Jump to content


Photo

NIeuwe drivers VU+

drivers vu+ solo2 solo duo2

  • Please log in to reply
480 replies to this topic

Re: NIeuwe drivers VU+ #401 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 August 2014 - 13:40

Het probleem met de laatste drivers is dat ze tegen een antieke open-embedded zijn gecompileerd. In linux willen binaries (zeker low-level binaries als drivers) alleen werken als zowel de kernel als de benodigde libraries op het target platform identiek zijn als die waarmee de binaries zijn gecompileerd. En aangezien de OpenPLi omgeving veel nieuwer is (=andere versies van libraries) willen de laatste drivers niet werken in een OpenPLi image.

En dat is nog maar één van de problemen. Dus zoals eerder gesuggereerd, degene die hier veel tijd in gaat steken, die mag een uitspraak doen. En inderdaad, de laatste drivers zijn helemaal niet zo oud, alleen de allerlaatste nieuwe versie hebben we niet hierdoor. Sommige mensen kunnen ook wel een drama om niks maken. Het zou tenminste iets gewichtiger overkomen als die personen feitelijk zouden aangeven wat ze niet kunnen met de huidige stand van zaken en wat wel zou kunnen met de allernieuwste drivers.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #402 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 6 August 2014 - 13:51

IS de bouwomgeving voor deze drivers ouder dan die van de momenteel gebruikte drivers? De kans is dan groot dat het een kwestie van wachten is op een volgende driver die wel weer een moderne omgeving gebruikt.



Re: NIeuwe drivers VU+ #403 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 6 August 2014 - 13:52

Ik heb een op PLi-gebaseerd image met de nieuwste kernel en drivers draaien op de DUO2 & Solo2. Driver gerelateerde verbeteringen zijn er niet, maar die kunnen uiteraard nog komen.

 

Er is een duidelijke verbetering te zien in de ondersteuning van USB-tuners (sowieso is een kernel update natuurlijk voornamelijk gericht op verbeterde hardware ondersteuning; voor de primaire functies van de box maakt het (vrijwel) niets uit). Maar er zijn ook USB-tuners die nu kuren vertonen of zelfs niet meer werken.

 

Kortom: met de huidige stand van zaken, waarbij voornamelijk het gebrek aan ondersteuning van VU+ een grote rol speelt, is er geen enkele reden om 'over' te gaan. Er zijn signalen dat VU+ bezig is zijn OE te moderniseren. Als dat gebeurt (en met name: als dat echt gebeurt, en niet een schijnbeweging is om work-arounds voor driver issues te creeeren), wordt het wellicht wel eenvoudig om op nieuwe kernels en drivers over te gaan.

 

Zoals Erik al aangaf: op deze manier gaat de (hobby)lol er wat vanaf. En zodra dat gebeurt, is ondersteuning van een merk twijfelachtig aan het worden.



Re: NIeuwe drivers VU+ #404 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 August 2014 - 14:04

Als Vu dit niet doet dan is wachten dat "iemand" ze (toch) handmatig gaat installeren (iets om in het achterhoofd te houden).


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #405 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 6 August 2014 - 14:08

Nou... handmatig de kernel van je ontvanger vervangen lijkt me niet echt een klusje dat je zo even uitvoert.



Re: NIeuwe drivers VU+ #406 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 August 2014 - 14:11

Volgens mij moet ik iets aan mijn vocabulair doen, dit is de 2e x dat ik verkeerd wordt begrepen in dit draadje ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #407 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 August 2014 - 14:13

Precies. Nou is het bij de ene fabrikant wel meer werk dan bij de andere ;) Maar zoals gezegd, het verschil tussen "huidig" en "nieuw" is niet dramatisch, dus laten we het niet groter maken dan het is.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #408 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 August 2014 - 17:26

Update driver
20140829(solo2, solose)
- Fix transcoding problem(solo2, solose)
- Optimize memory usage(solo2)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #409 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 August 2014 - 17:36

- Fix transcoding problem(solo2, solose)

Welke (van de vele) ;)

 

Zoals eerder gemeld zijn de nieuwste drivers specifiek voor een nieuwe kernel, die wij niet zo 1,2,3 kunnen maken. Driver update zit er vooralsnog dus even niet in.


