Jump to content


Photo

Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD


  • Please log in to reply
216 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 4 March 2014 - 13:52

De ondertitels TT p.888 op één HD, Canvas HD en VTM HD lopen correct wanneer er rechtstreeks naar gekeken wordt.  (het effect doet zich ook voor op Vier, Vijf, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD)

 

 

Bij een opname echter lopen deze voor het beeld.  En deze zijn niet te corrigeren met de OpenPli weergave.   Geen effect.

 

Echter wanneer je deze ondertitles met de teletekst plugin weergeeft, zijn deze wel goed te zetten.  Ongeveer 5 á 6 seconden.  Het nadeel van deze manier is dat de ondertitels er niet uitzien.

 

Als gehoorgestoorde, vind ik dit ramp.

Bij de VRT, VTM en Vier vind ik geen gehoor.  Want daar zien ze helemaal niet graag dat ik iets opneem (en naderhand de reclame doorspoel)

 

Bij TVV, krijg ik als enige reactie dat ik mijn ontvanger moet resetten.  En dat bij hun alles goed staat.

 

Is er iets dat OpenPli hier kan aan doen?  Ik zou het erg op prijs stellen.

 

Willy

 

PS: Ik heb een opname (s) die als voorbeeld kunnen dienen.

 

 

 

 

 


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,459 posts

+693
Excellent

Posted 4 March 2014 - 14:07

Onder waar je de ondertitels kunt keizen vind je een blauwe toets... daar is de timing bij het afstellen van opnames bij te stellen.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #3 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 4 March 2014 - 14:28

Onder waar je de ondertitels kunt keizen vind je een blauwe toets... daar is de timing bij het afstellen van opnames bij te stellen.

 

Ja, die weet ik staan, en dat werkt niet bij deze ondertitels.

 

Het lijkt erop dat iemand er iets opgevonden heeft om opnames te verklooien.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #4 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 4 March 2014 - 15:40

Als voorbeeld heb ik een 6 minuten geknipt uit een opname van vorige week.

Scheire en de Schepping.

 

Rechstreeks waren de ondertiles perfect.

 

In de opname:

Met de tuxbox TT komen ze te vroeg.  Ze kunnen wel gesynched worden door ze 14 seconden te vertragen

Met de OpenPli ondertitles tool zijn ze niet te syncen.  Geen effect.

 

De file kan  hier gevonden worden

 

Willy


Edited by doglover, 4 March 2014 - 15:54.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2014 - 21:54

Het is inderdaad een ramp op die zenders en corrigeren werkt inderdaad niet. Je moet nu de tekst van zo'n 6 seconden geleden onthouden en in gedachten bij de film plaatsen. Je weet wel steeds van te voren wat er gaat gebeuren. Ik zal eens zien of de SD-versies van deze zenders beter werk afleveren. Dan maar een beetje minder beeld. PS: Ik ben dan wel niet gehoor gestoord, maar ik gebruik ondertitels heel veel. Maar zo wordt je er wel gestoord van.....

Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #6 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 5 March 2014 - 10:22

Verdere vaststellingen:

 

1.  Soms worden de TT ondertitles in opnames wel goed weergegeven.  Ook van opnames van de één HD, Canvas HD, Vier en VTM HD.  Trouwens bij opnames van de BBC staan de ondertitles praktisch altijd goed.  Het is hier een uitzondering dat er eens een fout voorkomt.

 

2.  De ondertitels staan goed wanneer je rechtstreeks kijkt.  Een opname is gewoon het dumpen van de transportstream op de harde schijf.  (na decodering).

Zit er dan geen foutje in de software die een opname afspeelt?  Of zit het foutje in de decodering?  Hoewel bij rechtstreeks kijken wordt er ook gedecodeerd en hier gaat het wel goed. (meestal).

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 March 2014 - 11:03

Op alle Engelse zenders gaat het (vrijwel) altijd goed.

Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,858 posts

+1,747
Excellent

Posted 5 March 2014 - 11:40

Probleem is dat de timing informatie ontbreekt.

 

Bij "live" kijken wordt dat opgevangen door ze simpelweg te tonen op het moment dat ze binnen komen, en daar kun je met delay een beetje mee schuiven. Bij het terugspelen van een opname kan dat niet, je hebt immers alles al, er is geen sprake van "binnenkomen". En dus wordt het een puinhoop, want er is geen enkele informatie waaruit de (min of meer) correcte timing van kan worden afgeleid.

 

Oorzaak is de provider die er een puinhoop van maakt. Geen idee of dat M7 is, of dat het signaal inclusief TT (zonder timestamps) wordt aangeleverd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #9 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 5 March 2014 - 16:53

Probleem is dat de timing informatie ontbreekt.

 

Maar waarom speelt deze testfile - zie boven (en andere) dan op VLC op een PC perfect af met ondertitels.

 

Het lijkt erop dat bij het afspelen van opnames op onze boxen er toch iets niet helemaal goed is in de box software.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,858 posts

+1,747
Excellent

Posted 5 March 2014 - 23:14

Ik heb 'm net gedownload en af laten spelen in VLC, maar wat ik ook doe: geen ondertitels.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,459 posts

+693
Excellent

Posted 6 March 2014 - 07:32

In vlc speelt het perfect af omdat in de e2 boxen ook nog een hardware buffer zit... En vervolgens is het niet meer te syncen..

