Stream Radio zenders.

Helaas kan ik de 'Radio' optie in Openwebif/mobile niet vinden.

 

 

Vraag:

1) Klopt het dat deze optie er bij Openwebif/mobile er (nog) niet op zit of kijk ik niet goed?

 

2) Is het in principe technisch mogelijk deze optie aan Openwebif/mobile toe te voegen en zo ja waar zou ik die vraag dan neer moeten leggen?



Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #2 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 4 April 2013 - 10:29

heb je dreamdroid op de smartphone al eens geprobeerd?

 

 

grtzPhilip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #3 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 4 April 2013 - 10:51

Met Dreamdroid zie ik ze ook niet (in een gemengd boeket zie je enkel DVB-C/S zenders en geen IP, deze worden simpelweg niet weergegeven)


Edited by Dream1975, 4 April 2013 - 10:52.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #4 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 4 April 2013 - 11:09

dan zie ik zo ook direct geen oplossing.

je zei <<huis-geluidsinstallatie>> heb jij een av receiver?

 

grtzPhilip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #5 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,530 posts

+140
Excellent

Posted 4 April 2013 - 12:19

Het enige wat werkt is al deze streams in normale m3u omzetten dan kun je ze gewoon via Winamp afspelen. Het is een werk maar anders gaat niet lukken.



Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #6 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 4 April 2013 - 14:06

Dit werkt zeer zeker, je zal wel even een regeltje moeten aanpassen

 

 /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/root.py regel 54

 

 http://openpli.org/f...-49#entry329256

 

De Mobile webif word dan niet meer ingeladen maar de gewone zoals op de pc.


Edited by Happysat, 4 April 2013 - 14:10.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #7 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 4 April 2013 - 17:03

heb je dreamdroid op de smartphone al eens geprobeerd?

 

 

grtzPhilip

@ Diroca:
Je schreef: “je zei <<huis-geluidsinstallatie>> heb jij een av receiver?”
Antw.: Ik heb mijn VU+Duo met audio cinch kabels aangesloten op mijn gewone Audio versteker (meer dan 10 jaar oud dus geen andere opties (audio-ingang). De reciever heb ikw el maar ik zou juist graag de Enigma2 ontvanger als Radio (Satelliet & Streams) willen gebruiken en niet de aardse radio.

 

@ dirocca:
Je schreef : “heb je dreamdroid op de smartphone al eens geprobeerd?”
Antw: Inderdaad heb ik die al geprobeerd.
daar zie je de radio boeketten van de satellieten wel en kan je ook schakelen en zo. Dus prima.
Ook het volume is met deze App te eregelen. Prima.
mbt de Radio streams. Hier zie je Radio Streams boeketten wel. Maar als in dat boeket gaat dan zie daarin geen Radio Streams staan :-(

 

Maar ….. verder nog aan info:

1)Ik heb een Android Smartphone en de andere gezinsleden een Iphone.
De dreamdroid is niet verkrijgbaar voor de Iphone.
Uiteraard wel de Vu+Player  en het DreamboxLive op de iPhone. Maar deze geven aleen de TV Favorieten en kanalen dus die is voor ons doel niet geschikt.

 

2) De Vu+Player  op mijn Android Smarphone :
Ook hierbij kan je de boeketten zien en daarin de satelliet Radio zenders alsook de Radio Streams.
De satelliet Radio zenders kan je inderdaad selecteren en werkt dus prima via deze App. Ook kan je het volume regelen via deze App.
Maar de Radio streams zie hier wekl als boeket. Als in dit boeket gaat dan zie je inderdaad de Raadio Streams. Als je die dan aaklikt en zegt dat de VU+duo naar deze RadioStream moet zappen dan loopt de VU+player vast ( melding: ’VU+Player is gestopt enz.’). Dus dit is ook niet de oplossing voor hetgeen wij graag zouden hebben.



Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #8 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 4 April 2013 - 17:05

Dit werkt zeer zeker, je zal wel even een regeltje moeten aanpassen

 

 /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/root.py regel 54

 

 http://openpli.org/f...-49#entry329256

 

De Mobile webif word dan niet meer ingeladen maar de gewone zoals op de pc.

