Jump to content


Photo

[ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500)


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 13:10

Beste forum -leden,

 

 

Ik loop al een tijdje met een idee waar ik maar weinig over kan vinden op het wereld wijde web.

 

Mijn idee is om tv -zenders van mijn DM500HD (woonkamer) te streamen naar mijn Samsung SmartTV. (slaapkamer)

 

Dit is namelijk gewoon mogelijk op een PC met behulp van OpenWebif. Jullie allemaal wel bekent denk ik ;-)
En ook op een mobiel apparaat zoals een telefoon of tablet is het met een gratis app'tje een fluitje van een cent om he bouquet's te openen, een zender te kiezen en tv te kijken.

 

Maar met een apparaat dat gemaakt is om tv op te kijken is dit enorm lastig. Althans ik heb geen Samsung of developers app kunnen vinden die dit mogelijk maakt.

Wat ik inmiddels begrijp is dat er op de Dreambox een DLNA/UPnP server plugin moet draaien om ervoor te zorgen dat de SmartTV uberhaubt je Dreambox ziet in het netwerk.

Inmiddels heb ik dit voor elkaar geregen door uit de plugin feed, de Ushare plugin te installeren. Er verschijnt nu in de Samsung build-in AllShare app (onder video's) een extra mogelijkheid genaamd Ushare:1

Het zou te makkelijk zijn dat hiermee mijn doel bereikt is. Dus als ik voor Ushare:1 kies dan krijg ik de melding: Verzoek kan niet worden voltooid. MEDIA PLAY keert terug naar hoofdscherm.

De twee apparaten zien elkaar dus wel maar Samsung snapt de content niet die wordt aangeboden. Is mijn verwachting.


Zijn er leden die hier ervaring mee hebben. Zit ik misschien helemaal op een verkeerd spoor of wil ik het onmogelijke?


Ik hoor graag wat jullie ideeën en/of suggesties zijn.

 

 

Attached Files



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2013 - 13:12

DLNA werkt heel anders dan enigma streaming. DLNA werkt met rtp, enigma met transport stream over http.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #3 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 16 October 2013 - 13:22

goedkope box bijkopen bv: XP1000 dan kan je doen wat je wil. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #4 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 13:25

Bedankt voor je reactie Erik.

 

Ok. Ik heb bijvoorbeeld ook geprobeerd om (misschien te simpel gedacht hoor) de build-in webbrowser van Samsung te openen en dan naar mijn Dreambox te gaan (IP adres) om vervolgens in de OpenWebif een stream te openen. Maar dan krijg ik de melding dat er niet gedownload kan worden.

 

Op de PC gebruik ik bijvoobeeld VLC om de stream af te spelen. Helaas heb ik ook nog geen VLC app voor de Samsung SmartTV gevonden. Of iets wat er op lijkt.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2013 - 13:27

Ja dat is een bekend probleem.

 

Al dit soort apparaat zijn meestal prima in staat qua hardware om een transport stream af te spelen, alleen zodra het over http wordt aangeboden, wordt het niet herkend. Je krijgt dan inderdaad ook van die flauwekul dat ze willen gaan downloaden. Dat is bijvoorbeeld ook als je dat probeert met de browser van android, terwijl android ook prima transport streams kan afspelen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #6 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 13:34

Ja dat is een bekend probleem.

 

Al dit soort apparaat zijn meestal prima in staat qua hardware om een transport stream af te spelen, alleen zodra het over http wordt aangeboden, wordt het niet herkend. Je krijgt dan inderdaad ook van die flauwekul dat ze willen gaan downloaden. Dat is bijvoorbeeld ook als je dat probeert met de browser van android, terwijl android ook prima transport streams kan afspelen.



Het zal ons ook nooit eens makkelijk gemaakt worden ;-)


Hier een filmpje van een Duits lezende persoon die het voor elkaar heeft gekregen met een LG SmartTV en MediaTomb. Let wel: hij heeft de MediaTomb app op zijn TV. Ik heb heb nog geen MediaTomb voor Samsung kunnen vinden of een alternatief. Ben er uiteraard mee bezig.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #7 Fritsjof

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 13:36

Mooi topic, ben met hetzelfde bezig.

 

Wat je dus zoekt is:

 

1. Een plugin voor de Samsung browser die de transportstream opent ipv downloadt (net als op je PC bijvoorbeeld VLC player)

of:

2. Een manier om tegen AllsharePlay op de smartTV te zeggen: deze bron (uShare) openen als transportstream (ik kan niet vinden hoe ik AllsharePlay kan aanpassen, het is een vrij 'domme' plugin).

of:

3. Een MediaTomb-variant voor Samsung die snapt wat de transportstream is

of:

4. Anders...

 

Het is vreemd dat er zo veel streaming apps zijn voor de Samsung Smarthub (Netflix, NPO uitzendinggemist, etc.) en niks dat je een custom stream laat openen.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2013 - 13:49

ushare is ook DLNA.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #9 DoeEensGek

  • Senior Member
  • 287 posts

+48
Good

Posted 16 October 2013 - 13:55

Kan je geen m3u bestanden openen vanaf een usb stick?

