Jump to content


Photo

Newbie Flash Tutorial incl. CCam Cardsharing over LAN

DM800

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Tysson

  • Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 6 March 2009 - 00:57

Als ik het goed begrijp is het toegestaan mededelingen te doen over Cardsharing over je eigen LAN. Ik heb nog maar 2 weken een dreambox in bezit en ben dus een echte newbie. Ik heb vanavond een nieuwe image op mijn dreambox gezet en heb op newbie wijze een tutorial gemaakt.


PLI Image Flash op Dreambox 800HD
[list=1]
[*]Zorg dat de Dreambox op een netwerk met DHCP zit aangesloten met een internet verbinding
[*]Trek de stekker uit de dreambox en houd de power schakelaar ingedrukt en druk dan de dreambox weer aan.
[*]In het scherm verschijnt het IP adres
[*]Download de nieuwste Image van www.pli-images.org voor jouw type, pak deze uit en zet hem klaar op een locatie waar je hem weer terug kan vinden.
[*]Ga met de webbrowers van de PC naar het IP adres welke op de dreambox staat en laad de nieuwe image.
[*]Als hij op 100% staat moet de dreambox opnieuw worden gestart
[*]Ga door de wizard heen en zorg dat er een internet verbinding is, bij voorkeur een vast IP adres geven ivm de cardsharing
[*]Na de wizard te hebben afgerond ga naar Menu en Plugins en Downloads en dan naar software update. De nieuwste bestanden worden nu geladen
[*]Na een herstart ga je weer naar Plugin en Downloads en dan installeer je de Henksat Files voor ASTRA 19.2, ASTRA23.5 & ASTRA 28.2 (in mijn geval 3 LNB's)
[*]Download en installeer hierna de Softcam CCAM. Deze is nodig om de Canal Digitaal kanalen te bekijken. Na het installeren ga naar Menu\instellingen\softcam/ci. Klik bij softcam setup op ok. Kies nu met de pijl naar rechts en kies bij softcam “cccam” en bij cardserver “none”
[*]Ga nu naar menu, instellingen, zenders zoeken, tuner configuratie
Configuratie modus staat standaard op “niet aangesloten”. Ga met de pijl naar rechts en kies "eenvoudig".

Modus op “DiSCEqC A\B\C\D\.
Poort A: Astra 19,2E
Poort B: Astra 28,2E
Poort C: Astra 23,5E

Poort D: Willekeurig (LNB is in mijn geval niet aangesloten)

(poortinstelling afhankelijk van de configuratie van de LNB's op de schotel)

Hierna heb je beeld, mits je de Canal Digitaal kaart met de chip aan de voorzijde en naar beneden (op de kop) in het slot hebt gestoken


[*]Cardsharing over het LAN gaat als volgt:

Let op! Voor beide dreamboxen moeten eerst de bovenstaande stappen worden uitgevoerd.

Op beide dreamboxen de CCcam.cfg aanpassen in de map configuration\etc (configfiles\etc afhankelijk van het model).

In de CCcam.cfg van de server (waar dus de smartcard in zit):
F: user1 pass1 10

In de CCcam.cfg van de server client (waar dus geen smartcard in zit):
C: ip port user1 pass1

In mijn geval het volgende
DM800 ip: 10.0.0.10 (server)
DM600 ip: 10.0.0.11 (client)
=====

De enige regel op de DM800 in de CCcam.cfg file:
F: dm600 dm600 10

De enige regel op de DM600 in de CCcam.cfg file:
C: 10.0.0.10 12000 dm600 dm600


Ik heb voor de zekerheid na het opslaan van beide CCcam.cfg files een reboot gedaan.
Het werkt zonder problemen. Indien iemand nog suggesties heeft om het bovenstaande beter of sneller te doen,
dan houd ik mij aanbevolen.

Succes ermee,


Met vriendelijke groet,

Thijs Helmers
[/list]

Re: Newbie Flash Tutorial incl. CCam Cardsharing over LAN #2 Hoeba

  • Member
  • 42 posts

0
Neutral

Posted 22 March 2015 - 13:58

Dank je, had ik net nodig.


Groetjes, Hoeba

Re: Newbie Flash Tutorial incl. CCam Cardsharing over LAN #3 Bram55

  • Senior Member
  • 917 posts

+13
Neutral

Posted 23 March 2015 - 11:41

@Hoeba, die post is van 2009 en het zal niet meer werken schat ik zo in.