Bedankt dat je mee wil denken. Ik hoop dat we er uit komen :-)

*Ik zie overigens dat ik mijn vraag beter in dat andere subforum had kunenen plaatsen. Sorry.

 

Ik zelf heb een Samsung Galaxy 2 smartphone en de andere gezinsleden een Iphone.
We zouden de Radio zenders (satelliet en Sterams) willen kunnen zien en schakelen. Daarom de gedachte om met dit (ik meen door OpenPLI ontwikkelde?) OpenWebif te kunnen uitvoeren.

 

Ik ben geen programeer kennis in Lunix en snap niet 100% in deze link bedoeld wordt. Sorry dit is een gebrek aan kennis bij mij.

 

Ik heb het bestand /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/root.py

In lijn 53 als volgt aangepast in:
if uagent.find("smth") != -1 or uagent.find("iPod") != -1 or (uagent.lower().find("android") != -1 and uagent.lower().find("mobile") != -1):
Ik kreeg hierna nog steeds de Webif/mobile en niet de normale.

 

En daarna ook lijn 54 in:
request.setHeader("Location", "/")

Helaas: Ik kreeg hierna nog steeds de Webif/mobile en niet de normale met Radio opties.

 

Zou je mij verder willen helpen a.u.b en mij advisren hoe ik het wel aan de praat krijg zoasl bedoeld??


Edited by gerard0610, 4 April 2013 - 17:06.


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #9 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 4 April 2013 - 17:22

Jah geen probleem,

 

Ik denk dat er bij jouw niks gebeurde omdat je geen herstart gedaan hebt zodat de py file opnieuw word geschreven.

 

Regel 53 & 54:

 

                        if uagent.find("web") != -1:
                                request.setHeader("Location", "/mobile/") 

 

Dit is de root.py van de laatste openwebif versie als attachment, overschrijven de root.pyo weggooien herstarten en dan zal het waarschijnlijk werken.

 

Attached File  root.rar   939bytes   5 downloads


Edited by Happysat, 4 April 2013 - 17:23.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #10 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 4 April 2013 - 17:45

Beste Happysat,

 

Het werkt !!!!  :-)  Bedankt.

 

Het was eventueel iest fijner geweest als het met Openwebif/mobile had gekund omdat dat net even wat praktischer is. Maar hier ben ik heel tevreden mee :-)

 

Het werkt nu op mijn Andriod Smartphone én op de Iphone en Ipad van de andere gezinsleden.

 

Ik heb nu precies wat we graag wilde. (= Satelliet Radio streams , maar óók nu Internet Radio (Radio streams).

Super bedankt.

Gerard

 

Ps. Ik durf het bijna niet te vragen  maar  weet je misschien of deze optie op termijn ook Openwebif ingebouwd zou kunnen worden?



Re: Satelliet radio zenders en streams via Openwebif/mobile bedienen. #11 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 4 April 2013 - 18:04

Graag gedaan :)

 

Je zou het kunnen voorstellen in het Openwebif topic hier in het Pli board.

Ja dat klopt als je naar http://<IP BOX>/mobile  gaat dan krijg je nog altijd de oude mobile openwebif als je die handig vind voor wat functies, 

is het mogelijk om die te linken vanuit de index.

 

 

Je kan dit 

<li><a target="_blank" href="/mobile">Mobile OpenWebif</a></li> 

 

toevoegen in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/controllers/views/main.tpl

 

Bv in het control menu tussen regel 72 tm 78.

 

                        #def controlMenu
                        <ul>
                                <li><a href='#' onclick="load_maincontent('ajax/powerstate'); return false;">Power Control</a></li>
                                <li><a href='#' onclick="load_maincontent('ajax/screenshot'); return false;">Grab Screenshot</a></li>
                                <li><a href='#' onclick="load_maincontent('ajax/message'); return false;">Send a Message</a></li>
                                <li><a href='#' onclick="load_maincontent('ajax/timers'); return false;">Timers</a></li>
                        </ul>

Edited by Happysat, 4 April 2013 - 18:06.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users