Jump to content


Photo

xp1000 en openpli 4.0


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

Re: xp1000 en openpli 4.0 #41 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 August 2013 - 16:05

ja, zonder libcrypto start oscam op: http://openpli.org/f...ndpost&p=367392

Ik verwacht dat er wel een update komt in de Simplebuild script in de toekomst.


Edited by Jan Gruuthuse, 19 August 2013 - 16:07.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: xp1000 en openpli 4.0 #42 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 19 August 2013 - 16:38

opkg list |grep libcrypto
libcrypto-compat - 0.9.7-r4 - libcrypto-compat version 0.9.7-r4 Compatibility for packages that link to libcrypto or libssl 0.9.7
libcrypto-compat-dev - 0.9.7-r4 - libcrypto-compat version 0.9.7-r4 - Development files compatibility for packages that link to libcrypto or libssl 0.9.7 This package contains libcrypto1.0.0 - 1.0.1e-r15.0 - Secure Socket Layer Secure Socket Layer (SSL) binary and related

Bestaat er een libcrypto-compat voor 0.9.8? Voorlopig bouw ik zonder libcrypto (lan sharing, not wan

Libcrypto heeft niets te maken met sharing wan of lan.

 

Compileer je oscam zonder ssl (support)dan speelt het absoluut geen rol welke libcrypto je gebruikt. Maar er moet er wel een aanwezig zijn. Ofwel gebruik je de oscam interal libcrypto files deze komen automatisch als je oscam zonder libcrypto compileerd (dan zijn ze statisch aanwezig in de binary en deze files zijn uit de oscam source). Compileer je zonder iets te geven gaat automatisch de libcrypto van je pc waarop je compileerd gebruikt wordt (dynamische link) of deze van de target in je crosscompile tools eveneens dynamisch gelinkt naar de libs in je cross compile tools. Is nu de versie van libcrypto in je compile tools verschillend dan deze die op je box zelf zijn heb je een probleem. Nu is er in je crosscompile tools geen libcrypto aanwezig dan gebruikt oscam de internal crypto files en zijn de benodigde libs statisch in de binary. Is libcrypto (en de dev files ervoor aanwezig in je crosscompile toolchain) gaat er standaard een dynamische link naar de libcrypto aanwezig zijn.

 

Met ssl wordt het dan wel weer belangrijk , daar je de libcrypto dient te gebruiken die openssl ook gebruikt. En ja voor een bv dm8000 is dat nu 0.9.8. omdat daar libcrypto en openssl die versie hebben.

Heb je een verder geevolueerde versie bv 1.0.1 dan dient oscam met de betreffende dev files 1.0.1 en de dynamische link ernaar gecompileerd te worden. Deze libs(niet de dev files) dienen dan ook op je box te staan. Voor libcrypto en ssl dien je een exacte match in versie te hebben indien je dynamische links gebruikt. Dus als je box of image standaard openssl 1.0.1 en libcrypto 1.0.1 gebruikt dienen je crosscompile toolchain dezelfde versie te hebben (zonder ssl gaat het ook zolang in je toocchain uiteraard geen ssl en libcrypto aanwezig is). Wil je ssl wat bv nodig is om oscam via https te benaderen. Dienen je toochain excact dezelfde ssl en licrypto versie te hebben als je box met de dev files dan ook . De dev file vind je nomaal gespoken in de compile target sectie van je toolchain onder /usr/include directory. De libcrypto library's normaal onder /lib  en de ssl library's onder /usr/lib. Deze laatste twee durven al eens verschillend te zijn in functie van gebruikt image en of box.



Re: xp1000 en openpli 4.0 #43 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 August 2013 - 16:38

Sorry Jan, overheen gelezen ;)

 

Heb net de boel omgezet van openpli3 naar 4.

Alles wat ik gebruik werkt tot nu toe.

 

Maar het wordt ondertussen wel tijd dat openpli een recentere oscam trunk version compileert


Edited by theparasol, 19 August 2013 - 16:38.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: xp1000 en openpli 4.0 #44 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 19 August 2013 - 16:54

Sorry Jan, overheen gelezen ;)

 

Heb net de boel omgezet van openpli3 naar 4.

Alles wat ik gebruik werkt tot nu toe.