Re: Newbie Flash Tutorial incl. CCam Cardsharing over LAN #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 March 2015 - 11:43

En waarom niet ?

 

Zelf zou ik nu voor OScam gaan maar bovenstaande zou nog gewoon moeten werken.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Newbie Flash Tutorial incl. CCam Cardsharing over LAN #5 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 25 March 2015 - 19:19

Als ik het goed begrijp is het toegestaan mededelingen te doen over Cardsharing over je eigen LAN. Ik heb nog maar 2 weken een dreambox in bezit en ben dus een echte newbie. Ik heb vanavond een nieuwe image op mijn dreambox gezet en heb op newbie wijze een tutorial gemaakt.


PLI Image Flash op Dreambox 800HD

  • Zorg dat de Dreambox op een netwerk met DHCP zit aangesloten met een internet verbinding
  • Trek de stekker uit de dreambox en houd de power schakelaar ingedrukt en druk dan de dreambox weer aan.
  • In het scherm verschijnt het IP adres
  • Download de nieuwste Image van www.pli-images.org voor jouw type, pak deze uit en zet hem klaar op een locatie waar je hem weer terug kan vinden.
  • Ga met de webbrowers van de PC naar het IP adres welke op de dreambox staat en laad de nieuwe image.
  • Als hij op 100% staat moet de dreambox opnieuw worden gestart
  • Ga door de wizard heen en zorg dat er een internet verbinding is, bij voorkeur een vast IP adres geven ivm de cardsharing
  • Na de wizard te hebben afgerond ga naar Menu en Plugins en Downloads en dan naar software update. De nieuwste bestanden worden nu geladen
  • Na een herstart ga je weer naar Plugin en Downloads en dan installeer je de Henksat Files voor ASTRA 19.2, ASTRA23.5 & ASTRA 28.2 (in mijn geval 3 LNB's)
  • Download en installeer hierna de Softcam CCAM. Deze is nodig om de Canal Digitaal kanalen te bekijken. Na het installeren ga naar Menu\instellingen\softcam/ci. Klik bij softcam setup op ok. Kies nu met de pijl naar rechts en kies bij softcam “cccam” en bij cardserver “none”
  • Ga nu naar menu, instellingen, zenders zoeken, tuner configuratie
    Configuratie modus staat standaard op “niet aangesloten”. Ga met de pijl naar rechts en kies "eenvoudig".

    Modus op “DiSCEqC A\B\C\D\.
    Poort A: Astra 19,2E
    Poort B: Astra 28,2E
    Poort C: Astra 23,5E

    Poort D: Willekeurig (LNB is in mijn geval niet aangesloten)

    (poortinstelling afhankelijk van de configuratie van de LNB's op de schotel)

    Hierna heb je beeld, mits je de Canal Digitaal kaart met de chip aan de voorzijde en naar beneden (op de kop) in het slot hebt gestoken

     
  • Cardsharing over het LAN gaat als volgt:

    Let op! Voor beide dreamboxen moeten eerst de bovenstaande stappen worden uitgevoerd.

    Op beide dreamboxen de CCcam.cfg aanpassen in de map configuration\etc (configfiles\etc afhankelijk van het model).


    In de CCcam.cfg van de server (waar dus de smartcard in zit):
    F: user1 pass1 10

    In de CCcam.cfg van de server client (waar dus geen smartcard in zit):
    C: ip port user1 pass1


    In mijn geval het volgende
    DM800 ip: 10.0.0.10 (server)
    DM600 ip: 10.0.0.11 (client)
    =====

    De enige regel op de DM800 in de CCcam.cfg file:
    F: dm600 dm600 10

    De enige regel op de DM600 in de CCcam.cfg file:
    C: 10.0.0.10 12000 dm600 dm600



    Ik heb voor de zekerheid na het opslaan van beide CCcam.cfg files een reboot gedaan.
    Het werkt zonder problemen. Indien iemand nog suggesties heeft om het bovenstaande beter of sneller te doen,
    dan houd ik mij aanbevolen.

    Succes ermee,


    Met vriendelijke groet,

    Thijs Helmers

Wat een vaag verhaal zeg. Stekker eruit en op aan drukken??

Op het scherm verschijnt IP adres download? of hoort daar nog een punt tussen?

Als je met  een webbrowser naar het IP vd Dreambox gaat kan je daarmee een image laden of zie je dan een dreambox webpage?

 

Edmund

 

 

 

 





Also tagged with one or more of these keywords: DM800

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users