Dan kan je die binnenharken via de webif en dan eens testen.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #10 Fritsjof

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 14:03

Ik lees dat AllSharePlay niet installeerbaar is op Linux (wel Windows) dus dat je dan MediaTomb gebruikt (zie hier hoe dat werkt: http://www.bigfatost...0-lcd-ln40d550/)

Deze persoon heeft een Samsung smart TV met AllSharePlay en voedt deze TV media via de MediaTomb server op zijn Linux PC.

 

Als je een package kunt vinden voor het installeren van MediaTomb op je OpenPli Dreambox dan ben je in ieder geval een stap verder, gezien het feit dat MediaTomb server (Dreambox) -> MediaTomb client (LG smartTV) werkt.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #11 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2013 - 14:39

Mooi topic, ben met hetzelfde bezig.

 

Wat je dus zoekt is:

 

1. Een plugin voor de Samsung browser die de transportstream opent ipv downloadt (net als op je PC bijvoorbeeld VLC player)

of:

2. Een manier om tegen AllsharePlay op de smartTV te zeggen: deze bron (uShare) openen als transportstream (ik kan niet vinden hoe ik AllsharePlay kan aanpassen, het is een vrij 'domme' plugin).

of:

3. Een MediaTomb-variant voor Samsung die snapt wat de transportstream is

of:

4. Anders...

 

Het is vreemd dat er zo veel streaming apps zijn voor de Samsung Smarthub (Netflix, NPO uitzendinggemist, etc.) en niks dat je een custom stream laat openen.

 

Met hetzelfde bezig. Great minds think alike ;-)

 

Maar ik kan op 3 punten antwoorden met "klopt".

Het is idd erg vreemd dat we al generaties SmartTV's hebben maar de ontwikkeling van de app zo ontzettend achter blijft. Ik heb via een website (weet niet of ik die mag noemen hier) een app gedownload voor uitzendiggemist. Deze app werkt echt zeer goed en is beter in mijn ogen dan de officiële. Alleen al omdat alle omroepen (NPO, RTL XL, NET5 en Veronica) in een app zitten. En je kan veel meer afleveringen (terug)kijken dan dan de originele app's. OK. weer on topic.

 

 

ushare is ook DLNA.

 

Ja, daarom was ik hier ook terechtgekomen. Zoek ik in de verkeerde hoek. Zal het me nooit lukken via DLNA omdat het om een transport stream gaat via http?

 

Kan je geen m3u bestanden openen vanaf een usb stick?

Dan kan je die binnenharken via de webif en dan eens testen.


Hier heb ik ook aan zitten denken maar viel toen terug op de gebruikelijke manieren op de mobiele apparaten en heb besloten dat dit wel erg omslachtig is.

 

Ik lees dat AllSharePlay niet installeerbaar is op Linux (wel Windows) dus dat je dan MediaTomb gebruikt (zie hier hoe dat werkt: http://www.bigfatost...0-lcd-ln40d550/)

Deze persoon heeft een Samsung smart TV met AllSharePlay en voedt deze TV media via de MediaTomb server op zijn Linux PC.

 

Als je een package kunt vinden voor het installeren van MediaTomb op je OpenPli Dreambox dan ben je in ieder geval een stap verder, gezien het feit dat MediaTomb server (Dreambox) -> MediaTomb client (LG smartTV) werkt.

 

Ah nice! Opzoek dus naar een Mediatomb plugin voor enigma (Dreambox) Thanx voor de imput Fritsjof.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 October 2013 - 22:13

En de plugin TunerServer: die maakt toch ook mooie m3u-tjes die je via Ethernet kunt binnehalen?

Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #13 Fritsjof

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2013 - 14:13

En de plugin TunerServer: die maakt toch ook mooie m3u-tjes die je via Ethernet kunt binnehalen?

Da's een optie, nu nog een plugin vinden voor de smartTV die de m3u-bestanden niet tracht te downloaden maar ze opent.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #14 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2013 - 16:23

En de plugin TunerServer: die maakt toch ook mooie m3u-tjes die je via Ethernet kunt binnehalen?

 

Zelf nog niet gehoord van het bestaan van deze plugin maar ik zal hem is opzoeken in de feed.

Het mooiste zou natuurlijk zijn al er een VLC app is voor Samsung SmartTV. Of beter, een app zoals die ook bestaan voor mobiele apparaten die draaien op iOS, Win8 of Android.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #15 Fritsjof

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2013 - 15:10

Heb je al wat werkend, Manolo?



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #16 Manolo008

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 26 January 2014 - 22:38

Terug van weggeweest... Ben op een ander forum 'verder' gegaan. Hier een link naar het desbetreffende topic: http://www.sat4all.c...smart-tv/page-4

 

Misschien dat we er samen uit kunnen komen.



Re: [ENIGMA2] Tv -zenders (DM500HD) streamen naar SmartTV (Samsung UE40ES5500) #17 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,472 posts

+118
Excellent

Posted 27 January 2014 - 08:11

Graag je oplossing hier plaatsen zodat gebruikers niet hoeven te wisselen van forum

on the Glassfibre 1GB DVB-C...



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users