Jump to content


Photo

PLI 3.0 voor VU+ Duo2


  • This topic is locked This topic is locked
44 replies to this topic

#1 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 2 July 2013 - 08:59

Heren, 

 

Niet om jullie op te haasten, maar is gewoon een vraag. Wanneer wordt de PLI image voor de VU+ Duo2  verwacht. 

 

Gr



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 2 July 2013 - 10:02

Het is niet eens zeker of er wel een OpenPLi image voor komt. Ik denk dat daar je vraag al ruimschoots mee beantwoord is.

(Het is dus ook niet zeker dat er geen image komt. Er is dus helemaal niets bekend.)
Real musicians never die - they just decompose

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #3 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 2 July 2013 - 10:35

Antwoord is duidelijk, is er ook een reden waarom er niet met zekerheid een PLI image zal komen.  

heeft dit met technische aspecten/beperkingen van VU+ te maken.?

 

Gr 



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #4 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 2 July 2013 - 10:36

ben ook wachtende :D

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #5 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 2 July 2013 - 13:28

Denk dat ze eerst het apparaat ter beschikking moeten hebben + nog wat andere software matige dingen om de image kunnen bouwen, als je geen van beide hebt valt er niet veel te bouwen, dus geduld hebben of pech, mocht er niks komen


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 July 2013 - 14:25

Heel warm ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #7 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 2 July 2013 - 15:22

Ik ga nu iets suggereren, ik merk (dat is iets persoonlijk) als ik de  PLI-forum zo lees. een beetje afkeer is naar VU toe. 

kan natuurlijk verschillende reden zijn. maar ik merk het wel,er is altijd een iets negatieve weerstand naar VU toe. 

ondanks zou ik het heel erg vinden als er geen PLi image voor de Duo2 zou komen. en opmerking als dan heb je pech tja, 

Gr



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,442 posts

+692
Excellent

Posted 2 July 2013 - 15:37

Er zijn merken waar we altijd een nette patch van krijgen...zie onze commit logs... en die ook e.e.a. oplossen als we opmerkingen hebben.

 

Dat is bij VU niet echt het geval. Als we wat krijgen werkt het niet meteen en als we opmerkingen hebben wordt er weinig aan gedaan of het duurt heel lang (tot eeuwig???).

 

De laatste tijd is het zelfs het geval dat gebruikers met aanpassingen komen voor nieuwe drivers en dergelijke. Dit is uiteraard ook nog een mogelijkheid.

 

Wij hebben geen hetse tegen VU, en als er al sprake van een hetse is, dan lijkt het er meer op dat dit andersom is...


Edited by WanWizard, 2 July 2013 - 15:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #9 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 2 July 2013 - 16:07

Ik ga nu iets suggereren, ik merk (dat is iets persoonlijk) als ik de  PLI-forum zo lees. een beetje afkeer is naar VU toe. 

 

Vat deze reactie niet persoonlijk op, maar het begint wel vervelend te worden telkens dit soort teksten te moeten lezen.

Nogmaals, en gelieve hierop niet te reageren, wij hebben als team absoluut geen afkeer van VU, maar eens te meer laat VU steken vallen met hun drivers, waarvan de community verwacht dat wij dat maar even oplossen.

Voor de duidelijkheid, dat kunnen wij niet oplossen, of we moeten met hacks gaan werken en daar hebben we wél een afkeer naar.

 

Problemen los je op bij de bron, en ga geen workarounds maken om bugs te verdoezelen.



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #10 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 2 July 2013 - 17:26

Dit alles gezegd zijnde hopen wij dat er alsnog een image komt.
Het zou zonde zijn om deze superbox niet te kunnen voorzien van het beste image.

Grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #11 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 2 July 2013 - 17:52

Ik ga nu iets suggereren, ik merk (dat is iets persoonlijk) als ik de  PLI-forum zo lees. een beetje afkeer is naar VU toe. 

 

Vat deze reactie niet persoonlijk op, maar het begint wel vervelend te worden telkens dit soort teksten te moeten lezen.

Nogmaals, en gelieve hierop niet te reageren, wij hebben als team absoluut geen afkeer van VU, maar eens te meer laat VU steken vallen met hun drivers, waarvan de community verwacht dat wij dat maar even oplossen.

Voor de duidelijkheid, dat kunnen wij niet oplossen, of we moeten met hacks gaan werken en daar hebben we wél een afkeer naar.

 

Problemen los je op bij de bron, en ga geen workarounds maken om bugs te verdoezelen.

ik vat het helemaal niet persoonlijk op, maar je opmerking van "vervelend te worden telkens dit soort teksten te moeten lezen". bevestigd alleen mijn vermoeden, 

Daarna geef je een duidelijk antwoord. waarin ik me  helemaal in kan vinden, Nu weten we enigszins hoe de vork in de steel zit,

Gr



Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 July 2013 - 18:06

Ik vat het helemaal niet persoonlijk op, maar je opmerking van "vervelend te worden telkens dit soort teksten te moeten lezen". bevestigd alleen mijn vermoeden, 
Daarna geef je een duidelijk antwoord. waarin ik me  helemaal in kan vinden, Nu weten we enigszins hoe de vork in de steel zit,

Henksat heeft wel gelijk. Misschien dat jij niet alle threads over dit onderwerp gelezen hebt, maar het komt dus inderdaad vaker voor dat OpenPLi ervan beschuldigd wordt "iets" tegen VU+ te hebben. En inderdaad elke keer moeten we dan weer uitleggen dat dat helemaal niet waar is, alleen dat door de zeer gebrekkige support vanuit VU+ de lol er wel een beetje van af gaat om images te maken voor hun ontvangers.