Edited by Erik Slagter, 29 August 2014 - 17:36.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #410 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 August 2014 - 20:14

@Erik don't shoot the messenger ;)

Edited by 40H3X, 29 August 2014 - 20:16.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #411 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 August 2014 - 21:31

Haha was niet negatief bedoeld hoor, alleen even een mededeling, zodat we niet al te enthousiast worden met een dode mus ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #412 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 20 December 2014 - 19:49

Als ik het goed begrijp, worden de drivers nu up-to-date, door de ondersteuning van de bsp layer van Open PLi door vu+.

of zie ik dat verkeerd?


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: NIeuwe drivers VU+ #413 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 20 December 2014 - 22:14

correct


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NIeuwe drivers VU+ #414 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 21 December 2014 - 10:27

Helemaal te gek, ben ik blij mee :)

Gelukkig is VU tot inkeer gekomen en zijn jullie weer nader tot elkaar gekomen ;)


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: NIeuwe drivers VU+ #415 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 21 December 2014 - 10:43

Helemaal te gek, ben ik blij mee :)
Gelukkig is VU tot inkeer gekomen en zijn jullie weer nader tot elkaar gekomen ;)


Weer ?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NIeuwe drivers VU+ #416 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 11:28

Echt soms snap ik geen ene moer van,van die replys die @Hemertje op sommigen geeft..

Bro "weer" omdat,"a" jullie vaak over VU praten met dat ze moeilijk doen over simpele dingen.En "b" zelfs ik als leek weet dat VU een stelletje Kowboys zijn die constant beweren alles beter te weten dan de rest.En als ze het mis hebben,dan geven ze dat niet toe.


Edit:En op de Downloadsite zie je dan een van die dingen:Plots staan daar de images van de Solo se en de Zero.Echt alsof ze daar altijd hebben gestaan....

Edited by dirkjan73, 21 December 2014 - 11:31.


Re: NIeuwe drivers VU+ #417 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2014 - 12:57

Die zijn een logisch gevolg van de implementatie van de BSP. Dit zijn nieuwe boxen, waarvoor we voorheen geen image konden bouwen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NIeuwe drivers VU+ #418 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 21 December 2014 - 14:08

Wat hemertje denk ik bedoelt, is dat er geen sprake is van dat wij (OpenPLi vs. VU+) "weer" tot elkaar zijn gekomen. Er is een jarenlang moeizaam proces geweest wat uiteindelijk dan toch in de BSP heeft geresulteerd.


Edited by Erik Slagter, 21 December 2014 - 14:09.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #419 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 December 2014 - 14:30

Om het dossier compleet te houden:

 

20140925(duo2, solo2, solose)
- Fix HDMI problem in some AV receivers
- Fix WOL problem(duo2)
- Fix AGC/SNR display(SSH108)
- Fix misc bugs.

 

20141021
- Support 1080 Framebuffer(duo/solo need kernel update)
- Support Dual DVB-T2/C Tuner(uno, ultimo, duo2)
- Support 4 vtuners(solose, vtuner is mutually exclusive with transcoding)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #420 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 21 December 2014 - 19:22

Weet niet precies wat en waarvoor BSP staat, maar na een update vanmorgen prima beeld en geen afwijkingen geconstateerd.

 

Maar helaas, na overschakelen naar een radiostream (NPO-radio2) zie ik een radertje links bovenin.

Het is geen crash omdat ik na 3x toe een reboot van realtimeTV in opname ben geschakeld naar NPO-radio2 en iedere keer kwamen het radertje.

Snel in m'n VU+Duo2 gekeken, maar zag geen crashlog.

 

Inmiddels weer terug naar de situatie van enkele dagen terug.





Also tagged with one or more of these keywords: drivers, vu+, solo2, solo, duo2

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users