 

Maar het wordt ondertussen wel tijd dat openpli een recentere oscam trunk version compileert

 

Dat laatste heb je wel degelijk gelijk , maar doe geen moeite daar dit niet de will is van het pli team . Ongetwijfeld ..... hebben ze een zéér goede reden die ze niet openbaar willen maken  :P

 

Maar deze is niet wat ze officieel beweren. Lees een der laatste antwoorden op

 

http://openpli.org/f...udebian/page-16


Edited by christophecvr, 19 August 2013 - 16:54.


Re: xp1000 en openpli 4.0 #45 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 August 2013 - 17:10

Libcrypto heeft niets te maken met sharing wan of lan.

Dank je dat je dit toch probeert duidelijk te maken aan een eenvoudig gebruiker. Met simplebuild script kan ik net uit de voeten om oscam light te maken. Daar heb ik de keuze om met of zonder libcrypto te bouwen en wist dat het samen gaat met de openssl om te https naar je computer, doe je toch meestal vanuit de wan. Dus verkeerde vereenvoudiging van mijn kant. Hier draait oscam weer op Openpli 4.0, gebouwd met simplebuild met libcrypto mits die kleine aanpassing van die link.
Scripts aanpassen of toolchains wijzigen brengt me meer in de problemen dan dat ik er voordeel uithaal, als gebruiker. Graag bezorg ik feedback als het niet lukt. Bouwen zonder scripts lukt me niet, Daar houdt het dan ook op voor mij.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: xp1000 en openpli 4.0 #46 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 August 2013 - 17:11

Laten we de oscam discussie maar staken. Het openpli board kreeg en masse visite van diverse wan sharing lieden die het engels niet eens machtig waren.

Sommigen nogal grof gebekt. En laten we eerlijk zijn, het ging in het laatst alleen nog maar over de antics maatregels van de M7 groep en allerlei theorieën hoe die

geimplementeerd zou zijn in een poging om daar een goede fix voor te verzinnen.

Oscam support hoort op streamboard thuis, dit is development forum voor openpli.

 

Maar goed, ik hoop nog steeds ooit goede internal reader support in te bouwen in oscam. Voor dreamboxen is dat nu super voor elkaar maar met bv de ET-9500 box bijvoorbeeld gaan de irdeto kaarten niet ok, met CCcam wel.

 

Ik wacht nog steeds op info hoe die internal readers van ET, Vu en XP nu feitelijk ingesteld moeten worden. Maar die troep is allemaal NDA broadcom.

Te gek voor woorden, een simpele API of whitepaper zou al volstaan. Het hopen is op een coder met NDA die uit de boot klapt en ff een en ander per PM aanlevert.

Wat ik wel weet is dat coders die achter CCcam zitten die info schijnbaar wel hebben. Doodzonde dat het op die NDA spaak loopt maar het is niet anders.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: xp1000 en openpli 4.0 #47 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 August 2013 - 17:33

@ theparasol, zo eventjes tussendoor. Weet je dat de root van openpli op xp1000 vanaf het netwerk volledig open staat? Ondanks dat root met passwd beveiligd is? Je alles op deze toegang kan doen wat je wil? SoftPerfect Network Scanner onder windows, Ip adres van xp1000 scannen, op root klikken. zie screenshot

Attached Files


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: xp1000 en openpli 4.0 #48 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 19 August 2013 - 17:41

@ theparasol, zo eventjes tussendoor. Weet je dat de root van openpli op xp1000 vanaf het netwerk volledig open staat? Ondanks dat root met passwd beveiligd is? Je alles op deze toegang kan doen wat je wil? SoftPerfect Network Scanner onder windows, Ip adres van xp1000 scannen, op root klikken. zie screenshot

Ja dat weet ik en dat is de smb server (samba) die volledig open staat en dan nog standaard is geïnstalleerd op elke settopbox. En ja op elke box werk je als superuser (root) . Zo is ook de telnet poort volledig open, dit is altijd geweest. De ftp tot versie pli3 (ftp gaat niet meer op pli4 zolang er geen paswoord is ingesteld). Vandaar uw box achter goede router firewall is nodig. Dit heeft op zich niets te maken met pli zelf , daar kan pli niets aan veranderen. Heeft echter te maken met drivers van tuner en chips op box zelf en deze komen van hardware maker.