Wij krijgen elke keer klachten (terecht) van gebruikers dat er zaken niet werken en dat zijn dan eigenlijk altijd zaken die wij niet kúnnen oplossen, maar die VU+ moet oplossen. Dat is ook niet echt motiverend. Xtrend en MaxDigital doen bijvoorbeeld wèl wat met bugmeldingen van ons en de gebruikers hier.

Dat kun je niet echt OpenPLi kwalijk nemen dus.

En ja, omdat dit onderwerp elke keer op deze manier weer terugkomt, begint het wel een enigszins ergerlijk te worden.

Edited by Erik Slagter, 2 July 2013 - 18:07.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #13 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,475 posts

+118
Excellent

Posted 2 July 2013 - 18:07

Dit alles gezegd zijnde hopen wij dat er alsnog een image komt.
Het zou zonde zijn om deze superbox niet te kunnen voorzien van het beste image.

Grtz Philip


De bal ligt bij VU+ om een werkende patch met drivers aan te leveren, daarna zijn wij pas aan zet, dat hebben we al herhaaldelijk aangegeven.

Sterker nog, we hebben van VU+ niet eens gehoord dat er een nieuw type box op de markt gaat komen, dus welke superbox? Laat staan dat men contact heeft gezocht over support.

Zoals Milo al aangaf er is nul komma nul bekend over hoe en wat.....

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #14 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 2 July 2013 - 22:53

Om de knuppel dan maar eens in het spreekwoordelijke hoenderhok te gooien, waarom stopt OpenPLi dan niet met de support van Vu+? 

Ben er persoonlijk als (tevreden) Duo gebruiker niet happy mee maar er is duidelijk ook een reden om bepaalde merken wel te gaan ondersteunen, zo is redelijk recent de XP1000 er toch ook bij gekomen. Het slaat een flink gat in het lijstje ondersteunde boxen maar aan de andere kant misschien dat het de jongens van Vu+ toch in beweging brengt als de consument in deze toch al krappe tijden besluit Vu+ niet meer aan te schaffen wegens het ontbreken van ondersteuning door een zeer gewaardeerd image. Niet fijn als je net een dure box op de markt brengt die een zeer populair model moet gaan opvolgen.

Mochten ze niet bewegen weet je ook gelijk hoe NL gewaardeerd wordt door Vu+ cq hoe belangrijk de OpenPLi markt voor hen is.

 

Er schuilt tegelijkertijd ook een gevaar in een dergelijke actie. De achter gebleven fabrikant zal er zeker garen bij kunnen spinnen en mogelijk ook wat lakser kunnen worden.

 

Ik ken alle ins en outs niet over hoe en waarom men een box wel of niet gaat ondersteunen maar een besluit ermee te stoppen is vanuit de stelling hierboven gedeponeerd denk ik dan wel verdedigbaar.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,679 posts

+460
Excellent

Posted 2 July 2013 - 23:20

Daar is echt wel over gediscussieerd binnen de club, alleen laat je wel een grote groep gebruikers vallen als OpenPLi ineens met de support van Vu stopt, dat is iets wat oa. een reden kan zijn nog door te gaan met de bestaande boxen.

Helaas is het Vu die zich arrogant opstelt en vergeet wie eigenlijk heeft gezorgd voor het feit dat hun producten in Europa zo lekker verkopen...
Vergeet niet dat de andere teams hun images volledig baseren op OpenPLi.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #16 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 2 July 2013 - 23:29

En de nieuwe xbmc boxen? Zie wat filmpjes voorbijkomen met de combinatie OpenPLI/XBMC, of wordt er gewoon handig gebruik gemaakt van bestaand materiaal.


Edited by amigo, 2 July 2013 - 23:29.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #17 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 July 2013 - 23:37

En de nieuwe xbmc boxen? Zie wat filmpjes voorbijkomen met de combinatie OpenPLI/XBMC, of wordt er gewoon handig gebruik gemaakt van bestaand materiaal.

Als ik die filmpjes en screenshots zo zie, is dit XBMC, en geen enigma2. Dus dat zal geen OpenPLi-based image zijn denk ik.

Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #18 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 2 July 2013 - 23:47

oa deze  www.e2bmc.nl 


Edited by amigo, 2 July 2013 - 23:48.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #19 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 3 July 2013 - 01:46

oa deze  www.e2bmc.nl 

 

Gezien e2bmc.nl mijn domein is wil ik het wel even toelichten.

E2bmc is zoals filmpje ook laat zien gebaseerd op code van XBMC, openpli en openembedded.


Vanuit de fabrikant lopen er voor e2bmc image (momenteel) geen aanvragen voor support bij teams zoals openpli en oe-alliance.

Dit lijkt me een duidelijk antwoord.

 

Nu weer terug naar de topic "PLI 3.0 voor VU+ Duo2"


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: PLI 3.0 voor VU+ Duo2 #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 July 2013 - 05:04

Vergeet niet dat de andere teams hun images volledig baseren op OpenPLi.

1- Daarvoor is het niet nodig dat PLi zelf de box ondersteunt (zie de vele PLi-based images voor hardware die PLi niet ondersteunt);

2- Vergis je niet in het aantal OI-based images voor VU-hardware. Als ik zo de forums eens na loop, zijn er daarvan veel meer gebruikers (onbegrijpelijk, maar goed....).

 

PS: Wellicht is het een  goede optie als een ieder doet waar hij goed in is: PLi in het verder ontwikkelen van PLi-E2 en andere teams met het (daarmee) ondersteunen van hardware.

Iedereen tevreden lijkt mij zo: de teams doen wat zij leuk vinden en gebruikers hebben de beschikking over een veelvoud aan images.


Edited by SatKiekerd, 3 July 2013 - 05:08.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users