Jump to content


Photo

dm600pvr icm openpli


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 7 April 2012 - 19:16

Hallo, mijn dm600pvr nog eens uit de kast gehaald en een philips DVB-C tuner geinstalleerd.
Daarna geflashed met OpenPLi-beta-dm600pvr-20120324.zip
Voorts cable scan gedaan en netjes zag ik zowel de QAM64 als QAM256 zenders voorbij komen, en ook de HD zenders.

Daarna oscam-experimental erin gezet door laatste versie te compilen voor Dreambox7000/20, 5/600 via EasyBuild.
Mijn irdeto2 kaartje werd voorts prima herkend in de cardreader ( /sci0 ), dat werd ook bevestigd door beeld te krijgen op de kanalen waar een abonnement op is afgesloten.

1/
Echter zodra ik partnerbox op een andere dreambox ( 8000 ) wil gebruiken en een zender van de dm600pvr wil benaderen blijft de boel zwart, voor de duidelijkheid zowel FTA als gecodeerde zenders.
Mijn eerste vraag is hoe ik dit werkend krijg omdat ik met partnerbox en twee enigma2 machines geen probleem heb ( jaja voor wbt de dm600pvr enigma1 geselecteerd in het nieuwe partnerbox profiel )

2/
Tweede vraag is hoe ik de HD zenders alsnog in een bouquet kan gaan zetten, want ik zag zo 1-2-3 geen enkele HD zender in de All Services-lijst.
Ik vind deze wel als ik met opendreamboxedit aan de slag ga door eerst te downloaden, echter zodra ik de favourites weer upload dan gaat het mis en blijft er niets heel van de eerder aangemaakte bouqueten.
Ik wil de HD zenders middels (1) partnerbox kunnen doorstreamen naar een enigma2 doos ( die wel HD kan weergeven )

3/
Derde en wat minder belangrijke vraag is hoe ik de dm600pvr kan laten opstarten zodat ze in standby gaat ( na 30 seconden oid ) en dat niet de tuner meteen in gebruik is.
Het is belangrijk dat ze uit een koude start eerst even speelt, zodat de tijd wordt gesynched met de zender ( nederland1 ) op de transponder.

Ben benieuwd of mijn hobbyprojectje kans heeft van slagen

Re: dm600pvr icm openpli #2 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 8 April 2012 - 12:27

2) De DM600 kan niet eens HD-zenders ontvangen (vanwege de tuner) en doorstreamen heeft daarom geen zin.
3) Dat kan vast wel d.m.v. een script in /etc/init.d maar is 't niet handiger gewoon ntpd te draaien en de tijd via internet te krijgen?
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: dm600pvr icm openpli #3 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 07:23

@dAF2000 - lijkt me stug omdat deze zenders wel worden ingelezen tijdens cable scan en de dvb-C tuner verschilt niks met wat er in een DM8000 zit. Natuurlijk kan een timesync ook via ntpd, goede suggestie. Echterr een box na 30 secondes-2 minuten in standby laten gaan verdient de voorkeur: twee vliegen in een klap. Dit gebeurt ook met elektro op enigma2.

Re: dm600pvr icm openpli #4 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 07:30

ik vergat nog te bedanken voor de ondertitel: " Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki
" en ik ben mij nu aan het verdiepen in dit stuk

Re: dm600pvr icm openpli #5 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 09:45

Ook daar word ik niet veel wijzer, bij mijn weten is het mogelijk het kabelsignaal ( dvb-c ) door te streamen naar een enigma2 doos.
Maar ik loop inderdaad tegen het probleem aan dat de HD zenders wel worden ingescand ( dat zie ik tijdens de scan op het beeld ) en vervolgens lijken de HD zenders uitgefilterd.
Hoe kan ik dat "grapje" ongedaan maken, daarnaast heb ik nog geen SD kanaal kunnen doorstreamen met partnerbox ... ...

Re: dm600pvr icm openpli #6 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 9 April 2012 - 11:11

@dAF2000 - lijkt me stug omdat deze zenders wel worden ingelezen tijdens cable scan en de dvb-C tuner verschilt niks met wat er in een DM8000 zit. Natuurlijk kan een timesync ook via ntpd, goede suggestie. Echterr een box na 30 secondes-2 minuten in standby laten gaan verdient de voorkeur: twee vliegen in een klap. Dit gebeurt ook met elektro op enigma2.

Oh, ik had niet gezien dat 't om een kabeltuner ging.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: dm600pvr icm openpli #7 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 9 April 2012 - 11:22

Voor de standby van Enigma heb ik geen kant en klare antwoorden, maar wel een idee:
Ergens in /etc/init.d staat een script om Enigma op te starten. Je kunt daar in de achtergrond een ander script opstarten die de standby regelt. Dat kan ook door in /etc/rcX.d directories de juiste linkjes te leggen. Hoe dan ook, dat scriptje doet eerst een sleep van een paar minuten en zet dan de box in standby. Dat kan door middel van "wget" en het juiste web interface commando. Lees deze thread eens: http://openpli.org/f...on-in-open-pli/
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: dm600pvr icm openpli #8 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 14:06

bedankt voor de antwoorden, ik heb weer aanknopingspunten om verder te spitten.

Intussen dreamboxEDIT 5.0.1.0 geprobeerd en enigma1 settings (cable) gezet voor mijn dm600 en warempel.
Ik lees de HD kanalen prima vanaf de dm600 naar mijn laptop en middels bouquets aan te maken zet ik de HD zenders prima terug erin.
Echter zoals gezegd eerst maar eens een sd kanaal via partnerbox op het beeld toveren en dat is al moeilijk genoeg blijkt...


Mijn instellingen op de enigma2 kant:

In setup partnerbox, alleen " Show Remote TV-Player in E-Menu " op yes
Partnerbox entries: name (dm600), port gewoon op (80), Enigma Type op (Enigma1), Servicelist/EPG (use external) en Zap to Services when streaming (yes)

Zodra ik partnerbox aanroep zie ik inderdaad de bouquets van de dm600.
Echter op het moment van zappen steevast zwart beeld ( ook op nederland 1 wat een FTA zender is ).
Er lijkt dus een instelling roet in het eten te gooien ...

Re: dm600pvr icm openpli #9 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 14:47

2/ en 3/ opgelost ( wget http://ip-adres/cgi-...command=standby ).
Echter de belangrijkste blijft nog even open :)

Edited by dolphs, 9 April 2012 - 14:48.


Re: dm600pvr icm openpli #10 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 15:33

1/ opgelost - alles stond goed alleen op de enigma1 doos uitgevinkt de optie "Use Zapstream" et voila daar kwamen de SD kanalen ... helaas niet de HD zenders zoals ik had gehoopt ...
Het lijkt wel of deze kanalen worden ignored op een of andere manier .....

Re: dm600pvr icm openpli #11 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2012 - 16:11

wbt HD lijkt erop dat "Service Type" 25 door de dm600pvr wordt genegeerd. Als je dat naar 1 zet dan tunet ie inderdaad in maar helaas was dat niet de truuk om m via partnerbox op te halen zodat je beeld krijgt. Dat is de laatste ( en wellicht wel onmogelijke ) opgave

Edited by dolphs, 9 April 2012 - 16:12.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users