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #12 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 6 March 2014 - 07:44

Ik heb 'm net gedownload en af laten spelen in VLC, maar wat ik ook doe: geen ondertitels.

 

Ik heb 2 PC's.  Op de ene waarmee ik het normaal probeer stat versie 2.0.2 Twoflower.  En hiermee worden ondertitles getoond.

Op de andere PC staat versie 2.1.2 Rincewind.  En idd geen ondertitles op deze versie.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,858 posts

+1,747
Excellent

Posted 6 March 2014 - 08:34

Mijn VLC is "2.1.4 Rincewind". Op Linux.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #14 u0005

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 6 March 2014 - 11:14

@doglover

 

Het is mij niet helemaal duidelijk of je een oplossing zoekt binnen de Openpli omgeving of dat je een oplossing zoekt deze opnames met ondertitels te bekijken.

 

Mij is het in drie etappes binnen 3 minuten gelukt jouw opname met ondertitels zowel op de Dreambox als op de PC te bekijken.

 

1. Extract TXT ondertitels (Freeware: ProjectX 0.91.0.04)

2. Conversie van .ts naar MKV (VideoRedo d.i. geen Freeware maar hiervoor is mogelijk ook een progje te vinden)

3. Synchronisatie van de ondertitels.(Freeware: Verbeteren srt files Ver.4.21) 

 

Gr



Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #15 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 6 March 2014 - 12:08

@u0005:

 

Het procede door U beschreven ken ik.  MKVmerge kan ook ts files rechstreeks omzetten naar mkv.  En een srt file er bij zetten.

 

 

Ik zoek dan ook een meer definitieve oplossing.  bv. van OpenPli

 

De tuxbox TT kan de ondertitles wel goed zetten, al zijn ze ook niet gesynced.   Terwijl de PLi uititlity er niets van bakt.

Hier is dan toch iets niet goed.

 

Tenminste één versie van VLC geeft ze wel goed weer.  Ook al een indicatie dat ergens iets vergeten is.

 

Dat de ondertitles bij CD en TVV niet helemaal gelijk zijn aan bv. de Britse is ook wel duidelijk.  Omdat deze vrijwel altijd goed staan.

 

Volgens mij is hier een verschil dat niet in de bewerking mee genomen wordt.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #16 Sat2Freak

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 6 March 2014 - 21:04

Feit is : Het liep goed tot midden december.  Toen is CD / TVV er terug in geslaagd de boel te verkloten.   Ik neem dagelijks programma's op van de VRT zenders, die ik dan uitlees via DVR-Studio HD.

Midden december kreeg ik plots de melding "Time Stamps in one or more audio, videotex or sub-title tracks deviate"

Dit heeft uitsluitend te maken met de teletekst pagina's, waarvan er geen correcte tijden worden meegezonden...

Ik heb dit gemeld aan TV Vlaanderen, maar de personen die de mails behandelen, hebben hier duidelijk geen kaas van gegeten.

Hopen dat ze het ooit weer eens fixen - of en masse mailen.  (Als iemand alleen dit doet, is de oorzaak altijd bij de klager - nooit bij hen...)



Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #17 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 11 March 2014 - 08:42

Sinds afgelopen weekend is het helemaal huilen met de pet op.

Op zowel Eén HD, Eén SD, Canvas HD, Canvas SD en Vier (De andere Vlaamse zenders niet getest) zijn in de opnames de TT ondertitels niet meer goed te zetten.

 

Het lijkt erop dat TVV/CDS nu alles op dezelfde (foute) settings staan heeft.

 

Ik wordt er wanhopig door.

 

Ben dus nu maar begonnen de opnames van deze zenders naar MKV om te zetten, en hierin manueel de ondertitles (na extractie tot srt) goed te zetten.

 

Willy

 

PS: heb dit reeds gemeld aan TVV en CDS.

Antwoord TVV: Je moet jouw box herintialiseren

Anntwoord CDS: dit zijn geen zenders van ons.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #18 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,053 posts

+642
Excellent

Posted 11 March 2014 - 16:17

Ook Nederland 2 (of moet ik nu zeggen NPO 2) leid aan dezelfde ziekte.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #19 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 March 2014 - 17:02

Als je b.v. Canvas-HD kijkt en je zet Canvas-SD in PiP, zie je dat het SD kanaal een aantal secondes voorloopt op het HD kanaal. Zou het daaraan liggen?

Re: Nog maar eens TT 888 ondertitels op één HD, Canvas HD en VTM HD #20 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 11 March 2014 - 17:44

Zelfs op Digitenne loopt de ondertitel voor als je een opname (in dit geval RTL4) weergeeft en ondertitelt via de teletekst browser pagina 888.

ondertitel je via de PLi ondertitel funktie dan werkt het perfect.

ook opnames van de BBC, ITV, Channel 4 en nog meer engelse zernders hebben dit probleem.

 

Aangezien digitenne en engelse zenders het zelfde probleem hebben kan je in niet de schuld bij TVV/CD neerleggen.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users