Re: xp1000 en openpli 4.0 #49 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 19 August 2013 - 17:48

Mooi om weten. Kan dus niets aan gedaan worden van onze kant, buiten het volledig blokkeren op externe firewall van het gebruikte IP.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: xp1000 en openpli 4.0 #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,772 posts

+1,742
Excellent

Posted 19 August 2013 - 18:52

Een STB is ook niet gemaakt om bloot op het internet te hangen, en als je LAN dusdanig onveilig is dat de password beveiliging onvoldoende is, dan denk ik dat je een ander probleem hebt... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xp1000 en openpli 4.0 #51 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 August 2013 - 21:16

Precies wanwizard, het is zelfs superhandig vind ik:

Dat ge-eikel met wachtwoorden voor toegang op het lan. Nergens voor nodig. Ik ben ook van mening dat je het lan moet afschermen van het wan.

Maar dat hoeft niet op elk individueel apparaat.

Maar goed, wie komen er in de problemen? Gasten die default server op hun router instellen naar hun box. Tja, dan ga je nat.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: xp1000 en openpli 4.0 #52 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 20 August 2013 - 19:31

Vandaag een nieuwe xp1000 willen installeren met openpli 4.0, is het normaal dat tijdens de installatie ik geloof na de taal instellingen, dat de box dan uitschakeld? Heb even gewacht maar dan met de hand maar weer aangezet.

De downloads klopte ook niet veel van, cccam was wel te downloaden, Mgcamd niet, de rest heb ik maar niet meer getest, en terug gegaan naar openpli 3.0


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: xp1000 en openpli 4.0 #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,772 posts

+1,742
Excellent

Posted 20 August 2013 - 19:52

Mgcamd is niet beschikbaar omdat deze te oud is. De binary wil niet werken met de recentere OS versie in OpenPLi 4. Daar wordt nog naar gekeken.

 

Voor de rest zou het allemaal wel ok moeten zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xp1000 en openpli 4.0 #54 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 20 August 2013 - 22:29

geloof na de taal instellingen, dat de box dan uitschakeld? Heb even gewacht maar dan met de hand maar weer aangezet.

 

Deed mijn XP hier ook, alleen ik heb wat meer geduld gehad want de box startte uit zichzelf na enige tijd weer op.

Nu weet ik niet wat er precies gebeurt maar ik meen dat er wat per script goed gezet wordt en dan een reboot wordt geinitieerd.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: xp1000 en openpli 4.0 #55 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2013 - 06:25

geloof na de taal instellingen, dat de box dan uitschakeld? Heb even gewacht maar dan met de hand maar weer aangezet.

 

Deed mijn XP hier ook, alleen ik heb wat meer geduld gehad want de box startte uit zichzelf na enige tijd weer op.

Nu weet ik niet wat er precies gebeurt maar ik meen dat er wat per script goed gezet wordt en dan een reboot wordt geinitieerd.

Ik denk dat ik verwend ben door mijn duo², daar heb je geen tijd voor om even koffie te gaan drinken tijdens rebooten ;)


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: xp1000 en openpli 4.0 #56 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 August 2013 - 09:59

Het prijsverschil heb ik liever op de spaarrekening ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: xp1000 en openpli 4.0 #57 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 21 August 2013 - 10:46

Het prijsverschil heb ik liever op de spaarrekening ;)

daar kan je heel wat kopjes koffie voor drinken ;)

Re: xp1000 en openpli 4.0 #58 antonio45

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2013 - 12:25

pli 4.0 geinstaleerd en kan niet in mijn xp100maxdigital vraag wachtwoord en usernaam  heb root en root gedaan heb root en dreambox gedaan en heb dreambox en root gedaan geraak niet in met dcc en dreambox edit wie kan mij helpen



Re: xp1000 en openpli 4.0 #59 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 21 August 2013 - 12:28

met pli4 moet je een paswoord instellen. ;)

 

Attached File  hoe nieuw paswoord instellen.pdf   2.62KB   55 downloads

 

grtz Philip

 


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: xp1000 en openpli 4.0 #60 antonio45

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2013 - 12:47

bedankt gelukt

 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users